ماجرای تساهل و تسامح در نظام مهندسی ریاست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد:

قزوین، پایلوت آموزش مهندسان ساختمان در فضای مجازی

حامد عبدالرزاقی اظهار داشت: در راستای تداوم کیفی سازی ساخت و سازهای خصوص و دولتی، قزوین پایلوت آموزش مهندسان ساختمان در فضای مجازی می گردد.

کد خبر: 971223004 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۳ اسفند ۹۷ - ۱۰:۰۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،حامد عبدالرزاقی اظهار داشت: در راستای تداوم کیفی سازی ساخت و سازهای خصوص و دولتی، قزوین پایلوت آموزش مهندسان ساختمان در فضای مجازی می گردد.

قزوین، پایلوت آموزش مهندسان ساختمان در فضای مجازی

قزوین، پایلوت آموزش مهندسان ساختمان در فضای مجازی

قزوین، پایلوت آموزش مهندسان ساختمان در فضای مجازی می گردد

جلسه خبری مشترک مدیرکل راه و شهرسازی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، ریاست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و معاون معماری و شهرسازی اداره راه و شهرسازی استان قزوین با محور توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان روز ۴ شنبه در اداره راه و شهرسازی برگزار گردید.
وی در این جلسه ادامه داد: در برگزاری جشنواره ساختمان‌ های برتر موضوع شاخص ‌ها و ملاک ارزیابی مشخص است.
عبدالرزاقی افزود: استان قزوین در ۶ دوره ارزیابی در جشنواره ساختمان‌ های برتر توانست در رعایت مقررات ملی ساختمان جایگاه کشوری کسب کند و در رده‌های برتر قرار گیرد.
وی تصریح کرد: کسب این رتبه‌ها در شش دوره با رعایت مقررات ملی ساختمان، اقدامات شاخص آموزشی و ترویجی، اجرایی کردن نظام عالیه، عملکرد نظام مهندسی ساختمان و نظارت بر عملکرد شهرداری‌ ها بدست آمده است.
ریاست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی استان قزوین عنوان داشت: جشنواره ساختمان‌ های برتر با هدف معرفی الگوهای معماری و تشویق سازندگان به احداث بناهایی مرغوب و کیفی برگزار می‌ گردد که در سال آینده نیز این جشنواره را در قزوین برگزار خواهیم کرد.
وی گفت: اقدامات خوبی شده تا شهروندان در کیفی سازی ساخت و سازها مشارکت کنند.
عبدالرزاقی خاطرنشان ساخت: سیما و منظر شهری مورد توجه است و با دانشگاه ‌ها تفاهم نامه داشتیم تا مسکن مناسب در بافت فرسوده معرفی گردد که در این راستا معرفی طراحی لوگو در مهرماه برگزار می گردد که در این راستا شصت طرح در جشنواره سال آینده شرکت خواهند کرد.
وی با اشاره به مشکلات بافت فرسوده هم افزود: بافت قدیمی شهر قزوین مشکلاتی دارد و امسال اولویت دولت ساخت و ساز در بافت فرسوده و ایجاد بیش از سیصد هزار شغل در کل کشور است که در استان نیز ما آن را عملیاتی خواهیم کرد.

قزوین، پایلوت آموزش مهندسان ساختمان در فضای مجازی

عبدالرزاقی از ممنوعیت نماهای رومی در ساخت و سازها خبر داد و گفت: برای حفظ معماری ایرانی و اسلامی استفاده از نماهای رومی در استان قزوین ممنوع شده است و تعداد سی و هشت ساختمان در حال رصد شدن است.
وی ازود: از طرح ‌هایی که با نما رومی اجرا گردد جلوگیری می‌ کنیم و نمونه ایرانی را از جمله نماهای آجری را نیز معرفی خواهیم کرد تا الگوسازی گردد.
قزوین پایلوت آموزش مهندسان در فضای مجازی
ریاست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی استان قزوین افزود: در آموزش مهندسان بصورت مجازی در کشور پایلوت شدیم و سامانه نظارت عالیه هم راه اندازی گردیده تا اگر نکات فنی در ساختمانی رعایت نشد شهروندان بتوانند موارد را در سامانه منعکس کنند تا بسرعت مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی ادامه داد: امسال تعداد پانصد و سی و چهار پروژه ساخت و ساز بازدید شد که شصت پروژه نقص داشت که از اجرای آن متوقف گردید تا اصلاح گردند.
عبدالرزاقی عنوان کرد: در شهرستان قزوین سیصد و چهل پروژه بازدید شد که ده درصد کل ساخت و سازهاست که در بخش خصوصی احداث می ‌گردد که از همراهی مهندسان استان و کمیته‌های تخصصی تشکر می ‌شود.
وی گفت: ترویج نظام کیفی با ورود تکنولوژی روز باید جدی گرفته شده و شاخص‌ های اثرگذار برای جامعه هدف تبیین گردد.
عبدالرزاق یادآور شد: دفتر مشاوره شهروندان کلید خورده تا فعالیت خود را شروع کند و در این دفتر از ایده‌های مردم در ساخت و ساز استفاده می‌ کنیم.
محسن اسماعیلی، معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان قزوین هم در این جلسه بیان کرد: در گذشته حوزه نظارت بیش تر در بخش فنی مهندسی متمرکز شده بود و پراکندگی نیز در آن دیده می ‌شد ولی امروز در بخش نظارت و مهندسی عمران هم جدی هستیم.
اسماعیلی خاطرنشان ساخت: تلاش شده میزان تحقق طرح ‌های عمرانی را پایش کنیم ولی لازم است بازخورد نظارت را داشته باشیم تا اگر لازم بود ضوابط را اصلاح کنیم تا کیفیت ارتقا یابد.
منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اسفند ۹۷
595 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0