ارجاع کار به مهندسان ناظر توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان قدمی مهم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

ارجاع کار به مهندسان ناظر توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان قدمی مهم به مصلحت ساخت و ساز در کشور

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد: ابلاغ شیوه‌نامه‌های جدید در حوزه نظام مهندسی بازگشت به آیین ‌نامه دولت است.

کد خبر: 980214002 تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۸ - ۹:۲۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد: ابلاغ شیوه‌نامه‌های جدید در حوزه نظام مهندسی بازگشت به آیین ‌نامه دولت است.

ارجاع کار به مهندسان ناظر توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان قدمی مهم

ارجاع کار به مهندسان ناظر توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان قدمی مهم

ارجاع کار به مهندسان ناظر توسط سازمان  نظام مهندسی ساختمان قدمی مهم به مصلحت ساخت و ساز در کشور است

فرج‌الله رجبی با اشاره به این که وزارت راه و شهرسازی شیوه‌‌نامه جدیدی از انتخاب مهندسان ناظر ساختمان و ممنوعیت این انتخاب توسط مالکان ابلاغ کرده است، اظهار داشت: در مورد ارجاع کار به مهندسان ناظر یک کار مشترکی میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام گردید چرا که این «ارجاع کار» یکی از موارد اختلاف میان سازمان نظام مهندسی و وزیر اسبق راه و شهرسازی بود.
رجبی ادامه داد: سرانجام توافق کردیم و مقرر گردید تا ارجاع کار به مهندسان ناظر، مجدداً به سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان بازگردد.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، با اشاره به این که در این اصلاحیه و شیوه‌نامه جدید ابلاغی هم وضعیت مردم و هم وضعیت مهندسان در نظر گرفته شد، گفت: ارجاع کار به مهندسان ناظر که دوباره به سازمان نظام مهندسی برگردانده شده در حقیقت به مصلحت ساخت و ساز کشور است.
وی در پاسخ به این پرسش که به هر حال با وزیر اسبق راه و شهرسازی در مورد ارجاع کار و دستمزد مهندسان ناظر اختلافات شدیدی داشتید و این اختلافات منتج به تصمیمات تند وزیر سابق راه و شهرسازی شد و حتی پروانه اشتغال بکار شما را باطل کرد، افزود: آن چه مورد بحث از طرف ما بود این بود که همه و حتی دولت باید به آیین‌نامه و مقررات و قانون احترام گذاشته و آن را رعایت کنند.

ارجاع کار به مهندسان ناظر توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان قدمی مهم

وی تصریح کرد: آن چه ما می ‌گفتیم این بود که درصدی که باید براساس ماده سی و هفت قانون به اعضای نظام مهندسی داده می ‌شود رعایت گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور افزود: در این شیوه‌نامه جدید که برای ساختمان‌ های «الف وب» سقف پنج درصدی در نظر گرفته شده است. در حقیقت ملاحظاتی بود که خوشبختانه با توجه به وضعیت اقتصادی کشور گرفته و تصمیم بر اجرای آن شده است.
رجبی خاطر نشان ساخت:‌ متأسفانه درگذشته رویکردهایی مطرح بود که طبق آن مالک و پیمانکار می‌ تواند مهندس ناظر ساختمان را انتخاب کند که این اصلاً بهیچ وجه به نفع ساخت و ساز نبود.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ اردیبهشت ۹۸
547 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0