بازسازی، یکی از ارکان مهم سازمان نظام مهندسی ساختمان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

بازسازی، یکی از ارکان مهم سازمان نظام مهندسی ساختمان

نشست بررسی تفاهم نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان با ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده با حضور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان، ریاست ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده، معاون ستاد هماهنگی، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان، ریاست ستاد بازسازی مسجدسلیمان و مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی شوش، دشت آزادگان و هویزه، باوی، شادگان، مسجدسلیمان و شوشتر برگزار گردید.

کد خبر: 190916008 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۵ شهریور ۹۸ - ۴:۲۷ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان،نشست بررسی تفاهم نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان با ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده با حضور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان، ریاست ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده، معاون ستاد هماهنگی، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان، ریاست ستاد بازسازی مسجدسلیمان و مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی شوش، دشت آزادگان و هویزه، باوی، شادگان، مسجدسلیمان و شوشتر برگزار گردید.

بازسازی، یکی از ارکان مهم سازمان نظام مهندسی ساختمان

بازسازی، یکی از ارکان مهم سازمان نظام مهندسی ساختمان

یکی از ارکان مهم بازسازی،  سازمان نظام مهندسی ساختمان است

 

کمال دویده، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، در این نشست بیان داشت: آسیب های وارده از سیل و زلزله سال نود و هشت، بجران جدی به زندگی هم استانیها وارد کرد که رسیدگی و بازسازی منازل آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دویده گفت: در این نشست، از مدیران دفاتر نمایندگی شوش، دشت آزادگان و هویزه، باوی، شادگان، مسجدسلیمان و شوشتر که درگیر سیل و زمین لرزه بودند دعوت کردیم تا موارد لازم جهت تسریع در روند کار مطرح شود و با همفکری به نتایجی برسیم تا شهروندان از خدمات دولت منتفع شوند.

وی ادامه داد: سیل فروکش کرده است ولی خسارات و مسایل پساسیل هم‌چنان ادامه دارد و ممکن است یک یا دو سال آینده مسایل سیلاب در خوزستان در بحث کنترل ساختمان ‌ها و مقاوم‌سازی آن ‌ها ادامه داشته باشد.

رییس سازمان استان، ضمن اعلام آمادگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان جهت همیاری در بازسازی مناطق سیل زده تصریح کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ میان این سازمان و بنیاد مسکن استان، سازمان نظام مهندسی خوزستان در بحث نظارت بر کار بازسازی، نوسازی و تعمیرات ساختمان ‌هایی که در سیلاب و زمین لرزه، آسیب دیده‌اند ورود کرد.

وی با تاکید بر این که در شهرستانها باید دفاتری انتخاب گردند که سرعت و کیفیت کار برای آنها مهم باشد، افزود: مهندسین عضو نظام که میخواهند در این کار مشارکت داشته باشند حق الزحمه آنها بیش تر معنوی است و باید با آنها مذاکره گردد که سرعت عمل خود را بالا ببرند.

در ادامه این نشست، مسعود انصاریان، مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان، گفت: استانهایی که دچار حادثه میشوند در هنگام بازسازی یکی از ارکان این امر مهم، نظام مهندسی ساختمان است.

دویده افزود: احداث واحدهای مسکونی نیاز به نقشه و نظارت دارد که باید از اعضای واجد شرایط نظام مهندسی ساختمان استفاده کنیم و یکی از مواردی که برای ما دارای اهمیت است این که بازسازی براساس برنامه زمان‌بندی جلو برود و از زمانی که دستور تهیه نقشه داده میشود تا زمان تهیه نقشه و نظارت در زمان مشخص شده انجام گردد.

انصاریان به زمین لرزه مسجدسلیمان اشاره کرد و افزود: در مسجدسلیمان ستادی برای آواربرداری و موراد دیگر مشخص کرده ایم که به مهندسان عضو نظام مهندسی جهت همکاری نیاز داریم.

انصاریان، ضمن تشکر از تخفیفات ویژه نظام مهندسی جهت بازسازی مناطق سیل زده گفت: در سیل هم بخشی از حق نظارت را بنیاد مسکن می پردازد و بخشی دیگر را اهالی پرداخت می کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان با عنوان این که زمان‌بندی تعمیرات مناطق سیل زده تا پایان شهریور است، اظهار داشت: نود درصد کار به اتمام رسیده است و بهتر است یک تفاهم نامه ای داشته باشیم که در چارچوب آن کار کنیم.

انصاریان گفت: حسن نظام مهندسی این است که در مسائل فنی یک قدم از مردم جلوتر است و باید راهنما و هادی مردم باشد، برآن هستیم که واحدی ایمن تر، زیباتر و مستحکم تر با رعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان بسازیم.

بازسازی، یکی از ارکان مهم سازمان نظام مهندسی ساختمان

وی با اشاره به این که خط قرمز ما در بنیاد مسکن کیفیت ساختمانها است، گفت: همه دست به دست هم دهیم تا شهروندان بعد از بازسازی در خانه هایی ایمن سکونت داشته باشند.

نصرالله دهقان، ریاست ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده، در ادامه این نشست، عنوان داشت: اساس کار بازسازی، مشارکت است یعنی باید همه عوامل در امر بازسازی حضور فعال داشته باشند.

دهقان با عنوان این که فلسفه این کار از زمین لرزه بم آغاز شده است، گفت: طبق تفاهم نامه زلزله بم، یک ویرایش بنا بر سیل خوزستان در آن داده میشود تا طبق آن نظام مهندسی خوزستان در تهیه نقشه ها و نظارت همکاری داشته باشد.

دهقان ادامه داد: نفس کار این است که مهندسان دین خود را به جامعه محرومان و آسیب دیده از سیل و زلزله ادا کنند و بحث سرعت و کیفیت در این مورد برای ما بسیار مهم است.

دهقان تصریح کرد: در این باره، مادیات نباید مهم باشد، نفس عمل مد نظر باشد و فرصتی است که نظام مهندسی میتواند توانایی و همراهی خود را با مردم به اثبات برساند.

در ادامه این نشست، مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی ضمن ارائه گزارش عملکرد در مناطق سیل زده به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند، سپس مفاد تفاهم نامه میان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان و بنیاد مسکن خوزستان جهت باسازی مناطق سیل زده و زلزله زده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماري(طراحي)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ شهریور ۹۸
445 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0