ثبت نبض مشهد شهردار مشهد

ثبت نبض مشهد

نخستین دستگاه نسل جديد شتاب نگار در پايگاه چندمنظوره مديريت بحران در مشهد رونمايي گردید.

کد خبر: 971215020 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ اسفند ۹۷ - ۵:۲۹ ب.ظ

،به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی،نخستین دستگاه نسل جديد شتاب نگار در پايگاه چندمنظوره مديريت بحران در مشهد رونمايي گردید.

ثبت نبض مشهد

ثبت نبض مشهد

نبض مشهد  ثبت مي گردد

صبح امروز ۱۵ اسفندماه در آیینی با حضور شكرچي زاده – معاون وزير راه و شهرسازي، محمد رضا اخوان عبداللهيان – مديركل راه و شهرسازي، محمدرضا كلايي – شهردار مشهد و محمد حسين شركاء – ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان استان و جمعي از اعضاي شوراي اسلامي شهر مشهد و مديران شهري و استاني، از نخستین دستگاه نسل جديد شتاب نگار در پايگاه چند منظوره مديريت بحران واقع در بولوار نماز رونمايي گردید.
محمدرضا كلايي در اين آیین گفت: به روز رساني استانداردها، منطبق شدن با تكنولوژي نوین و نياز به بروز آوري موضوعي است كه بايد بصورت مستمر دنبال گردد و وظايف شهرداري را تحت الشعاع خود قرار ميدهد.
شهردار مشهد ادامه داد: انطباق با استانداردهاي مديريت بحران مساله اي نيست كه روزي بخواهيم ادعا كنيم به پايان آن رسيده ايم و همواره تلاش ميشود سطح ايمني را در مشهد ارتقاء داده و نحوه واكنش خود را افزايش دهيم.
کلایی افزود: مديريت شهري فارغ از وظايف ذاتي خود ميكوشد موضوع هماهنگي با ساير دستگاهها را دنبال كند و اگر اختلالي در اين زمينه وجود دارد، مرتفع سازد.
وی تصریح کرد: در اين راستا با همكاري مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي وزارت راه و شهرسازي شاهد بهره برداري از اين دستگاههاي شتاب نگار در مشهد هستيم.
شهردار مشهد، وضعيت مشهد را در زمينه پيشيابي زلزله مثبت خواند و افزود: در حال حاضر مشهد وضعيت مناسبي دارد و دستگاههاي متوليان حوزه دانشي مديريت بحران نيز در اين زمينه فعال هستند.
وی اظهار داشت: البته در اين زمينه نهادهاي دانشي مانند دانشگاه فردوسي مشهد بايد قوي تر به مساله ورود كنند.
سرپرست مديريت ساماندهي و مهندسي بحران شهرداري مشهد نيز در اين آیین، گفت: امكان پيشيابي زمین لرزه در مشهد با استفاده از داده هاي واقعي اطلاعات زلزله و جنبش زمين محقق گردید.
امير عزيزي گفت: از اين پس با استفاده از دستگاههاي شتاب نگار ميتوان از داده هاي واقعي بعنوان يكي از راه هاي مربوط به پيشيابي زمین لرزه بهره برد.
عزیزی، با اشاره به بكارگيري سيستمهاي به روز مديريت بحران در جهان، تصریح کرد: در اين سيستمها دو حوزه هشدار عمومي و هشدار زود هنگام مطرح است و نصب شتاب نگارها در شهر مشهد ميتواند آغازي باشد تا به سراغ پروژه هاي هشدار زود هنگام برويم.

ثبت نبض مشهد

وی با عنوان اين كه شعار مديريت شهري و شوراي اسلامي شهر مشهد بر هوشمندسازي شهر است، افزود: يكي از قدم هاي بزرگ در راستاي هوشمندسازي، نصب دستگاههاي شتاب نگار است. دستگاههايي كه با وجود تحريمهاي شكل گرفته، خريداري شد و در مشهد نصب مي شود.
سرپرست مديريت ساماندهي و مهندسي بحران شهرداري مشهد گفت: چند دهه است امكان ثبت و ضبط اطلاعات زمین لرزه و جنبش زمين در مشهد وجود ندارد و اين موضوع يكي از دغدغه هاي كساني است كه در اين حوزه فعاليت ميكنند.
وی یاد آور شد: دستگاههايي كه در حال حاضر در مشهد نصب شده دستگاههاي آناليز مربوط به دهه هاي قبل است ولی امروز نخستین دستگاه نسل جديد شتاب نگار در اين كلانشهر نصب شده و به بهره برداري ميرسد.

ثبت نبض مشهد

لارم به ذکر است، با رونمايي از اين دستگاه، بصورت هم‌زمان ده دستگاه ديگر شتاب نگار در مشهد نيز بهره برداري گردید.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی معماری (نظارت)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ اسفند ۹۷
869 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0