کاهش تخلفات ساختمانی در استان گلستان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان

کاهش تخلفات ساختمانی در استان گلستان

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان بیان کرد: با الکترونیکی شدن فعالیتهای سازمان نظام مهندسی، تخلفات ساختمانی و کمیسیون ماده صد که یکی از معضلات استان گلستان در حوزه ساخت‌و‌ساز است، کاهش می ‌یابد.

کد خبر: 971205015 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ اسفند ۹۷ - ۳:۳۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان بیان کرد: با الکترونیکی شدن فعالیتهای سازمان نظام مهندسی، تخلفات ساختمانی و کمیسیون ماده صد که یکی از معضلات استان گلستان در حوزه ساخت‌و‌ساز است، کاهش می ‌یابد.

کاهش تخلفات ساختمانی در استان گلستان

کاهش تخلفات ساختمانی در استان گلستان

تخلفات ساختمانی در استان  گلستان کاهش می ‌یابد

حسین ویزواری صبح امروز در آیین گرامیداشت روز مهندس در تالار شیدا این شهرستان، گفت: سیما و منظر شدن شهری از اهداف مهم نظام مهندسی در استان گلستان است و در این رابطه کمیته سیما و منظر شکل گرفته و بسته‌ای را گرداوری کرده و به مرکز نظام مهندسی فرستاده شده تا در کل کشور اجرا گردد.
ویزواری ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری گرگان و اداره کل راه و شهرسازی منعقد شده تا در ساختمان ‌های بلند مرتبه اطفاء حریق انجام گردد.
وی افزود: نرخ خدمات مهندسی بعد از دو سال به روزرسانی شده ولی هنوز با نرخ واقعی خود فاصله دارد و سعی داریم به نحوی عمل کنیم تا مهندسان با انگیزه بیش تری با توجه به نرخ خدمات فعالیت کنند.
رئیس نظام مهندسی استان گلستان بیان داشت: تفاهم‌نامه‌ای نیز با اداره کل استاندارد و صنعت معدن و تجارت و سندیکای آسانسورها منعقد گردیده و نظارت بر آسانسورهای استان از سال نود و هشت، شروع می گردد.
وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم نظام مهندسی الکترونیکی شدن سازمان است. با توجه به تخلفات ساخت و ساز در استان گلستان با این کار تخلفات ساختمانی و کمیسیون ماده صد کاهش می‌یابد.
ویزواری گفت: با الکترونیکی شدن و ورود دادستان و معاونت پیش‌گیری بصورت جدی، امید داریم تا تخلفات ماده صد در سال نود و هشت به حداقل برسد.
وی اظهار داشت: نه هزار و پانصد نفر در نظام مهندسی استان گلستان عضو هستند که حداقل مدرک آن ها لیسانس است و نظام مهندسی بصورت هیئت‌مدیره‌ای اداره می‌ گردد که دوره جدید از حدود چهار ماه پیش فعالیت خود را شروع کرده و تلاش دارد تا سازمان، کمیته و کمیسیون ‌های مختلفی را تشکیل دهد.
رئیس نظام مهندسی استان گلستان خاطرنشان کرد: امسال آیین گرامیداشت روز مهندس به صورت متمرکز در گنبدکاووس به مرکزیت شرق و در گرگان به مرکزیت غرب برگزار می‌گردد. در آیین روز مهندس در شرق گلستان حداقل پنج هزار نفر شرکت دارند.

کاهش تخلفات ساختمانی در استان گلستان

عبدالقدیر کریمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس هم در این آیین، گفت: در سالی که از طرف مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده، جامعه فرهیخته مهندسان کشور باید با بهره‌گیری از گنجینه علوم و تجارب اندیشمندان بزرگ ایران قدم های موثری در راستای مقاوم‌سازی اقتصاد کشور و عمران و آبادانی این مرز و بوم بردارند.
کریمی یاد آور شد: مهندسان باید با نگاه تحلیل‌گر و کارشناسانه در مواجهه با مسائل و مشکلات حوزه خود راهکار خلاقانه و پویا پیدا کنند.
منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۷
520 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0