اصلاح قانون بیمه تامین اجتماعی و گسترش آن به همه فعالان این صنعت درگردهمایی روز معمار عنوان گردید؛

اصلاح قانون بیمه تامین اجتماعی و گسترش آن به همه فعالان این صنعت

حسین نعمتیان بیان کرد: اصلاح قانون بیمه تامین اجتماعی و گسترش آن به همه فعالان این صنعت، یکی از مهمترین مطالبات جامعه مهندسین است / علی اصغر یوسف نژاد عضو هیئت رییسه مجلس اظهار داشت: اصلاح موارد گوناگونی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان از جمله نحوه انتخابها و بحث بیمه تأمین اجتماعی، در دستور کار بررسی  کمیسیونهای مجلس است

کد خبر: 980206006 تاریخ انتشار: جمعه ۶ اردیبهشت ۹۸ - ۵:۵۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حسین نعمتیان بیان کرد: اصلاح قانون بیمه تامین اجتماعی و گسترش آن به همه فعالان این صنعت، یکی از مهمترین مطالبات جامعه مهندسین است / علی اصغر یوسف نژاد عضو هیئت رییسه مجلس اظهار داشت: اصلاح موارد گوناگونی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان از جمله نحوه انتخابها و بحث بیمه تأمین اجتماعی، در دستور کار بررسی  کمیسیونهای مجلس است

اصلاح قانون بیمه تامین اجتماعی و گسترش آن به همه فعالان این صنعت

اصلاح قانون بیمه تامین اجتماعی و گسترش آن به همه فعالان این صنعت

اصلاح قانون بیمه تامین اجتماعی  و گسترش آن به همه فعالان این صنعت

گردهمایی بزرگداشت شیخ بهایی که در تقویم با عنوان روز معمار یاد شده در تاریخ چهارم اردیبهشت نود و هشت در محل هتل میزبان بابلسر برگزار گردید. این گردهمایی که با همکاری گروه تخصصی معماری سازمان و کمیته همایش ها سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران برگزار گردید، جهت تجلیل از فعالیتها و جایگاه مهندسین معمار و نقش آفرینی آنها در صنعت ساخت و ساز و با حضور برخی از اعضای هیئت مدیره سازمان و مدیران استانی، علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری و عضو هیئت رییسه مجلس و برخی دیگر از مسئولین برگزار شد.

در آغاز این گردهمایی، حسین نعمتیان، نایب رییس دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران ضمن تشکر از همه عوامل برگزاری این گردهمایی، این روز را به همه مهندسان معمار تبریک گفت.

نعمتیان در ادامه اظهارات خود ضمن بیان کردن برخی از مشکلات مهندسان در دوران فعالیت حرفه ای و پس  از بازنشستگی به یکی از دغدغه های مهم آنها که بحث بیمه تامین اجتماعی است، اشاره کرد.

وی ادامه داد: در سازمان کارگروهی با عنوان بررسی بیمه تامین اجتماعی مهندسان تشکیل شده تا بتواند با پی گیری و برگزاری نشست ها با برخی مدیران، این مطالبه جامعه مهندسی را به شکلی اصولی پاسخگو باشد.

نعمتیان اظهار داشت: امیدواری مهندسان جوان به آینده شغلی و حرفه ای خود و همچنین تعریف بیمه برای دوران بازنشستگی و سایر موارد این چنینی مرهون حل بخشی از مطالبات جامعه مهندسین توسط مسئولین مرتبط است.

اصلاح قانون بیمه تامین اجتماعی و گسترش آن به همه فعالان این صنعت

وی، در ادامه اظهاراتش ضمن در خواست از یوسف نژاد نماینده حوزه ساری میاندورود در مجلس شورای اسلامی جهت پی گیری اصلاح قانون بیمه تامین اجتماعی کارگران و گسترش بیمه به همه فعالان این صنعت، گفت: ای کاش همان زمانی که بحث طرح بیمه کارگری مطرح بود، از آنجا که این قانون در شرایط فعلی، تنها بیمه کارگران ساختمانی را شامل می گردد، اما بخش عمده منبع تامین آن مبالغی است که مالک یا کارفرما و… واریز میکند و دولت تنها بخش کوچکی از آن را متقبل می گردد، در همان زمان مباحث مربوط به بیمه مهندسین نیز بطور جدی در دستور کار نهادهای ذی ربط قرار می گرفت.

