استان قزوین، یاری دهنده شهرستان سیل زده دلفان  علی فرخ‌زاد

استان قزوین، یاری دهنده شهرستان سیل زده دلفان 

استان قزوین بازسازی و ساخت یک هزار و دویست واحد مسکونی را در منطقه سیل زده دلفان را عهده‌دار شده و برای این منظور نیازمند همراهی سایر دستگاه ‌های اجرایی، مشارکت ‌های مردمی ‌و سازمان ‌های مردم نهاد و کمک ‌های خیران است.

کد خبر: 190802011 تاریخ انتشار: جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ - ۴:۰۹ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین،استان قزوین بازسازی و ساخت یک هزار و دویست واحد مسکونی را در منطقه سیل زده دلفان را عهده‌دار شده و برای این منظور نیازمند همراهی سایر دستگاه ‌های اجرایی، مشارکت ‌های مردمی ‌و سازمان ‌های مردم نهاد و کمک ‌های خیران است.

استان قزوین، یاری دهنده شهرستان سیل زده دلفان 

استان قزوین، یاری دهنده شهرستان سیل زده دلفان

استان قزوین، یاری دهنده شهرستان  سیل زده دلفان است.

 

این‌ ها تاکید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در جلسه هماهنگی ساخت، بازسازی، تعمیر و کمک به مناطق سیل زده بود که با هدف سیاست‌گذاری و گرداوری برنامه‌های استان در سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین برگزار گردید.

علی فرخ‌زاد در این جلسه، گفت: قزوین تجربه خوبی در بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه و آذربایجان دارد، از ‌این‌رو اطمینان داریم در ارایه خدمت به سیل زدگان لرستان نیز کارنامه خوبی بر جای بگذارد.

وی با عنوان این ‌که استان قزوین در انجام فعالیت‌ های گروهی، هم افزایی، وحدت و انسجام سابقه خوبی دارد، ادامه داد: چندی پیش مجمع متخصصان و خیران قزوینی برای انجام فعالیت ‌های اجتماعی و خیرخواهانه در استان راه اندازی شد و این سیل لرستان فرصتی است که از ظرفیت‌ های این تشکل استفاده گردد.

وی با اشاره به مشارکت مردم استان در انجام اقدامات خیرخواهانه افزود: سال گذشته قزوین و اصفهان در پشتیبانی از راهپیمایی اربعین رتبه‌های اول کشور را به خود اختصاص دادند، امسال نیز در جمع آوری کمک ‌های مردمی ‌برای سیل‌زدگان، جمعیت هلال احمر قزوین رتبه اول کشور را کسب کرد که این‌ ها بیانگر وجود همدلی، انجسام و روحیه خیرخواهانه در استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اعزام ماشین‌آلات سنگین از استان قزوین به سیل زدگان گلستان و لرستان، خاطر نشان ساخت: در استان آمادگی خوبی برای برای مقابله با سیل وجود داشت، تا آن جایی که برخی رودخانه‌ ها اگر چه دارای دوره بازگشت دویست ساله بودند، اما کم‌ترین خسارت را برجای گذاشتند که امیدوار هستم برای بازسازی مناطق خسارت دیده نیز همین مشارکت و آمادگی‌ ها تکرار گردد.

فرخ زاد با عنوان این ‌که تا پایان آذرماه باید یک هزار و دویست و هشتاد واحد مسکونی در استان لرستان احداث و یا بازسازی گردد، گفت: نخستین واحد مسکونی ساخته شده در لرستان توسط قزوین بوده و با توجه به توانمندی ‌های استان امیدوار هستیم این برنامه با سرعت خوبی اجرایی گردد.

فرخ زاد با تاکید بر این ‌که بازسازی مناطق سیل زده باید از اولویت کارهای دستگاه‌ های استان باشد، ادامه داد: در این زمینه از ظرفیت ‌های موجود در تشکل‌ ها واحدهای صنعتی استان نباید غافل شد، از سویی دیگر نیز استفاده از مصالح ساختمانی که درون استان تولید می ‌شود باید در اولویت قرار گیرد.

