حفظ حقوق بهره بردار با برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

حفظ حقوق بهره بردار با برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین از برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان از شانزدهم تا نوزدهم مهرماه با حضور تولیدکنندگان مصالح ساختمانی استاندارد در محل دایمی ‌نمایشگاه‌ های بین المللی قزوین خبر داد و این نمایشگاه را فرصتی برای فرهنگ‌سازی و آشنایی شهروندان با اهمیت ساخت و ساز با مصالح استاندارد و دارای کیفیت برشمرد

کد خبر: 190930010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ مهر ۹۸ - ۱۲:۴۴ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین از برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان از شانزدهم تا نوزدهم مهرماه با حضور تولیدکنندگان مصالح ساختمانی استاندارد در محل دایمی ‌نمایشگاه‌ های بین المللی قزوین خبر داد و این نمایشگاه را فرصتی برای فرهنگ‌سازی و آشنایی شهروندان با اهمیت ساخت و ساز با مصالح استاندارد و دارای کیفیت برشمرد.

حفظ حقوق بهره بردار با برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان

حفظ حقوق بهره بردار با برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان

شانزدهم مهرماه، نمایشگاه صنعت  ساختمان در قزوین کلید میخورد

سید کاظم مجابی در جلسه خبری با اصحاب رسانه که با رویکرد اطلاع رسانی برای نمایشگاه صنعت ساختمان برگزار گردید در اظهاراتی یکی از رسالت‌ های مهم این سازمان را استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد بمنظور افزایش عمر مفید ساختمان‌ ها و جلوگیری از کاهش ضایعات ساختمانی با رویکرد حفظ محیط زیست بیان کرد.

مجابی با عنوان اینکه مصالح ساختمانی نقش مهمی‌ در کیفیت و عمر ساختمان ‌ها دارند، فرهنگ‌سازی و ترویج این سیاست نیز به عهده سازمان نظام مهندسی ساختمان است، گفت: متاسفانه تا به حال استقاده از مصالح ساختمانی بطور جدی و تخصصی مورد توجه قرار نگرفته و شاهد هستیم، امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته، ساختمان ‌هایی با عمر بیش از ۱۰۰ سال هم‌چنان مورد بهره‌برداری قرار می ‌گیرند، ولی در ایران از ساختمان پانزده تا بیست ساله با عنوان فرسوده و یا کلنگی یاد می ‌شود که این روند زیبنده صنعت ساختمان نیست.

رییس سازمان استان افزود: باید با آگاهی بخشی به مردم و ارتقاء کیفیت ساختمان ‌ها از این روند که منجر به اتلاف سرمایه‌های ملی، تولید بازیافت و آسیب محیط زیست می‌ شود، جلوگیری کرد.

وی، برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان را فرصتی برای تسهیل ارتباط میان تولیدکنندگان و بهره‌برداران دانست و گفت: طبق قانون، برگزاری نمایشگاه ‌های تخصصی ساختمان یکی از رسالت‌ های مهم و محول شده به سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان بمنظور حفظ حقوق بهره‌برداران است از این رو سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین برای نخستین‌ بار در کشور نسبت به برگزاری این نمایشگاه اقدام کرده و امیدوار هستیم برپایی این نمایشگاه، نقش بسزایی در تحقق سیاست حفظ حقوق بهره‌برداران و جلوگیری از استفاده از مصالح غیر استاندارد در ساخت و ساز داشته باشد.

وی با عنوان اینکه صنعت ساختمان، فرابخشی است و در حوزه کیفیت و عمر مفید ساختمان دستگاه‌ های زیادی بویژه اداره کل استاندارد دخیل هستند، گفت: مهم‌ترین هدف سازمان از برپایی نمایشگاه تشویق و ترغیب تولیدکنندگان و بهره‌برداران به تولید مصالح استاندارد، ارتقاء دانش بهره‌برداران نسبت به آسیب ‌های ناشی از به کارگیری مصالح غیر استاندارد در ساختمان است.

مجابی گفت: برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی و آشنایی فعالان صنعت ساختمان شامل: تولیدکنندگان، سازندگان و بهره‌برداران صنعت ساختمان با تکنولوژهای نوین در این صنعت از دیگر رویکردهای برگزاری این نمایشگاه تخصصی است و تلاش خواهد شد که در این رویداد تخصصی، قوانین و مقررات ملی ساختمان بخوبی برای شهروندان تبیین گردد.

وی با عنوان اینکه در قزوین، تعرفه خدمات مهندسی در رشته‌های ۷ ‌گانه سازمان پایین است، گفت: در حال حاضر تعرفه خدمات مهندسی هفت‌گانه مهندسان برای هر متر مربع تنها سی و پنج هزار تومان است و باید در این ‌مورد، بازنگری‌ هایی صورت گیرد.

وی هم‌چنین ادامه داد: برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان بدون هیچ‌گونه نگاه اقتصادی بوده و تنها دغدغه ما حفظ سلامت، ایمنی و محیط زیست بهره‌برداران در این صنعت است و تلاش بر این است تا با برگزاری این رویداد، شاخص ‌های کیفی ساختمان به بهره‌برداران معرفی گردد.

