کاهش ساخت و سازها در خلخال ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان خلخال بیان کرد

کاهش ساخت و سازها در خلخال

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان خلخال بیان کرد: سال جاری میزان ساخت و سازها در این شهرستان در مقایسه با سال گذشته دوازده درصد کاهش یافته است.

کد خبر: 971208010 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ اسفند ۹۷ - ۱۲:۵۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان خلخال بیان کرد: سال جاری میزان ساخت و سازها در این شهرستان در مقایسه با سال گذشته دوازده درصد کاهش یافته است.

کاهش ساخت و سازها در خلخال

کاهش ساخت و سازها در خلخال

ساخت و سازها در  خلخال کاهش یافت

داود بحری در مراسم گرامیداشت سالروز مهندس و تجلیل از مهندسان ساختمان خلخال گفت: امسال فقط بیست و هفت مورد پروانه ساختمان از طرف شهرداری صادر و سازمان نظام مهندسی ساختمان بر اجرای این پروژه ها به مساحت هفتاد و چهار هزار متر مربع نظارت فنی داشته است.
بحری، از افزایش ده درصدی اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان خلخال در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: هم اکنون پانصد و پنجاه مهندس در هفت رشته فنی از جمله رشته های مهندسی عمران، معماری، نقشه برداری، مکانیک و برق عضو این سازمان بوده و بر اجرای پروژه های عمرانی شهرستان فعالیت نظارت فنی دارند.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان خلخال ادامه داد: از این تعداد مهندس عضو در سازمان نظام مهندسی ساختمان، دویست مهندس دارای پروانه اشتغال هستند.
وی با عنوان این که با شروع فعالیت این سازمان در این شهرستان ایمنی و استحکام بنا و مقاومت سازه های اجرا گردیده در مقابل حوادث طبیعی هم چون زمین لرزه ارتقا یافته، تصریح کرد: این امر موجب کاهش آسیبهای وارده احتمالی از طرف حوادث طبیعی در زمان وقوع اینگونه حوادث قهری در مناطق شهری و روستای منطقه می گردد.
بحری خاطر نشان کرد: نظام مهندسی ساختمان شهرستان خلخال از لحاظ نظارت کمی و کیفی بر سازه های منطقه منظم ترین نظام مهندسی در میان شهرستانهای استان اردبیل محسوب می گردد.

کاهش ساخت و سازها در خلخال

فرماندار خلخال نیز در این آیین با تاکید بر ضرورت افزایش سطح نظارت بر نحوه ساخت و سازها در مناطق مختلف این شهرستان، اظهار داشت: استمرار نظارت و پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز از طرف اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان موجب افزایش مقاومت سازه ها و ساختمانهای تازه احداث در مقابل انواع بلایای طبیعی هم چون زمین لرزه شده و آسیب و خسارت را در مواقع بروز حوادث کاهش خواهد داد.
فریدون بابایی با عنوان اهمیت و نقش سازمان نظام مهندسی ساختمان در ارتقای ایمنی سازه های اجرا گردیده در مناطق شهری و روستایی این شهرستان، گفت: بنیاد مسکن خلخال با بیش ترین میزان جذب اعتبار مقاوم سازی مسکن روستایی رتبه اول استان را در این زمینه بخود اختصاص داده است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد، بیش از بیست و نه هزار واحد مسکونی روستایی در این شهرستان بهسازی و مقاوم سازی شده که این آمار پنجاه و یک درصد از مجموع واحدهای مسکونی کم دوام و بی دوام روستایی را تشکیل میدهد.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی مکانیک pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ اسفند ۹۷
610 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0