جمع‌آوری کمک ‌ها درمواقع بحران مدیریت گردد

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین نیز در این جلسه، گفت: وقتی حادثه‌ای روی می ‌دهد همه نهاد‌ها، ارگان‌ها و مردم برای کمک‌رسانی ایفای نقش می ‌کنند، اما نیاز است این کمک ‌ها مدیریت گردد تا همه ‌آسیب دیدگان از آن بهره‌مند گردند.

سید کاظم مجابی افزود: سیاست سازمان نظام مهندسی ساختمان بر این است تا با گرداوری برنامه، عملیات بازسازی و بهسازی واحدهای مسکونی در استان ‌های زلزله را دنبال کند تا کارها بصورت هدفمند دنبال گردد.

در شهرستان دلفان هفت هزار واحد مسکونی نیازمند بازسازی است

مدیر کل بحران استان نیز دیگر سخنران این جلسه بود که به تشریح خسارات سیل بهار امسال پرداخت و گفت: به دنبال بارندگی ‌های فروردین ماه، بسیاری از استان ‌ها همچون: گلستان، مازندران، خوزستان و لرستان با خسارات زیادی مواجه شدند که بازسازی واحدهای مسکونی شهرستان دلفان به استان قزوین واگذار گردید و بناست هفت هزار واحد مسکونی در این شهرستان بازسازی و تعمیر گردد.

قدرت اله مهدی‌خانی با عنوان این ‌که شهرستان دلفان صد و پنجاه هزار نفر جمعیت دارد و منطقه محرومی است، گفت: در این شهرستان    سه هزار و  ششصد و پنجاه واحد نیازمند بهسازی و تعمیرات و هزار و دویست واحد نیازمند بازسازی است که مقرر گردیده از طریق بنیاد مسکن قزوین انجام گردد.

وی گفت: از این میزان کار تعمیر دویست و پنجاه واحد مسکونی و ساخت هفتاد و پنج واحد مسکونی احداثی به تیپ صاحب الامر( عج) قزوین واگذار گردیده که امیدوار هستیم با همراهی خیران و همکاری دستگاه‌ های اجرایی بتوانیم این مسوولیت را اجرایی کنیم.

مسوول بسیج سازندگی استان قزوین نیز با عنوان این ‌که این سازمان در ۳ استان سیل زده مسوولیت‌ هایی برای بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده عهده‌دار شده است، افزود: استان قزوین معین استان لرستان و شهرستان انتخاب شده و برای انجام این مسوولیت نیازمند همراهی مردم و نهادهای خیریه هستیم، البته سپاه مسوولیت‌ هایی در زمینه استان خوزستان نیز عهده‌دار شد که در کمک به آواربرداری با استفاده از ظرفیت بسیج خدمات خوبی ارایه داد.

سرهنگ صادق‌پور با عنوان این ‌که عملیات ساخت و تعمیرات چهارصد و پنجاه واحد در مناطق سیل زده به بسیج سازندگی استان قزوین واگذار گردیده، اظهار داشت: از این تعداد هفتاد و پنج مورد احداثی است و مابقی تعمیری هستند، البته در زمینه نقشه‌برداری و آواربرداری نیز اقداماتی از طرف این سازمان انجام شده است.

وی افزود: ساخت این منازل در متراژ هفتاد و پنج متر مربع برنامه ریزی شده، دولت نیز به ازای هر واحد هفتاد و پنج میلیون تومان اختصاص می ‌دهد اما با توجه به با شرایط اقتصادی فعلی ساخت هر واحد صد و ده میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که طبق این اساس برای هر واحد چهل میلیون آورده نیاز است.

وی اظهار داشت: تا کنون چهارصد میلیون تومان از محل کمک ‌های مردمی‌جمع آوری شده که اندک است و تکمیل این واحدها اعتبار بیشتری نیاز دارد و امیدوار هستیم شاهد همکاری و مشارکت بیشتر مردم استان باشیم.

صادق‌پور گفت: با توجه به این‌ که در شهرستان دلفان از همان ابتدای فصل پاییز با سرمای هوا مواجه می شویم باید کار ساخت منازل هموطنان ما با سرعت و شتاب بیشتری انجام گردد تا با شروع فصل سرد با مشکل مواجه نشوند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ مرداد ۹۸
563 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0