بالا بردن کیفیت ساخت و سازها با مصالح استاندارد در اولویت است معاون عمرانی استانداری قزوین بیان کرد:

بالا بردن کیفیت ساخت و سازها با مصالح استاندارد

علی فرخزاد عنوان داشت: بالا بردن کیفیت ساخت و سازهای بخش دولتی و خصوصی و استفاده از مصالح مرغوب در دستور کار مدیریت بحران استان قزوین است.

کد خبر: 971006007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ دی ۹۷ - ۱:۰۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسبن نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،علی فرخزاد عنوان داشت: بالا بردن کیفیت ساخت و سازهای بخش دولتی و خصوصی و استفاده از مصالح مرغوب در دستور کار مدیریت بحران استان قزوین است.

بالا بردن کیفیت ساخت و سازها با مصالح استاندارد در اولویت است

بالا بردن کیفیت ساخت و سازها با مصالح استاندارد در اولویت است

بالا بردن کیفیت ساخت و سازها با مصالح  استاندارد در اولویت است

وی بمناسبت روز ایمنی در برابر زمین لرزه و کاهش اثرات بلایای طبیعی، گفت: بیست و شش هزار نفر کشته و سی هزار مجروح در زمین لرزه بم برای ما تلنگری است تا همواره خود را در معرض آسیب ببینیم و برای ارتقاء فرهنگ عمومی و ایمن سازی تلاش کنیم.
فرخزاد ادامه داد: برای اینکه کم تر آسیب ببینیم باید ‌عوامل متعددی را که در کیفیت ساخت و سازها موثر هستند شناسایی و برای رفع آن اقدام کنیم که بخشی از کار مربوط به شهرداری هاست.
وی افزود: نظارت در ساخت با سازمان نظام مهندسی است و ۳ سال متوالی ما توانستیم رتبه برتر در این عرصه را کسب کنیم و شرایط ما در قزوین از نظر کیفیت ساخت و ساز خوب است.
وی خاطر نشان کرد: پنجاه درصد اماکن روستایی مقاوم سازی شده و باید تلاش کنیم تا استفاده از مصالح استاندارد در اولویت سازندگان بخش خصوصی و دولتی باشد.
معاون عمرانی استانداری قزوین یاد آور شد: آموزش استادکاران و عوامل ساخت هم میتواند در کیفی سازی ساختمان ها موثر باشد لذا در سال گذشته سی و دو هزار نفر آموزش دیدند و کارت مهارت گرفتند.
وی افزود: متوسط عمر مفید ساختمانهای کشور حدود سی سال و در سایر کشورها هشتاد تا صد سال است و باید با استفاده از مصالح مرغوب عمر ساخت را بالا ببریم زیرا افزایش یک سال عمر مفید ساختمان ها معادل سی میلیارد تومان صرفه جویی است.
فرخزاد تصریح کرد: سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان در بخش خصوصی و ۱ هزار میلیارد تومان توسط شهرداریها و مراکز دولتی در استان ساخت و ساز انجام شد که حفظ این سرمایه های ارزشمند بسیار ضروری است و باید آن ها را در برابر حوادث ایمن کنیم.
وی در مورد چالشهای بافت فرسوده در استان هم گفت: بافتهای ناکارآمد شهری که درآن بافت تاریخی و قدیمی هم وجود دارد از نقاط آسیب پذیر در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی است که باید برای آن تدبیر کنیم.
معاون عمرانی استانداری قزوین یاد آور شد: در استان قزوین حدود پانصد هکتار بافت فرسوده داریم که با سیاست جدید دولت تسهیلات خوبی برای بازسازی و نوسازی این مکانها پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: ساخت مسکن امید در این بافت به علت وجود زیر ساختهای لازم در دستور کار است که آن را عملیاتی میکنیم.
وی مطرح کرد: یکی از مشکلات بافتهای تاریخی شکستگی لوله های آب است که خسارتهای زیادی به ما وارد میکند که برای نوسازی سی کیلومتر از این شبکه امسال نود میلیارد ریال از محل اعتبارات مدیریت بحران و از طرف شهرداری و دستگاه های ذی ربط هم هشتاد میلیارد ریال پیش بینی کرده ایم.

بالا بردن کیفیت ساخت و سازها با مصالح استاندارد در اولویت است

معاون عمرانی استانداری قزوین اظهار داشت: در سال گذشته پسماندهای صنعتی ۷ استان کشور به سایت محمدآباد قزوین منتقل میشد که با تصویب کارگروه پسماند، این کار سال جاری ممنوع شده و در پسماندهای شیمیایی و عفونی نیز که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی قزوین است از سال آینده هیچ نوع پسماندی از خارج استان برای دفن به این استان منتقل نمی گردد.
فرخزاد عنوان داشت: برای کیفی سازی ساخت و سازها برخی مصالح مثل آسفالت هم مشمول استاندارد اجباری شده و با سخت گیری در امور آزمایشگاه های کنترل مصالح در حال حاضر نسبت به فعالیت چهل و دو آزمایشگاه سختگیرانه تر عمل میکنیم.
معاون عمرانی استانداری قزوین با اشاره به معین بودن استان قزوین برای پایتخت در حوادث غیر مترقبه افزود: قزوین به عنوان استان معین منطقه بیست و دو تهران تعیین شده که با برنامه ریزی منسجم و تمهیدات لازم باید آماده خدمت رسانی در شرایط بحران به بخشی از مجموعه پایتخت هم باشیم.
فرخزاد گفت: خوشبختانه مدیریت بحران استان از توانمندی بالایی در حوادث برخوردار است و در زمین لرزه کرمانشاه توانست موفق عمل کند و در صورت بروز حوادث در استان و سایر استان ها میتواند موثر عمل کند.
منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ دی ۹۷
621 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0