مقاوم‌سازی و کیفی سازی ساختمان استاندار یزد

مقاوم‌سازی و کیفی سازی ساختمان

استاندار یزد بیان کرد: از فضای روانی بعد از حادثه سیل، برای مقاوم‌سازی و کیفی سازی ساختمان استفاده نمایید.

کد خبر: 980118005 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸ - ۱:۱۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،استاندار یزد بیان کرد: از فضای روانی بعد از حادثه سیل، برای مقاوم‌سازی و کیفی سازی ساختمان استفاده نمایید.

مقاوم‌سازی و کیفی سازی ساختمان

مقاوم‌سازی و کیفی سازی ساختمان

مقاوم‌سازی و کیفی سازی ساختمان

طالبی در جلسه اعضای هیئت مدیره تشکلهای غیردولتی صنعت ساختمان، خواستار فعال سازی شورای مسکن استان و سیاست گذاری مسکن با حداکثر استفاده از توانمندی‌ های پیمانکاران و انبوه سازان گردید.
وی با یادآوری اهمیت نگاه برابر مسئولان به همه استان، در زمینه رونق تولید افزود: ما در جهت گیریهای اقتصادی علاوه بر صنعت و کشاورزی به سایر بخشها بویژه خدمات گردشگری و صنعت ساختمان توجه می ‌کنیم و مایل هستیم ظرفیتهای صنعت ساختمان استان یزد بگونه‌ای توسعه یابد که در سطح کشور کارهای بزرگی را عهده‌دار شود.
این گزارش حاکی است؛ تقویت بعد نظارتی سازمان نظام مهندسی ساختمان، توجه افزون‌ تر به کیفی سازی و آمادگی مقابله با انواع حوادث طبیعی، با استفاده از فضای روانی ایجاد شده در جامعه بعد از سیل اخیر، از دیگر محورهای سخنان استاندار یزد بود.
در این جلسه، صادقیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به دیدگاههای جدید وزارت راه و شهرسازی برای رونق مسکن، تصریح کرد: اخیراً طرح مسکن اجتماعی در قالب ستادهای بازآفرینی شهری در بافتهای فرسوده و ناکارآمد مطرح گردیده و آیین‌نامه‌های اجرایی آن نیز گرداوری و ابلاغ شده که قرار است در استان یزد نیز این طرح در قالب مشارکتی با اجرای پروژه های بازآفرینی شهری پی‌گیری گردد.
صادقیان ادامه داد: با هدف کاهش ضربتی تخلفات ساختمانی در استان یزد، کمیته ویژه پی‌گیری و مقابله با خلاف سازی ها با محوریت و مسئولیت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، تشکیل شده است و پیشنهادات این کمیته در جهت گسترش قانون مداری در حوزه ساخت و ساز به اجرا گذاشته میشود.

مقاوم‌سازی و کیفی سازی ساختمان

در این دیدار که اعضای هیئت مدیره های سازمان نظام مهندسی ساختمان، انجمن صنفی پیمانکاران و انجمن صنفی انبوه‌سازان حضور داشتند، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به حوادث سیل اخیر عنوان کرد: ما با هزینه های گزاف انسانی و مالی، از این حادثه درس‌آموزی کردیم، در حالیکه با این ظرفیت عظیم و انباشته تخصصی مهندسان، امکان کاهش جدی اینگونه آسیبها فراهم است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از مسکن بعنوان یک کالای گران‌قیمت و ارزشمند نام برد که در صورت جانماییهای صحیح، طراحی مناسب، استفاده از مصالح استاندارد و رعایت فرایند حرفه ای میتواند رفاه، آسایش و امنیت جامعه را سبب گردد و مهندسان طراح و ناظر و مجری و تامین کنندگان مصالح، مسئولیت سنگین خود را بدرستی به انجام برسانند.
وب، رکود صنعت ساختمان را فرصتی برای بهبود کیفیت آن دانست و افزود: در این شرایط اقتصادی، باید مهندسان باری از دوش جامعه بردارند، نه این که خود مشکلی برای مردم باشند.
سالاری، راهکار برون رفت از این وضع را توجه به اشتغال زایی و ارزش افزوده حاصله در بخش خدمات دانست و خاطر نشان کرد: رونق تولید در بخش مسکن و توجه به صنعت ساختمان و گسترش خدمات مهندسی، ارزش افزوده گسترده ای را از طریق استفاده از ظرفیت ‌های خدمات پیمانکاری و طراحی و انبوه سازی ایجاد می‌کند که در استان یزد با نیروی مستعد آن به خوبی در دسترس است.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ فروردین ۹۸
508 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0