سخنرانی بعدی گردهمایی، علی اصغر یوسف نژاد، نماینده حوزه ساری و میاندورود و عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی بود.

یوسف نژاد، ضمن اشاره به جایگاه تشکلهای صنفی و شناسنامه دار در بهبود سازوکار مطالبه گری شهروندان، سازمان نظام مهندسی ساختمان را نسبت به سایر تشکلهای صنفی و تخصصی هم از لحاظ پیشینه خدمات رسانی خود و هم از لحاظ ساختار اداری یک سازمان موفق دانست.

نماینده حوزه ساری و میاندورود و عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، به کم بودن تعداد تشکل های حرفه ای و شناسنامه دار در سطح کشور در مقایسه با سایر کشورها اشاره کرد و افزود: در کشورهای  پیشرفته، بار توسعه بر دوش تشکلها و سازمانهای حرفه ای و صنفی مردم نهاد است و دولتها بیشتر وظیفه سیاست گذاری و نظارتی را انجام میدهند. البته این نگاه درکشور ما هم ایجاد شده  اگر چه در ایران تا حدی با مقاومت برخی از سازمانهای اجرایی رو به رو میشود ولی تشکلهایی هم چون نظام مهندسی ساختمان و نظایر آن بسیار موثر هستند.

وی، ضمن انتقاد از اجرایی نشدن یا ناقص بودن برخی از مفاد قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، ادامه داد: تشکلهای تخصصی هم باید تلاش کنند تا اعتماد دستگاههای دولتی و حاکمیتی را نیز کسب کنند. در مورد نظام مهندسی ساختمان در سابقه بیش از بیست ساله خودش فعالیتهای خیلی خوبی انجام داده است و البته قانونش نیازمند اصلاحاتی است و این خبر را هم اعلام می کنم که  مسیر و فرآیند بررسی و اصلاح این قانون در کمیسیونهای تخصصی  تاحد زیادی طی شده و در آینده نزدیک در صحن علنی مجلس بررسی و پیگیری می گردد. بخشهایی از این اصلاح هم بعنوان مثال فرآیند انتخاب رییس شورای مرکزی نظام مهندسی کشور یا بحث مربوط به بیمه تامین اجتماعی مهندسان نمونه هایی از تغییرات احتمالی آتی این قانون خواهند بود.

یوسف نژاد، در ادامه بر اهمیت ارتباط میان نمایندگان با دستگاهها و سازمانهای صنفی و تخصصی اشاره کرد و این رابطه را جهت ارائه دیدگاههای کارشناسی شده بهتر در صحن مجلس و کمیسیونها بسیار بااهمیت دانست.

عضو هیئت رییسه مجلس، ضمن فراخواندن همه مهندسان و سازمان نظام مهندسی به انتقال نظرات و دیدگاه خود جهت اصلاح موثرتر و بهینه تر قانون بیمه مهندسین به پیشنهاد حسین نعمتیان در زمینه پی گیری اصلاح قانون بیمه تامین اجتماعی کارگران و بیمه همه فعالان مرتبط با این صنعت، از سازمان و مهندسان خواست تا چنان چه تا هفته آینده این طرح پیشنهادی را تحویل دهند،

یوسف نژاد، قول پیگیری و ارائه طرحی مناسب را به مجلس جهت تحقق خواسته بیمه ای مهندسان میدهد.

وی، در بخش دیگری از اظهارات خود، ضمن توانمند دانستن سازمان نظام مهندسی در اثرگذاریهای مدیریتی در سطح استان و کشور جمع جبری عملکرد سازمان نظام مهندسی مازندران را درمقایسه با سایر سازمانهای نظام مهندسی در سطح کشور بالاتر از حد میانگین دانست و افزود: باید این سازمان بعنوان یکی از مراجع شناسایی و تعیین برخی از مدیران در سطوح مختلف استانی شناخته شود.

یوسف نژاد، در خاتمه سخنان خود مهندسان معمار را “مهندسان هنرمند یا هنرمندان مهندس” خطاب کرد و بر نقش غیرقابل انکار آنها در ساخت و سازها و روند معماری شهری تاکید کرد.

قابل ذکر است در این آئین، بعد از سخنرانیها، برنامه سخنرانی علمی توسط وحید قبادیان، جهت بزرگداشت فرهنگ معماری و روز معمار برگزار گردید.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اردیبهشت ۹۸
553 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0