مهندسان قمی پای صندوق رأی می ‌روند در دو شعبه اخذ رأی؛

مهندسان قمی پای صندوق رأی می ‌روند

هشتمین دوره انتخابات هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم امروز ۵ شنبه در ۲ شعبه اخذ رأی در قم برگزار می گردد.

کد خبر: 970712013 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ مهر ۹۷ - ۱۱:۴۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،هشتمین دوره انتخابات هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم امروز ۵ شنبه در ۲ شعبه اخذ رأی در قم برگزار می گردد.

مهندسان قمی پای صندوق رأی می ‌روند

مهندسان قمی پای صندوق رأی می ‌روند

مهندسان قمی پای  صندوق رأی می ‌ روند/  رقابت بیست و پنج نفر برای نه کرسی

انتخابات بزرگترین NGO تخصصی کشور در دهه دوم مهر ماه سال نود و هفت در استان‌ های مختلف برگزار می‌ گردد و بنا بر اعلام هیأت اجرایی انتخابات هشتمین دوره هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان قم، این انتخابات روز ۵ شنبه دوازدهم مهر ماه در این استان می ‌باشد.
قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مجموعه قانون، مقررات، آئین ‌نامه‌ها، استانداردها و تشکل‌ های مهندسی، حرفه‌ای و صنفی است که در جهت نیل به اهدافی همچون تقویت و توسعه فرهنگ و ارزش ‌های اسلامی در معماری و شهرسازی، تنسیق امور مربوط به مشاغل و حرفه‌ های فنی و مهندسی در بخش ‌های ساختمان و شهرسازی، تأمین موجبات رشد و اعتلای مهندسی در کشور، ترویج اصول معماری و شهرسازی و رشد آگاهی عمومی نسبت به آن و مقررات ملی ساختمان و افزایش بهره‌وری، ارتقا کیفیت خدمات مهندسی و نظارت بر حسن اجرای خدمات در سال هفتاد و چهار توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد که برای تأمین مشارکت هر چـه وسیع تر مهندسان در انتظام امور حرفه‌ای خود و تحقق اهداف این قانون در سطح کشور سازمان ‌ نظام مهندسی ساختمان در استان‌ ها شکل گرفت.
هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان براساس قانون، مسئولیت هدایت، برنامه ‌ریزی و نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسی، کمک به ارتقای کیفیت ساخت و ساز، ترویج اصول مهندسی و رعایت مقررات ملی ساختمان را به عهده دارد که شرح کامل اختیارات و وظایف آن در ماده هفتاد و سه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان گنجانده شده است.
انتخابات هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان قم طبق قانون همانند سایر استان ‌ها هر ۳ سال برگزار می ‌گردد و مهندسان رشته‌ های ۷ گانه مهندسی عضو این سازمان از جمله رشته‌های عمران، معماری، برق، مکانیک، نقشه‌برداری، ترافیک و شهرسازی با حضور در پای صندوق رأی اعضای هیأت مدیره را بصورت مستقیم انتخاب می ‌کنند تا سکان‌دار این سازمان در طول ۳ سال آتی باشند.
بخش نامه وزیر راه و شهرسازی
در این دوره وزیر راه و شهرسازی، موضوع منع پذیرش هم زمان اموری که زمینه و موجبات نمایندگی و یا قبول منافع متعارض را فراهم می ‌آورد را بخش نامه کرد که طبق این اساس برخی از کارکنان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، کشور، نیرو، شهرداری ‌ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شورای شهر و روستا، سازمان اسناد و املاک کشور و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اجازه فعالیت در سازمان نظام مهندسی ساختمان را نخواهند داشت و بدنبال آن از کاندیدا شدن در هیأت مدیره نیز منع شده‌اند و بهمین علت تعداد داوطلبان در این دوره از انتخابات در استان قم و کشور با کاهش روبرو بوده است.
در هفتمین دوره انتخابات هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم که در مهر ماه سال نود و چهار برگزار گردید تعداد چهل و دو نفر داوطلب ورود به هیأت مدیره شده بودند ولی در دوره هشتم انتخابات تعداد داوطلبان به بیست و پنج نفر کاهش یافت که یکی از علل آن نیز همین بخشنامه وزیر راه و شهرسازی بوده است.
انتخابات هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان قم طبق قانون هر ۳ سال برگزار می گردد.
از میان بیست و پنج داوطلب ورود به هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، نه نفر با رأی مهندسان انتخاب و با حکم وزیر راه و شهرسازی بمدت ۳ سال عهده‌ دار این مسئولیت می ‌شوند.
در این دوره از انتخابات در رشته ترافیک، داوطلبی وجود نداشت و در رشته شهرسازی نیز به علت حضور تنها یک کاندیدا عملاً رقابتی در این رشته وجود ندارد.
هشتمین دوره انتخابات هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان قم از ساعت هشت صبح امروز ۵ شنبه دوازدهم مهرماه در ۲ شعبه اخذ رأی شامل دبیرستان شاهد صاحب الزمان(عج) واقع در انتهای بلوار امین و خانه جوان واقع در انتهای خاکفرج جنب استانداری قم برگزار گردید.
عضویت بیش از چهار هزار و نهصد نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان قم
در حال حاضر بیش از چهار هزار و نهصد نفر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم هستند که روز ۵ شنبه دوازدهم مهرماه همزمان با برخی از استان‌ های دیگر کشور پای صندوق رأی می ‌روند.
مجری برگزاری انتخابات هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هیأت اجرایی است که اعضای آن از طرف مدیر کل راه و شهرسازی قم تعیین می گردد و دستگاه نظارت نیز بر فعالیت‌ های هیأت اجرایی تا پایان انتخابات نظارت دارد.
ریاست دستگاه نظارت بر هشتمین دوره انتخابات اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با اشاره به برگزاری انتخابات هیأت مدیره نظام مهندسی قم در روز ۵ شنبه دوازدهم مهرماه، گفت: با توجه به تعداد اعضای نظام مهندسی ساختمان استان قم که نزدیک به پنج هزار نفر می‌باشد، تعداد اعضای هیأت مدیره این سازمان نه نفر خواهد بود که متشکل از ۳ نفر رشته عمران، ۱ نفر رشته معماری، ۱ نفر نقشه برداری، ۱ نفر ترافیک، ۱ نفر رشته برق، ۱ نفر رشته مکانیک و ۱ نفر رشته شهرسازی بعنوان اعضاء اصلی خواهند بود و در هر رشته نیز ۱ عضو علی البدل انتخاب خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بیان کرد: احراز هویت اعضا و رأی دهندگان از طریق اپراتور و سیستم انجام می گردد و ۱ نفر امکان رأی دادن در دو حوزه رأی‌گیری را نخواهد داشت.

