قزوین پایلوت جشنواره ساختمانهای برتر کشور می گردد ریاست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین

قزوین پایلوت جشنواره ساختمانهای برتر کشور می گردد

 ریاست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: با توجه به کسب عنوان برتر استان در اجرای مقررات ملی ساختمان برای ششمین مرتبه و با توافق وزارت راه و شهرسازی، قزوین پایلوت برگزاری این جشنواره در کشور می گردد.

کد خبر: 961226005 تاریخ انتشار: شنبه ۲۶ اسفند ۹۶ - ۱۱:۳۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، ریاست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: با توجه به کسب عنوان برتر استان در اجرای مقررات ملی ساختمان برای ششمین مرتبه و با توافق وزارت راه و شهرسازی، قزوین پایلوت برگزاری این جشنواره در کشور می گردد.

قزوین پایلوت جشنواره ساختمانهای برتر کشور می گردد

قزوین پایلوت جشنواره ساختمانهای برتر کشور می گردد

قزوین پایلوت  جشنواره ساختمانهای برتر کشور می گردد

حامد عبدالرزاقی گفت: اجرای مقررات ملی ساختمان در جهت حفظ حقوق شهروندی و ارتقای سطح کیفی زندگی و برای رفاه حال شهروندان صورت میپذیرد.
عبدالرزاقی با اشاره به اجرای نظام تشویقی در امر ساخت و ساز، تصریح کرد: طبق این اساس و برای اولین مرتبه در کشور امسال اقدام به برگزاری جشنواره ساختمانهای برتر در دو بخش معماری و کیفیت بناها کردیم که از بین چهل و چهار ساختمان معرفی شده، چهار بنای برتر و شش بنا به جهت انجام اقدامات خوب، مورد تقدیر قرار گرفتند.
ریاست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: این در حالیست که به دلیل موارد نقص و رعایت نکرن مقررات ملی از سوی سازندگان قزوینی، از سال نود و دو تا به حال مانع ساخت و ساز دویست و چهل و سه مورد ساختمانی گرفته شد که بعد از رفع موارد، دستور ادامه کار صادر شد.
وی، به راه اندازی کمیته ایمنی کارگاههای ساختمانی از سوی اداه کل راه و شهرسازی قزوین اشاره و بیان داشت: با توجه به برگزاری دوره های آموزشی لازم در جهت ایمنی محیطهای کارگاهی و نقاط پرتگاهی از جمله راه پله های و چاله های آسانسور و الزام به احداث نرده ها و حفاظهای موقت، این مهم سبب شده تلفات منجر به فوت ساختمانی در استان از هفده مورد در سال نود و دو به دو مورد در امسال کاهش یابد.
عبدالرزاقی اظهار داشت: در حوزه افزایش ایمنی دیوارهای پیرامونی و نماهای ساختمانی، با توجه به مشکلات موجود در هنگام وقوع بلایای طبیعی همچون زلزله، اقدام به ممنوعیت اجرای نماهای رومی در ساختمانهای این استان کردیم.

قزوین پایلوت جشنواره ساختمانهای برتر کشور می گردد

عبدالرزاقی با تاکید بر این که در بخش گودبرداریها نیز متاسفانه تا به حال اقدامات فنی مطلوب نبوده، ادامه داد: با توجه به نبودن نقشه های مربوط به اجرای سازه نگهبان و عدم اجرای آن در گودها، طی چند سال گذشته این روند اصلاح شده و تمامی ساختمانهایی که دارای زیرزمین هستند، نقشه ترتیبات اجرای خاکبرداری و اجرای سازه نگهبان در آن دیده شده است.
ریاست سازمان استان در خاتمه گفت: از سال نود و دو تا به حال و طبق ماده سی و پنج قانون نظام مهندسی ساختمان، بیست درصد ساخت و سازهای استان مورد بازدید بازرسان و ناظران این اداره قرار گرفته است.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ اسفند ۹۶
1082 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0