تامین اعتبار اولیه ژئوپارک ،ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان همدان

تامین اعتبار اولیه ژئوپارک

،ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان همدان با اشاره به علاقه مسئولان استان برای ثبت ژئوپارک اکباتان بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح پیمایش زمین شناسی از محل اعتبارات استان تامین شده است.

کد خبر: 970808010 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ آبان ۹۷ - ۱۱:۳۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان همدان با اشاره به علاقه مسئولان استان برای ثبت ژئوپارک اکباتان بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح پیمایش زمین شناسی از محل اعتبارات استان تامین شده است.

تامین اعتبار اولیه ژئوپارک

تامین اعتبار اولیه ژئوپارک

اعتبار اولیه ژئوپارک اکباتان تامین  گردید

محمد بشیر یوسفی روز تصریح کرد: به تازگی با حضور جمعی از مسئولان استان هزینه های پیمایش زمین شناسی برآورد و تصویب شده است.
یوسفی با عنوان این که ثبت «ژئوپارک اکباتان» وارد مرحله عملیات اجرایی شده است، اظهار داشت: به زودی عملیات پیمایش صحرایی شروع می گردد.
وی ادامه داد: یک گروه متشکل از مهندسان رشته زمین شناسی و معدن تمام نقاط استان همدان برای پیمایش زمین شناسی انتخاب شده اند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان همدان با عنوان این که این تیم وظیفه شناسایی ژئوسایت ها را در عملیات پیمایش زمین شناسی بر عهده دارند، عنوان داشت: این افراد در دوره توجیهی شرکت کرده و در این عملیات یکی از کارشناسان سازمان زمین شناسی کشور بر کار آن ها نظارت میکند.
ژئوپارک محدوده ای با وسعت کافی و مرزهای مشخص، حاوی چندین پدیده بارز زمین شناسی، آثار تاریخی، بوم شناسی، باستان شناسی و میراث فرهنگی و طبیعی است که قدرت نقش آفرینی در توسعه اقتصادی حول خود را دارد.

تامین اعتبار اولیه ژئوپارک

این تعریفی است که یونسکو از ژئوپارک ارایه میدهد و در حال حاضر رویای رساندن رکورد صد و بیست و هفت ژئوپارک به عدد پانصد را در سر میپروراند؛ ایران نیز پا به پای کشورهای دیگر برای افزایش سهمیه خود در این شبکه جهانی گردشگری تلاش می کند.
کهن شهر همدان یک هزار و هشتصد اثر تاریخی و طبیعی را در دل خود جای داده و جزو ۵ نقطه گردشگری نخست ایران محسوب می گردد.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی-نظارت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ آبان ۹۷
928 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0