مهندسان قمی پای صندوق رأی می ‌روند

حسن صبوری با اشاره به تعداد داوطلبان این دوره از انتخابات گفت: تعداد بیست و شش نفر بعنوان داوطلب انتخابات هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم توسط دستگاه نظارت و هیأت اجرایی تأیید صلاحیت شده‌اند که با انصراف یکی از نامزدها آمار نهایی تعداد داوطلبان بیست و پنج نفر است.
انتخابات باید بر محور برنامه ‌ها، توانایی ‌ها، توانمندی‌ ها و ظرفیت‌ ها صورت بگیرد تا شایسته ‌ترین داوطلبان انتخاب گردند.
صبوری ادامه داد: از این تعداد، دوازده نفر در رشته عمران، چهار نفر رشته معماری، چهار نفر رشته برق، دو نفر رشته‌های مکانیک، دو نفر رشته نقشه برداری و یک نفر هم در شهرسازی با یک دیگر رقابت می ‌کنند.
وی ضمن اشاره به اینکه تمام اعضای سازمان چه اعضاء دارای پروانه اشتغال به کار و چه اعضاء بدون پروانه می‌ توانند در این انتخابات شرکت کرده و به کاندیداهای مورد نظر خود رأی دهند، اظهار داشت: مسلماً حضور حداکثری مهندسان در این انتخابات می ‌تواند در انتخاب شایسته ‌ترین افراد برای تصمیم سازی ‌های مهم آینده و برای پیشرفت و آبادانی استان مؤثر باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: این انتخابات بزرگ‌ ترین انتخابات صنفی کشور است که می ‌بایست به دور از هرگونه سیاسی کاری و با مشارکت حداکثری مهندسان برگزار گردد و بدون تردید در سرنوشت سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان رکنی از ارکان ساخت و ساز شهری خیلی مؤثر خواهد بود.
وی گفت: انتخابات باید بر محور برنامه‌ها، توانایی ‌ها، توانمندی ‌ها و ظرفیت ‌ها صورت بگیرد تا شایسته ترین داوطلبان بعنوان اعضای هیأت مدیره انتخاب گردند.

منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ مهر ۹۷
969 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0