استان خراسان شمالی استانی همیشه لرزان علی اکبر رمضانی _ ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

استان خراسان شمالی استانی همیشه لرزان

استان خراسان شمالی یکی از لرزه خیزترین استانهای کشور است که سالانه تعداد زیادی زلزله با شدتهای مختلف و در عمقهای متفاوت در نقاط مختلف آن رخ میدهد. تا به حال زمین لرزه سبب بروز خسارتهای فراوانی در این استان شده که حتی این حادثه طبیعی سبب گرفتن جان تعدادی از افراد ساکن در این استان نیز شده است.

کد خبر: 971008003 تاریخ انتشار: شنبه ۸ دی ۹۷ - ۹:۵۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،استان خراسان شمالی یکی از لرزه خیزترین استانهای کشور است که سالانه تعداد زیادی زلزله با شدتهای مختلف و در عمقهای متفاوت در نقاط مختلف آن رخ میدهد. تا به حال زمین لرزه سبب بروز خسارتهای فراوانی در این استان شده که حتی این حادثه طبیعی سبب گرفتن جان تعدادی از افراد ساکن در این استان نیز شده است.

استان خراسان شمالی استانی همیشه لرزان

استان خراسان شمالی استانی همیشه لرزان

استان خراسان شمالی همیشه میلرزد.

علی اکبر رمضانی _ ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، بمناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله، در پاسخ به این پرسش که چند درصد از منازل شهری خراسان شمالی تاب آوری لازم در برابر زلزله را دارد؟ بیان کرد: اطلاعات دقیق و کاملی در رابطه با این که چند درصد از منازل مسکونی این استان و حتی در کشور تاب آوری لازم در برابر زمبن لرزه را دارند، وجود ندارد.

رمضانی ادامه داد: اما از آن جایی که طی ۲ دهه اخیر این سازمان در حوزه استفاده از افرادی که صاحب پروانه اشتغال در حوزه ساخت و ساز، نظارت و اجرا در این رابطه توجه جدی داشته است، میتوان گفت که بطور قطع ساخت و سازهای انجام شده در دهه های اخیر در این استان تا هشتاد درصد تاب آوری لازم را داراست ولی باید به این موضوع توجه کرد که بسیاری از منازل نیز قبل از این ۲ دهه احداث شده اند.

وی گفت: از آن جایی که شهر بجنورد جزء استانهای بسیار خطر پذیر در برابر زلزله است بهمین علت با انجام فعالیتهای فرهنگی تلاش بر این شد تا آگاهیهای لازم در مورد مزیتهای ساخت یک منزل استاندارد را به مردم ارائه کنیم و هم اکنون به سطحی رسیده ایم که خود شهروندان مطالبه گر شده و میخواهند منزل مسکونی آنها توسط افراد متخصص و دارای دانش کافی از حوزه ساخت و ساز احداث کردد.

استان خراسان شمالی استانی همیشه لرزان

عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی ادامه داد: هنوز در این ارتباط به نقطه مطلوب نرسیده ایم و حفره هایی وجود دارد که باید این حفره ها پر گردد و در مورد ساخت و ساز منازل مسکونی نیازمند قوانین جامع تری هستیم.
رییس سازمان استان افزود: طرح جامع آسیب پذیری را در شهرهای خراسان شمالی نداریم. وجود چنین طرحی میتواند کمک زیادی به پایدارسازی منازل مسکونی کند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ دی ۹۷
580 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0