تولید و عرضه محصولات استاندارد ساختمانی با جدیت دنبال می‌گردد

مدیر کل استاندارد استان نیز دیگر سخنران این جلسه بود که در سخنانی از نظارت دایم این سازمان بر حوزه تولید و عرضه مصالح ساختمانی خبر داد و گفت: از نظر استاندارد مصالح ساختمانی از دو منظر شامل: تولید و نظارت بر واحدهای تولیدکننده مصالح ساختمانی و استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در پروژه‌ های در حال ساخت، حایز اهمیت و پی‌گیری است.

سیروس صارمی اظهار داشت: در بخش اول که به حوزه تولید باز می ‌گردد، مسوولیت آن به عهده سازمان ملی استاندارد است؛ ما نیز برای رسیدن به حد مطلوب، نظارت‌ های خود را جدی تر کرده‌ایم تا از بروز تخلف جلوگیری گردد.

صارمی با عنوان اینکه بحث اشاعه و ترویج استانداردها و جلوگیری از ورود کالاهای غیراستاندارد به جامعه از سیاست ‌های اصلی این سازمان است، گفت: در صنعت ساختمان موضوع حایز اهمیت دیگر نظارت بر بازار و عرضه محصولات ساختمانی است و در این زمینه طرح ‌های ویژه‌ای داشتیم تا کالایی که به دست مصرف کننده می‌ رسد از استاندارد برخوردار باشد.

وی با عنوان این مطلب که یکی از مراجع استاندارد در حوزه صنعت ساختمان می ‌تواند توجه به موضوع مقررات ملی ساختمان و ضرورت استفاده هر چه بیش تر از مصالح ساختمانی استاندارد باشد، افزود: ریزش ساختمان چند طبقه سعادت آباد در سال هشتاد و هفت و هم‌چنین زمین لرزه سال گذشته کرمانشاه مسوولان را بر آن داشته تا بیش از گذشته، استفاده از مصالح مرغوب و استاندارد در ساخت و سازها را مورد توجه قرار دهند.

وی یکی از راه‌ های صحیح و مناسب استفاده از کالاهای استاندارد را برپایی نمایشگاه ‌های تخصصی عنوان و تصریح کرد: نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان قزوین با این رویکرد برپا شده که موضوع استفاده از مصالح استاندارد به بازدید کنندگان، بهره برداران و سازندگان ساختمان بخوبی تفهیم گردد، برای مشارکت کنندگان نیز ضوابطی تعیین شده تا از ورود کالای غیر استاندارد به نمایشگاه جلوگیری گردد.

نمایشگاه‌ ویترین اجناس تولیدی استان است

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌ های استان نیز در این جلسه گفت: نمایشگاه ‌ها بعنوان ویترین اجناس تولیدی هر استان شناخته می‌ شوند و می‌ توانند ارتباط بین تولیدکننده و مصرف کننده را تسهیل و گسترش دهند.

حفظ حقوق بهره بردار با برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان

هادی طاهرخانی ادامه داد: در سال‌ های گذشته، نمایشگاه صنعت ساختمان توسط این شرکت در بهمن ماه هر سال برگزار می‌ شد، ولی امسال برای اولین مرتبه این نمایشگاه توسط متولیان خاص از جمله سازمان نظام مهندسی ساختمان، معاونت امور عمرانی استانداری، اداره کل استاندارد و راه و شهرسازی در مهرماه برگزار می‌گردد.

مدیر اداری سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز در این جلسه شعار اصلی برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان را “حفظ حقوق بهره‌بردار ” عنوان و بیان کرد: این رویداد مهمی است که در استان انجام می ‌شود، چرا که برای نخستین بار در سطح کشور این نمایشگاه طبق قانون توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین بصورت کاملا تخصصی برگزار می‌گردد و فرصت خوبی برای ایجاد وحدت و انسجام بیش تر میان متولیان صنعت ساختمان است.

ساعد معارفی با عنوان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین شش سال متوالی عنوان برتر کشور را به خود اختصاص داد، افزود: برپایی یک نمایشگاه تخصصی از مدت ‌ها پیش در دستور کار جدی سازمان قرار گرفت و بمنظور برنامه ریزی بهتر و جلوگیری از ورود کالاهای غیر استاندارد به نمایشگاه، کمیته ارزیابی‌ محصولات در سازمان تشکیل شد.

وی گفت: در استان قزوین وحدت و انجام چشم‌گیری میان سازمان نظام مهندسی ساختمان با دیگر دستگاههای اجرایی وجود دارد و این مایه مباهات است.

هشتاد درصد از مشارکت کنندگان در نمایشگاه قزوینی هستند

ریاست ستاد برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان قزوین نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در مساحتی بالغ بر چهار هزار متر مربع فضا، گفت: یک هزار و نهصد و پنجاه و سه متر مربع از این نمایشگاه با شیوه نوین غرفه‌آرایی در هفتاد و نه غرفه و مجموع پنجاه و هفت پلاک محصولات و اجناس تولیدی خود را عرضه خواهند کرد.

رضا تاجرباشی تصریح کرد: هشتاد درصد از شرکت کنندگان در این نمایشگاه از تولیدکنندگان صنعت ساختمان استان هستند و مابقی نیز از سایر استان ‌ها حضور می ‌یابند.

علی اصغر حاجی محمدی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه ‌های بین المللی استان قزوین نیز در این جلسه نسبت به همکاری و مساعدت‌ های لازم با سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین برای برگزاری این رویداد تخصصی سخنانی بیان کرد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ مهر ۹۸
503 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0