ترویج موضوعات کنترل فنی وگواهی نامه فنی در کشور با همکاری سازمان معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات بیان داشت:

ترویج موضوعات کنترل فنی وگواهی نامه فنی در کشور با همکاری سازمان نظام مهندسی

 معاونت تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن تاکید مجدد بر موضوع ایمنی در مقابل زمین لرزه، ببان داشت: موضوعات کنترل فنی و گواهی نامه های فنی بسیار مورد تاکید مرکز است و این مهم نیز با همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی در کشور نهادینه میگردد.

کد خبر: 970225006 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۷ - ۱۱:۰۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبارنظام مهندسي کشور، معاونت تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن تاکید مجدد بر موضوع ایمنی در مقابل زمین لرزه، ببان داشت: موضوعات کنترل فنی و گواهی نامه های فنی بسیار مورد تاکید مرکز است و این مهم نیز با همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی در کشور نهادینه میگردد.

ترویج موضوعات کنترل فنی وگواهی نامه فنی در کشور با همکاری سازمان

ترویج موضوعات کنترل فنی وگواهی نامه فنی در کشور با همکاری سازمان

ترویج موضوعات کنترل فنی وگواهی  نامه فنی در کشور با همکاری سازمان نظام مهندسی/ تاکید بر موضوع ایمنی در مقابل زمین لرزه

سعید بختیاری، معاونت تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در جلسه ویژه اعلام نتایج طرح ‌های اسکان موقت بعد از زمین لرزه در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی پرسشهایی را طرح کرد و افزود: آیا زمین لرزه های رخ داده بویژه زمین لرزه کرمانشاه و ابعاد حادثه آن توانسته است در کاهش تلفات ناشی از زمین لرزه تاثیر‌گذار باشد؟
بختیاری ادامه داد: سوالاتی از این دست که به میزان تاثیرگذاری اقدامات در مقابل کاهش تلفات ناشی از حوادث طبیعی هم چون زمین لرزه می‌ انجامد محورهایی است که به کرات و بعد از وقوع زمین لرزه های متعدد با آن روبرو هستیم.

ترویج موضوعات کنترل فنی وگواهی نامه فنی در کشور با همکاری سازمان

وب با تاکید بر این مطلب که موضوع انتخاب طرحهای اسکان موقت بعد از زمین لرزه یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه ویژه کرد، تصریح کرد: همواره راه حل برای اسکان‌ موقت، کانکس بوده است و همگان می ‌دانیم که کانکس مسائل مربوط به خود را دارد و راهکاری مناسب برای زلزله بشمار نمی‌ رود.
معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار داشت: یکی از مسائلی که در اسکان موقت با کانکس مطرح است بحث آتش‌ سوزی است که برای ما بسیار دارای اهمیت است. در عین‌حال، در حوزه اسکان موقت راه‌ حل مناسب‌ تری بغیر از کانکس موجود نبود و با این وجود پس از فراخوان، پیشنهادات خوبی نیز اخذ شد.
بختیاری گفت: مسکن یک سرمایه خیلی مهم برای مردم بشمار میرود و بهمین علت نیز اجرای دقیق مقررات و ضوابط ساختمانی در ساخت و ساز بمنظور پیش گیری از صدمات بعد از زمین لرزه یک موضوع خیلی مهم بشمار می ‌رود. بهمین علت نیز مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در تلاش است تا موضوع ایمنی در مقابل زمین لرزه را با جدیت پی گیری کند.
وی هم چنین افزود: گواهی نامه‌ های فنی ساختمانی بسیار مورد تاکید مرکز است و اهمیت این موضوع تا جایی است که باید با فرهنگ‌ سازی مناسب و کمک و همکاری وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی، بحث کنترل فنی، گواهی نامه فنی و نظریه فنی را در کشور ترویج دهیم.

منبع : مازندشورا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ اردیبهشت ۹۷
715 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0