کاهش تخلفات ساخت و ساز در سال نود و هشت نوید بخش آینده درخشان استان یزد ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

کاهش تخلفات ساخت و ساز در سال نود و هشت نوید بخش آینده درخشان استان یزد

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در جلسه با مهندس فرهمند، معاون شهرسازی و مدیران مناطق شهرداری یزد، ابراز امیدواری کرد: با توجه به تعامل سازنده نهادهای مرتبط در حوزه ساخت و ساز هم‌چنین تلاش در مطالعه و بررسی تخلفات ساختمانی استان یزد شاهد کاهش تخلفات ساخت و ساز در سال نود و هشت باشیم.

کد خبر: 971228002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ اسفند ۹۷ - ۷:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در جلسه با مهندس فرهمند، معاون شهرسازی و مدیران مناطق شهرداری یزد، ابراز امیدواری کرد: با توجه به تعامل سازنده نهادهای مرتبط در حوزه ساخت و ساز هم‌چنین تلاش در مطالعه و بررسی تخلفات ساختمانی استان یزد شاهد کاهش تخلفات ساخت و ساز در سال نود و هشت باشیم.

کاهش تخلفات ساخت و ساز در سال نود و هشت نوید بخش آینده درخشان استان یزد

کاهش تخلفات ساخت و ساز در سال نود و هشت نوید بخش آینده درخشان استان یزد

کاهش تخلفات ساخت و ساز در سال نود  و هشت نوید بخش آینده درخشان استان یزد

مهدی سالاری گفت: فرآیند مدیریت شهری و مسائل ساخت و ساز بین چند سازمان تقسیم شده است که اگر هر سازمانی وظیفه محور عمل کند سازمان دیگر آسیب میبیند ولی در این مدت فضای خوبی ایجاد شده است.
سالاری با اشاره به توافقات صورت گرفته در مورد اجرایی شدن مصوبات تک نقشه ای شدن ساختمان‌ها در سال نود و هشت، بیان کرد: موضوع دو نقشه ای بودن ساختار سازمان نظام مهندسی را بهم زده است اگر سعی کنیم به تک نقشه ای بودن ساختمان ها، تخلفات کاهش می یابد.
در این جلسه، مقرر گردید علاوه بر تایید صلاحیت شهرسازان لیستی از معماران واجد صلاحیت نظام مهندسی به شهرداری ارائه شود تا با توجه به نیاز شهرداری افراد واجد الشرایط در اختیار شهرداری قرار گیرند.
هم‌چنین مقرر گردید از ابتدای سال نود و هشت، با درخواست مالک مبنی بر ضوابط با حفظ حسن همجواری و حفظ ساختار کلی طرح تفضیلی بعد از بازدید کمیته ۲ نفره تایید و به کمیسیون ماده پنج فرستاده شود که این کار در جهت تفویض اختیاراتی از کمیسیون ماده پنج پس از حصول اعتماد این کمیسیون به شهرداری صورت خواهد گرفت.

کاهش تخلفات ساخت و ساز در سال نود و هشت نوید بخش آینده درخشان استان یزد

از مصوبات دیگر این نشست، ابقا شدن نقشه های چون ساخت و شناسنامه فنی و ملکی بود که یکی از الزامات پایان کار جهت کلیه املاک دارای پروانه و فاقد پروانه است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي معماری-اجرا ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ اسفند ۹۷
563 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0