کاهش چهارده و نیم درصدی تهیه نقشه ساختمانی در استان خراسان شمالی علی اکبر رمضانی

کاهش چهارده و نیم درصدی تهیه نقشه ساختمانی در استان خراسان شمالی

علی اکبر رمضانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ان اظهار داشت: تغییرات نرخ ارز، نوسان و افزایش قیمت ها در بازار سبب کاهش سرمایه گذاری در بخش مسکن شد.

کد خبر: 971103001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ بهمن ۹۷ - ۹:۳۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،علی اکبر رمضانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تغییرات نرخ ارز، نوسان و افزایش قیمت ها در بازار سبب کاهش سرمایه گذاری در بخش مسکن شد.

کاهش چهارده و نیم درصدی تهیه نقشه ساختمانی در استان خراسان شمالی

کاهش چهارده و نیم درصدی تهیه نقشه ساختمانی در استان خراسان شمالی

تهیه نقشه ساختمانی در استان خراسان شمالی چهارده و نیم درصد کاهش یافت

وی افزود: اسکلت سازه ۹۰ درصد از نقشه های ساختمانی طراحی شده در سال جاری بتنی، ۸ درصد اسکلت فلزی و ۲ درصد سایر مصالح و اسکلت ها بوده است.
وی خاطرنشان کرد: استقبال از اجرای ساختمان با اسکلت بتنی ایجاب می کند تا تربیت نیروی انسانی و آموزش کارگران در این بخش مورد توجه قرار گیرد.

* افزایش ۶۲ درصدی در صدور شناسنامه فنی و ملکی
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی از افزایش شصت و دو درصدی صدور شناسنامه فنی و ملکی در استان در نه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و افزود: در این مدت صد و هفده هزار و دویست و شصت و پنج مترمربع شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمانها صادر شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته هفتاد و دو هزار و دویست و نود و یک متر مربع بوده است.
شناسنامه فنی و ملکی ساختمان سندی معتبری است که توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان صادر می گردد و در آن وضعیت رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی درج شده است.
شناسنامه فنی و ملکی ساختمان، طبق اطلاعات فنی و ملکی ساختمان که در دفترچه شماره ۱ (اطلاعات طراحی) و دفترچه شماره ۲ (اطلاعات تکمل شده در حین اجرا) به ثبت رسیده تهیه می گردد و بعنوان هویت یک ساختمان، مشخصات ظاهری و فیزیکی بنا را معرفی میکند.

کاهش چهارده و نیم درصدی تهیه نقشه ساختمانی در استان خراسان شمالی

وی در مورد عملکرد شورای انتظامی این سازمان تصریح کرد: در نه ماه امسال چهل و چهار فقره پرونده تخلف در شورای انتظامی استان بررسی شده است و اکنون نه فقره پرونده در جریان بوده، هفده پرونده رد شکایت و شش پرونده حل و فصل و انصراف از شکایت شده است.
رمضانی ادامه داد: در این مدت برای دوازده پرونده رای صادر شده است.
اکنون ۴ هزار و ده نفر مهندس در رشته های عمران، معماری، برق، مکانیک، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هستند. از این تعداد، یک هزار و ششصد و بیست و دو نفر معادل چهل درصد از اعضا، دارای پروانه اشتغال بکار بوده و چهل درصد از اعضا، دانش آموخته رشته عمران هستند.

منبع: جماران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ بهمن ۹۷
569 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0