ارائه دو بخش نامه در مورد نظام مهندسی به مجلس توسط وزیر راه نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

ارائه دو بخش نامه در مورد نظام مهندسی به مجلس توسط وزیر راه

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از ارائه دو بخش نامه در مورد نظام مهندسی به مجلس توسط وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

کد خبر: 970203011 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ اردیبهشت ۹۷ - ۱:۲۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از ارائه دو بخش نامه در مورد نظام مهندسی به مجلس توسط وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

ارائه دو بخش نامه در مورد نظام مهندسی به مجلس توسط وزیر راه

ارائه دو بخش نامه در مورد نظام مهندسی به مجلس توسط وزیر راه

ارائه دو بخش نامه در مورد نظام مهندسی  به مجلس توسط وزیر راه/ مهندسین فعال در بخش دولتی نمی‌ توانند در بخش خصوصی کار کنند/ افزایش تعداد مهندسین بیکار در کشور

«سید هادی بهادری»، نماینده مردم ارومیه و نایب رییس  کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با عنوان این که وزیر راه و شهرسازی اخیراً ۲ بخش نامه در مورد نظام مهندسی ارائه داده است، بیان داشت: نخستین بخش نامه، در این مورد بود که “ارجاع نظارت توسط شهرداری ‌ها” در حوزه ساختمانی انجام شود، این درحالیکه باید این از کار از طریق سازمان نظام مهندسی انجام گردد.
بهادری با تاکید بر این که مخالف این بخش نامه هستیم، ادامه داد: ارجاع نظارت همانند سابق باید توسط سازمان نظام مهندسی انجام گردد تا موجب تضعیف سازمان نگردد. شهرداریها سابقا نشان داده‌اند که کار را به نحو احسن انجام نمیدهند، این جاست که روابط بر ضوابط حاکم می گردد.
وی اظهار داشت: بخش نامه بعدی در مورد عدم اشتغال بکار در نظام مهندسی، توسط مهندسان شاغل در بخش دولتی است.
عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: مهندسینی که در بخش دولتی کار می ‌کنند، دیگر نمی ‌توانند در نظام مهندسی فعالیت کنند.

ارائه دو بخش نامه در مورد نظام مهندسی به مجلس توسط وزیر راه

بهادری با عنوان این که با این بخش نامه وزیر محترم راه و شهرسازی موافق هستیم گفت: کسانیکه در بخش دولتی مشغول بکار هستند، نیاز ندارند که در بخش خصوصی مجدداً کار کنند.
نماینده ارومیه خاطر نشان ساخت: تعداد مهندسان بیکار در جامعه زیاد است و چنان چه با روال قبلی ادامه دهیم، فرصت برای مهندسان بیکار محدودتر می گردد.
وی با تاکید بر این که بایستی فضا را برای فعالیت این قشر نیز فراهم کنیم، رضایت خود را نسبت به بخش نامه دوم اعلام کرد و یاد آور شد: بایستی با دید مثبت به این بخش نامه نگاه  کنیم.

منبع : خبرگزاری برنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماري(طراحي)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ اردیبهشت ۹۷
1008 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0