لزوم حضور پررنگ و عالمانه جامعه مهندسی در عرصه انتخابات ریاست هیئت اجرایی انتخابات نظام مهندسی فارس اظهار داشت:

ثبت‌نام شصت متقاضی برای هشتمین انتخابات

ریاست هیئت اجرایی انتخابات نظام مهندسی استان فارس از ثبت‌نام شصت نفر برای شرکت در این دوره از انتخابات نظام مهندسی خبر داد و افزود: مرحله‌ی ثبت‌نام تمام شده و در حال بررسی مدارک متقاضیان هستیم.

کد خبر: 970507010 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ مرداد ۹۷ - ۵:۳۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست هیئت اجرایی انتخابات نظام مهندسی استان فارس از ثبت‌نام شصت نفر برای شرکت در این دوره از انتخابات نظام مهندسی خبر داد و افزود: مرحله‌ی ثبت‌نام تمام شده و در حال بررسی مدارک متقاضیان هستیم.

ثبت‌نام شصت متقاضی برای هشتمین انتخابات

ثبت‌نام شصت متقاضی برای هشتمین انتخابات

ثبت‌نام شصت متقاضی برای هشتمین  انتخابات

امیر فلاح‌نیا، یک شنبه هفتم مرداد با یادآوری این که هشتمین دوره‌ی انتخابات نظام مهندسی استان فارس هم زمان با کل کشور برگزار خواهد شد؛ از کاهش حدود پنجاه درصدی متقاضیان شرکت در انتخابات خبر داد.فلاخ نیا، در مورد علل کاهش تعداد متقاضیان نامزدی انتخابات نظام مهندسی در فارس، ادامه داد: در دوره‌ی قبل اعضا با داشتن پروانه‌ی اشتغال پایه‌ی دو مجاز به ثبت‌نام بودند ولی در دوره‌ی هشتم شرط دارا بودن پروانه‌ی اشتغال پایه‌ی ۱ و گذشتن حداقل دو سال از زمان دریافت این پروانه، جزو شروط اصلی قرار گرفته است.
ریاست هیئت اجرایی انتخابات نظام مهندسی فارس، همچنین با اشاره به لحاظ شدن موضوع رفع تعارض منافع در جریان برگزاری این انتخابات، اظعهار داشت: این مهم برای ایجاد رقابت سالم و اجتناب از اختلال در انجام وظایف اعضای هیئت مدیره بدنبال تصدی همزمان دستگاه‌ های اجرایی و نظارتی مرتبط اعمال شده است.
وی تصریح کرد: اجرایی شدن این شرط و مجاز نبودن ورود کارکنان چهارده دستگاه اجرایی و نظارتی موجود در نظام نامه انتخاباتی، تأثیر قابل توجهی بر کاهش تعداد کاندیداهای این دوره از انتخابات داشته است.
وی اعتقاد دارد تصمیمات اشاره شده که از طرف وزارت راه و شهرسازی گرفته شده، منطقی است و به واسطه‌ی اعمال موضوع رفع تعارض منافع، نه تنها رقابتی سالم بسترسازی می گردد بلکه از ایجاد اختلال در انجام وظایف منتخبین نیز جلوگیری خواهد شد.
فلاح نیا هم چنین شرط ارتقاء پایه برای کاندیداتوری هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان را موضوعی موثر قلمداد و عنوان کرد: با لحاظ شدن این شرط افرادی با تجربه و سابقه بیش تر سکاندار مدیریت سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌ شوند و به این ترتیب شاهد ارتقای کیفیت عملکرد هیئت مدیره سازمان ‌ها خواهیم بود و بعبارتی بدنه سازمان‌ های نظام مهندسی از این تصمیمات منتفع خواهد شد.
وی هم چنین از ارسال اسامی متقاضیان برای انجام استعلام و تأیید صلاحیت ‌های قانونی آن ها به دستگاه ‌های ذی‌ ربط خبرداد و افزود: دستگاه ‌ها طبق قانون موظفند تا پایان مرداد ماه پاسخ استعلام را اعلام کنند.
رئیس هیئت اجرایی هشتمین دور انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس، مطرح کرد: هیئت اجرایی هشتمین دوره‌ی انتخابات نظام مهندسی استان فارس به پیشنهاد هیئت رئیسه‌ی نظام مهندسی فارس پی گیر موضوع افزایش تعداد حوزه‌ های اخذ رأی در استان است.
وی با عنوان این که در این دوره از انتخابات حوزه‌ی اخذ رای در تمام شهرستان ‌هایی که دارای دفاتر نمایندگی است، از پیش‌بینی بیست و یک حوزه در سراسر فارس خبر داد و افزود: در شیراز دو حوزه‌ی اخذ رای وجود دارد.
فلاح نیا با عنوان این که پیگیر مکانیزه شدن انتخابات در دوره‌ی هشتم هستیم، افزود: مذاکراتی با دو شرکت متخصص انجام شده است که پس از بررسی امکانات آن ها با یکی از این شرکت‌ ها وارد قرارداد می‌ شویم.

ثبت‌نام شصت متقاضی برای هشتمین انتخابات

رئیس هیئت اجرایی انتخابات نظام مهندسی فارس، با اشاره به مشکلات پیش آمده در برگزاری مکانیزه انتخابات دور قبل هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی فارس، بیان کرد: در دور قبل برگزاری انتخابات به علت این که قرار بود تمام فرآیند انتخابات بصورت مکانیزه از مرکز کنترل و هدایت گردد با مشکلات سخت‌افزاری برای اجرای آن روبرو شدیم.
فلاح نیا با عنوان این که یکی از روزهای حدفاصل پنجم تا چهاردهم مهرماه با توجه به میزان آمادگی موجود برای برگزاری انتخابات انتخاب می‌ گردد، به لزوم آماده‌ سازی زیر ساخت‌ها و شکل‌ گیری هیئت‌ های اجرایی و نظارت و آموزش برای برگزاری انتخابات مکانیزه اشاره و عنوان کرد: اگر در مراحل تهیه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با مشکل روبرو شویم احتمال برگزاری انتخابات بصورت دستی یا نیمه مکانیزه وجود دارد.
رئیس هیئت اجرایی انتخابات نظام مهندسی فارس، با عنوان این که افزایش دقت، سرعت و سلامت انتخابات از مزایای روش مکانیزه است، خاطر نشان کرد: با توجه به شرط معتبر بودن کارت عضویت اعضای سازمان برای شرکت در انتخابات انتظار می ‌رود اعضای محترم قبل از فرا رسیدن زمان انتخابات به سازمان نظام مهندسی مراجعه و تکلیف اعتبار کارت عضویت خود را مشخص کنند.

منبع : فارس آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ مرداد ۹۷
1428 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0