جلسه بانوان کارآفرین با حضور خانم آی نور کارآفرین برتر ترکیه در نشست هم اندیشی با اعضای دفتر نمایندگی شهرستان بوئین زهرا

استان قزوین پیش گام در اجرای مباحث مقررات ملی

نشست هم اندیشی هیات مدیره با اعضاء دفتر نمایندگی شهرستان بوئین زهرا با حضور اعضا این دفتر، هیات مدیره سازمان، رحیمی عضو شورای شهر و نادری بخش دار مرکزی شهرستان بوئین زهرا در تاریخ یک شنبه سی ام مهرماه در محل این دفتر نمایندگی تشکیل شد.

کد خبر: 960801018 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ آبان ۹۶ - ۱:۵۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،  نشست هم اندیشی هیات مدیره با اعضاء دفتر نمایندگی شهرستان بوئین زهرا با حضور اعضا این دفتر، هیات مدیره سازمان، رحیمی عضو شورای شهر و نادری بخش دار مرکزی شهرستان بوئین زهرا در تاریخ یک شنبه سی ام مهرماه در محل این دفتر نمایندگی تشکیل شد.استان قزوین پیش گام در اجرای مباحث مقررات ملی

استان قزوین پیش گام در اجرای مباحث مقررات ملی

استان قزوین پیش گام در اجرای مباحث مقررات ملی

استان قزوین پیش گام در اجرای مباحث  مقررات ملی

در آغاز این نشست مهندس پایون مسئول دفتر نمایندگی شهرستان بوئین زهرا هدف از برگزاری این نشست را بحث و تبادل نظر و طرح مشکلات جاری مهندسین شهرستان با اعضای هیات مدیره ذکر کرد.
امروزه بیش از هر چیزی نیاز به اتحاد و انسجام مهندسین هستیم.
وثیق نیا ریاست سازمان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مسئولان قبلی دفتر نمایندگی بیان کرد: یکی از برنامه های این دوره هیات مدیره برگزاری نشست های مداوم و مدون با اعضای دفاتر نمایندگی میباشد اما با توجه به شرایطی که اکنون وجود دارد و هجمه های زیادی از دستگاه ها و ارگان های مختلف به مهندسین و سازمان نظام مهندسی ساختمان وارد می شود متاسفانه این امر آن طور که باید و شاید میسر نشد.
وثیق نیا، با اشاره به جمعیت این شهرستان ادامه داد: استان قزوین دارای بیست و پنج شهرستان میباشد که به لحاظ جمعیت شهرستان بوئین زهرا نهمین شهرستان استان میباشد و این در حالیست که ساخت و ساز در این شهرستان بمراتب بیش تر از شهرستانهای دیگر است و طبق همین اساس بوئین زهرا نخستین شهرستان در سطح استان قزوین است که طرح توزیع نظارت در آن اجرا شد و یکی از اهداف برگزاری این نشست دریافت بازخوردهای اجرای این طرح، در مدت سیزده ماه اجرایی آن از اعضای شهرستان است.

استان قزوین پیش گام در اجرای مباحث مقررات ملی


استان قزوین پیش گام در اجرای مباحث مقررات ملی ساختمان است.
وثیق نیا، در مورد اهداف اجرای این طرح افزود: استان قزوین در اجرای مباحث مقررات ملی ساختمان همیشه پیش گام تر از سایر استان ها بوده است اما متاسفانه هنوز بحث نرخ خدمات مهندسی و اجرای طرح توزیع نظارت در این استان نا تمام مانده است و پایین ترین نرخ خدمات مهندسی به نسبت استان های دیگر در استان قزوین میباشد.
در سال هشتاد و نه، دو استان موضوع توزیع نظارت را اجرایی کردند و در همان سال استان قزوین هم با صرف هزینه و تهیه برنامه نسبت به اجرای آن اقدام کرد اما متاسفانه به علت هجمه های خیلی زیادی از که از طرف افراد فاقد صلاحیت که در عرصه ساخت و ساز فعالیت میکنند این موضوع به مرحله اجرایی در سطح استان نرسید.
نرخ خدمات مهندسی در استان قزوین بصورت غیر واقعی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین عنوان کرد: مزایا طرح توزیع نظارت بمراتب بیش تر از ضعفهای آن میباشد که از جمله آن میتواند به توزیع عادلانه کار، قطع رابطه مالی مهندسین با کارفرما و اجرای واقعی نرخ خدمات مهندسی اشاره کرد. در شهر قزوین نرخ خدمات مهندسی بیست و هشت هزار و سیصد تومان میباشد که متاسفانه دفاتر پایینتر از این مبلغ کار را انجام میدهند اما با اجرای طرح توزیع نظارت در شهرستان بوئین زهرا نرخ خدمات مهندسی بصورت واقعی اجرا میشود.
اجرای این طرح در راستای اعتلا و امنیت شغلی و به نفع مهندسین اجرایی گردیده است.
وی در خاتمه سخنان خود خاطر نشان کرد: مهندسان قشر مظلوم جامعه هستند که هجمه های زیادی را متحمل میشوند ولی با ارائه عملکرد صحیح، اجرای دقیق مباحث مقررات ملی ساختمان و ارسال گزارشهای بموقع و کامل بمراجع ذی ربط و ذیصلاح میتوان از عملکرد مهندسین دفاع کرد. سازمان نظام مهندسی صرفاً یک سازمان صنفی نیستند بلکه یک سازمان اجتماعی است که طبق قانوان دارای رسالت های متفاوتی میباشد که لازم است مهندسین با مطالعه این مباحث وظایف خود را بازنگری کنند.
این نشست با بحث و تبادل نظر در مورد مسائل مختلف با اعضای دفتر نمایندگی شهرستان بوئین زهرا پایان صورت گرفت.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کیلد آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی طراحی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ آبان ۹۶
934 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0