اضافه بنا، تخلف رایج در ساخت و ساز شهری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌غربی بیان کرد:

ارائه خدمات مهندسی به کشورهای همسایه راه‌ حلی برای بهبود شرایط کاری مهندسان

رحیم نجاتی با اشاره به ساخت‌وساز حداکثر ۱ میلیون مترمربع در سال در ارومیه بیان کرد: ارائه خدمات مهندسی به کشورهای همسایه راه‌ حلی برای بهبود شرایط کاری مهندسان است که در حال پیگیری آن هستیم.

کد خبر: 971110005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ بهمن ۹۷ - ۹:۴۵ ق.ظ

به گزازش سازمان نظام مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،رحیم نجاتی با اشاره به ساخت‌وساز حداکثر ۱ میلیون مترمربع در سال در ارومیه بیان کرد: ارائه خدمات مهندسی به کشورهای همسایه راه‌ حلی برای بهبود شرایط کاری مهندسان است که در حال پیگیری آن هستیم.

ارائه خدمات مهندسی به کشورهای همسایه راه‌ حلی برای بهبود شرایط کاری مهندسان

ارائه خدمات مهندسی به کشورهای همسایه راه‌ حلی برای بهبود شرایط کاری مهندسان

ساخت‌ و ساز سالانه در ارومیه ۱ میلیون مترمربع است / ارائه خدمات مهندسی به کشورهای همسایه راه‌ حلی  برای بهبود شرایط کاری مهندسان

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از هفده هزار مهندس در رشته‌های مرتبط عضو این سازمان در شهرهای مختلف استان هستند که سی و پنج درصد آن ها پروانه اشتغال دارند.
وی با اشاره به این که پس از انتخاب هیات مدیره جدید، تمام سعی خود را برای عملی کردن شعارها و تلاش به حل مشکلات اعضا کرده‌ایم ادامه داد: ده عنوان برنامه برای این منظور هدف گذاری شده از مهمترین آن ها می‌ توان به نهادینه کردن و عمل به شعار سازمان و خواسته‌ های اعضا از سوی کارکنان، شفاف کردن تصمیمات گرفته شده در نشست های مختلف سازمان با هدف اطلاع یافتن اعضا و تلاش برای ارتقای خدمات الکترونیک میتوان اشاره کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی افزود: در طی چند سال گذشته رکود سختی بر بازار مسکن حکم‌ فرما شده که رکود اقتصادی در کشور و افزایش نامتعارف فارغ‌التحصیلان رشته‌ های مهندسی بر این رکود دامن زده است.
وی یاد آور شد: وجود هشتاد و شش مرکز آموزشی در اطراف دریاچه ارومیه که از آنها مهندسین رشته‌های فنی فارغ‌التحصیل می‌ شود رشد غیرمتعارف و سالیانه بیست درصدی را در افزایش اعضای سازمان ایجاد کرده است ضمن این که طح کیفی پایین این مراکز نیز موجب قبولی نازل مهندان شرکت کننده در آزمون ‌های سازمان شده است.

ارائه خدمات مهندسی به کشورهای همسایه راه‌ حلی برای بهبود شرایط کاری مهندسان

نجاتی تصریح کرد: افزایش تعداد مهندسان و اعضای سازمان از یک طرف و رکود حاکم بر بازار مسکن شرایطی را ایجاب کرده است که در خوش بینانه ترین حالت فقط ۱ میلیون مترمربع در سال ساخت‌وساز در شهر ارومیه انجام می ‌گردد و با توجه به این رقم اندک و شرایط اقتصادی بر مهندسین، تلاش ‌هایی را برای ارائه خدمات مهندسی به کشورهای همسایه هدفگذاری شده و برای این منظور نشست هایی با اتاق بازرگانی و نمایندگی وزارت امور خارجه در حال انجام است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی با تایید وجود برخی تخلفات در حوزه ساخت‌وساز که عمدتا در بخش شهرسازی (طرح تفصیلی) است، اظهار داشت: به طوری که اکثریت (بالای هشتاد درصد) قریب به اتفاق ساختمان ‌های گروه ب به بالا (بلندمرتبه و سرمایه‌گذاری) از نقشه تهیه شده که منطق به پروانه شده تخلف دارند و این اتفاق مشکلات عدیده‌ای برای شهر ایجاد کرده است و باید شرایطی ایجاد گردد که دستگاه‌ ها متولی با این تخلفات برخورد کنند.
وی در باره نحوه انتخاب مهندس ناظر برای سازندگان هم بیان داشت: با تاکید استاندار و معاون عمرانی استانداری و هم چنین تایید سازمان مرکزی نظام مهندسی، از سیستم ارجاع هوشمند برای انتخاب مهندس ناظر استفاده میکنیم.
منبع: خبرگزاری برنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ بهمن ۹۷
641 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0