بازآفرینی یازده محله در شهرهای استان قزوین عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران

بازآفرینی یازده محله در شهرهای استان قزوین

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: طبق آمارهای موجود بیست و دو میلیون نفر از جمعیت کشور در بافتهای فرسوده شهری زندگی میکنند که فقر شهری، عدم ایمنی و بحران هویتی از مهمترین مسائل آن هاست.

کد خبر: 971203003 تاریخ انتشار: جمعه ۳ اسفند ۹۷ - ۱:۰۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: طبق آمارهای موجود بیست و دو میلیون نفر از جمعیت کشور در بافتهای فرسوده شهری زندگی میکنند که فقر شهری، عدم ایمنی و بحران هویتی از مهمترین مسائل آن هاست.

بازآفرینی یازده محله در شهرهای استان قزوین

بازآفرینی یازده محله در شهرهای استان قزوین

یازده محله در شهرهای استان قزوین  بازآفرینی میشوند.

منا عرفان سلیم، در اولین دوره آموزشی ویژه شهرداران استان قزوین گفت: بحث بازآفرینی شهری که این روزها زمزمه آن از طرف مسئولان عالی شنیده میشود رویکردی ناشی از کسب تجربیات خوب و بد در حوزه شهری و ناکارآمدی های موجود است.
وی با اشاره به این که کشور ما نیز در دهه های گذشته در حوزه محدوده های ناکارآمد شهری تجربه هایی را کسب کرده ایم، ادامه داد: پیش از انقلاب موضوع نوگرایی و معاصر سازی عنوان بود و در سالهای پنجاه و هشت تا شصت و نه در حوزه روانبخشی و بهسازی، شصت و نه تا هفتاد و سه محورهای فرهنگی و بهسازی مراکز شهری، هفتاد و سه تا هفتاد و شش تجمیع و بافت مساله دار شهری، هفتاد و شش تا هشتاد و سه عمران و بهسازی و از سال هفتاد و چهار تا نود و سه نیز در زمینه نوسازی و بازسازی بافتهای فرسوده کارهای گسترده و قابل توجهی به انجام رسید.
عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران، استان قزوین را یک استان پیشگام و پیشرو در امر بازآفرینی شهری دانسته و افزود: ستاد بازآفرینی شهری امسال با رویکرد شهر نگر بودن بازآفرینی اقدامات استانها را در سطح کشور مورد ارزیابی قرار داده، که استان قزوین به علت دارا بودن پتانسیل و ظرفیت بالا و هم‌چنین همراهی با رویکردهای بازآفرینی شهری، می‌تواند الگوی خوبی برای سایر استانها در سطح کشور باشد.
به گفته عرفان سلیم، اقدامات صورت گرفته در حوزه بازآفرینی شهرهای کشور حاصل تجربیات متعددی بود که نتایج آن را در برخی بخشها مانند توسعه حرم رضوی در مشهد و بازسازی مناطق زلزله زده بم شاهد بودیم.
وی گفت: در سیاست بازآفرینی شهری، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و قابلیت زیست پذیری شهرها از طریق کاهش فقر شهری، پیش نگری و پیش‌گیری از بازتولید فقر، افزایش تاب آوری شهرها در مقابل تغییرات و بلایا، کاهش آسیبهای اجتماعی، ارتقای هویت شهری و منزلت مکانی و حفاظت پایدار از میراث ملموس و غیر ملموس زیست بومها مطرح است.


مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین نیز افزود: عملیات احیا و بهسازی یازده محله در هفت شهر استان با یک هزار و صد هکتار وسعت و سیصد و هفتاد و چهار میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.
مصطفی صالحی اظهار داشت: امروز رویکرد جدیدی را در حوزه بازآفرینی شهری در بافتهای فرسوده شاهدیم که ما را به آینده امیدوارتر میکند.
صالحی با تاکید بر ارتقای سطح کیفی در بافتهای فرسوده شهری، عنوان داشت: رسیدگی به مشکلات موجود در بافتهای فرسوده از دغدغه های اصلی مجموعه مدیران شهری است که این روزها بر لزوم ساماندهی و مقاوم سازی آن تاکید می گردد.
وی تصریح کرد: فضاهای موجود در بافتهای فرسوده شهری از جمله معابر، فضاهای عمومی و پارکینگها، بی تردید مشکلات این حوزه را دوچندان کرده است که با ارایه راهکارها و طرحهای مناسب باید مورد توجه جدی قرار گیرند.
صالحی در ادامه، موضوع آموزش را در این بخش حایز اهمیت دانست و گفت: مدیران شهری باید نیازهای ضروری و اولویت دار خود را عنوان کنند تا با استفاده از چنین دوره های آموزشی نسبت به رفع آن ها اقدام گردد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ اسفند ۹۷
610 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0