دنبال کردن صنعتی سازی مسکن در استان خراسان جنوبی به صورت حرفه ای دنبال کردن صنعتی سازی مسکن در استان خراسان جنوبی به صورت حرفه ای

دنبال کردن صنعتی سازی مسکن در استان خراسان جنوبی به صورت حرفه ای

دنبال کردن صنعتی سازی مسکن در استان خراسان جنوبی به صورت حرفه ای ، انجام می گیرد. این استان می‌تواند به عنوان نخستین استانی باشد که صنعتی سازی مسکن را در طرح جهش ملی آغاز کرده است

کد خبر: 001110001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ بهمن ۰۰ - ۹:۴۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دنبال کردن صنعتی سازی مسکن در استان خراسان جنوبی به صورت حرفه ای ، انجام می گیرد. این استان می‌تواند به عنوان نخستین استانی باشد که صنعتی سازی مسکن را در طرح جهش ملی آغاز کرده است

دنبال کردن صنعتی سازی مسکن در استان خراسان جنوبی به صورت حرفه ای

دنبال کردن صنعتی سازی مسکن در استان خراسان جنوبی به صورت حرفه ای
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور قول داد:
صنعتی سازی مسکن در خراسان جنوبی بصورت حرفه‌ای دنبال می ‌گردد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با عنوان اینکه سازمان نظام مهندسی آمادگی دارد تا کار صنعتی سازی مسکن در خراسان جنوبی را بصورت حرفه‌ای بر عهده گیرد، بیان کرد: این استان می‌تواند به عنوان نخستین استانی باشد که صنعتی سازی مسکن را در طرح جهش ملی آغاز کرده است.
احمد خرم، شامگاه چهارشنبه ششم بهمن در دیدار با استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی ۲۹۰۰ مهندس ساختمان دارد که از این تعداد ۱۵۰۰ نفر پروانه نظارت دارند، ادامه داد: سازمان نظام مهندسی آمادگی دارد تا در پروژه نهضت ملی مسکن دولت را یاری کند.
خرم با عنوان اینکه نظام مهندسی در هر استان باید یک خانه مهندس داشته باشد، افزود: خانه مهندس دارای کاربری های متنوع از جمله اقامتی، تفریحی، ورزشی، تجاری و سالن همایش و تالار است، ساخت این مجموعه میتواند سبب گرایش مهندسین به سمت خراسان جنوبی گردد.
وی با بیان اینکه میانگین اجاره نشینی در کشور ببست و هفت درصد است، گفت: میانگین مستاجری در بین مهندسین کشور بالای پنجاه درصد است، چرا که بیشتر مهندسین درآمد ناچیزی دارند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از اعلام آمادگی نظام مهندسی برای کمک به دولت در ساخت چهل هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی، گفت: نظام مهندسی می تواند مجری و کارگزار طرح جهش مسکن در استان را بر عهده بگیرد و با بهترین کیفیت و مهندسی روز کشور امر جهش مسکن را پیش ببرد.
خرم با عنوان اینکه متاسفانه تعاونی های مسکن بیشترشان دچار فساد مالی شدند، چرا که افراد غیرحرفه‌ای در این تعاونی کار مسکن سازی را بر عهده داشتند، افزود: سازمان نظام مهندسی آمادگی دارد تا کار ساخت مسکن در خراسان جنوبی را بصورت حرفه ای بر عهده گیرد.
خرم بر ساخت صنعتی مسکن در طرح نهضت ملی ساخت مسکن در خراسان جنوبی تاکید کرد و افزود: این استان می ‌تواند بعنوان نخستین استانی باشد که صنعتی سازی مسکن را در طرح جهش ملی شروع کرده است که نظام مهندسی آمادگی شروع کار در این زمینه را نیز دارد.
خرم با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی هم اکنون در شش شهرستان دفتر نمایندگی دارد، تصریح کرد: در مابقی شهرستان ها وزارت راه و شهرسازی باید زمینی برای ساخت دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی در اختیار قرار دهد.
وی از استاندار خواست تا با تشکیل شورای ۴ نفره تعرفه گذاری حق نظارت مهندسی ساختمان، دستور افزایش و منطقی کردن این تعرفه‌ها را صادر کند.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ بهمن ۰۰
306 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0