ابلاغیه های اخیر آخوندی مشکلات جدی را برای سازمان ایجاد خواهد کرد ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران در نشست هیأت رئیسه با روسای دفاترنمایندگی بیان کرد:

ابلاغیه های اخیر آخوندی با ایجاد محدودیت درآمدی، مشکلات جدی را برای سازمان ایجاد خواهد کرد

 سیف الله علی نیا در نشست هیأت رئیسه سازمان با روسای دفاترنمایندگی که روز 2شنبه سوم اردی بهشت ماه برگزار گردید با عنوان این که نقش دفاتر نمایندگی به مراتب مهمتر از نقش ستاد است، بیان کرد: دفاتر نمایندگی بواسطه ارتباط مستقیم با مهندسان و مراجعه کنندگان و تنسیق امور آن ها، خط مقدم سازمان هستند و این موضوع بیانگر مسئولیت مهم دفاتر در راستای تکریم ارباب رجوع میباشد.

کد خبر: 970204004 تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۹۷ - ۹:۰۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، سیف الله علی نیا در نشست هیأت رئیسه سازمان با روسای دفاترنمایندگی که روز ۲شنبه سوم اردی بهشت ماه برگزار گردید با عنوان این که نقش دفاتر نمایندگی به مراتب مهمتر از نقش ستاد است، بیان کرد: دفاتر نمایندگی بواسطه ارتباط مستقیم با مهندسان و مراجعه کنندگان و تنسیق امور آن ها، خط مقدم سازمان هستند و این موضوع بیانگر مسئولیت مهم دفاتر در راستای تکریم ارباب رجوع میباشد.

ابلاغیه های اخیر آخوندی مشکلات جدی را برای سازمان ایجاد خواهد کرد

ابلاغیه های اخیر آخوندی مشکلات جدی را برای سازمان ایجاد خواهد کرد

ابلاغیه های اخیر آخوندی با ایجاد محدودیت  درآمدی، مشکلات جدی را برای سازمان ایجاد خواهد کرد

وی با عنوان این که کنترل و نظارت و آموزش دو وظیفه اصلی سازمان است، ادامه داد: طبق گزارشات حاصله از بخشهای کنترل و نظارت، با تخلفاتی از جمله عدم حضور مهندسان در پروژه و یا عدم ارسال بموقع گزارش تخلفات ساختمانی روبرو هستیم که این موضوعات، خساراتهای جدی را برای سازمان بدنبال دارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران تصریح کرد: مهندسان متخلف باید از طرف دفاترنمایندگی شناسایی و دسته بندی شده و به سازمان معرفی گردند.
وی با اشاره به ابلاغیه آخوندی، گفت: با توجه به ابلاغیه های اخیر وزیر در مورد حذف منابع درآمدی سازمان اظهار امیدواری کرد با تعامل و پی گیری، اصلاحات جدی صورت گیرد و دغدغه سازمان و پرسنل مرتفع گردد.
علی نیا با اشاره بوجود موافقتها و مخالفتهایی در راه اندازی سیستم نظام ارجاع کار، عنوان کرد: در این مدتی که این سیستم در امسال راه اندازی گردید سازمان بسیاری از پروژه ها دچار خسارت شدند و سبب عدم ورود بیش از سی درصد پروژه ها به نظام مهندسی شد بهمین جهت در صدد انجام بررسیهای لازم بمنظور حذف این روال هستیم.
علی نیا با اشاره به موضوعات و مسائل موجود در حوزه دفاتر نمایندگی، تصریح کرد: این ابلاغیه ها فرصتی در جهت آسیب شناسی سازمان است. مدیریت هزینه در بخشهای مختلف سازمان در دستور کار قرار دارد و دفاتر نمایندگی باید در این بخش از هزینه های غیرضروری جلوگیری کنند.
در ادامه این آئین، مهری نایب رئیس اول سازمان ضمن تشکر از همکاری و همراهی روسای دفاتر نمایندگی در سال گذشته، عنوان کرد: دفاترنمایندگی آینه تمام نمای سازمان در شهرستانها بوده و باید با اهتمام و تلاش هیأت رئیسه دفاتر نمایندگی در شهرهای استان و تعامل و ارتباط سازنده با مراجع و سازمانهای مرتبط و ارائه خدمات مهندسی کیفی از کیان سازمان حفاظت و حراست گردد.
مهری با تاکید بر لزوم اجرای بخش نامه ها و دستورالعملهای ابلاغی از طرف سازمان گفت: تمامی فرانیدها باید طبق ضوابط و دستورالعملهای ابلاغی صورت گیرد و از موضوعات طبق ابلاغیه و مصوبات موجود حل و فصل شوند و از ارسال موارد این گونه به سازمان جلوگیری گردد.

ابلاغیه های اخیر آخوندی مشکلات جدی را برای سازمان ایجاد خواهد کرد

نوراله زاده نایب رئیس دوم سازمان با اشاره به نقش دفاترنمایندگی در به حداقل رسیدن آسیبها، گفت: با توجه به شرایطی که سازمان با آن روبرو شده، دفاترنمایندگی نقش بسزایی در برون رفت از مشکلات دارند و نباید اجازه دهیم که اختلافات مقامات بالادست در عرصه نظام مهندسی تسویه گردد.
در ادامه رزقی دبیر سازمان، عنوان کرد: این چالش و بحران کنونی سازمان فقط مربوط به کارکنان، هیأت مدیره و هیأت رئیسه سازمان و دفاتر نیست، بلکه ابلاغیه های اخیر به سی و پنج هزار مهندس این سازمان آسیب خواهد رساند که باید در مسیر حل آن کمک کنیم.
سفیدگر، خزانه دار سازمان نیز در ادامه با اشاره به نقش دفاترنمایندگی در ارتقا کیفی و کمی خدمات مهندسی، گفت: باید با تمام ابزارها و امکاناتی که در اختیار داریم با ایجاد ارتباطات و تعاملات سازنده با ادارت شهرستان بر دوام و قوام این ساختار بیفزاییم. روسا و هیأت رئیسه دفاتر از جایگاه ویژه ای که در شهرستانها دارند در جهت بهبود شرایط بکوشند.
سفیدگر با تاکید بر لزوم بهینه هزینه کردن، ادامه داد: باید ضوابط اجرایی گرداوری و ساماندهی مناسبی در مورد هزینه های سازمان داشته باشیم.
در ادامه این جلسه، هریک از حاضرین به تبیین مسائل و دغدغه ها و هم چنین ارائه پیشنهادات مربوطه پرداختند.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ اردیبهشت ۹۷
736 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0