ترویج مقررات ملی ساختمان در میان کودکان استان گلستان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان بیان داشت؛

ترویج مقررات ملی ساختمان در میان کودکان استان گلستان

حسین ویزواری اظهار داشت: ترویج و فرهنگ سازی رعایت مقررات ملی ساختمان یکی از اهداف مهم سازمان نظام مهندسی است و این کار را از کودکان و مدارس شروع کردیم.

کد خبر: 191101002 تاریخ انتشار: جمعه ۱۰ آبان ۹۸ - ۳:۳۶ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حسین ویزواری اظهار داشت: ترویج و فرهنگ سازی رعایت مقررات ملی ساختمان یکی از اهداف مهم سازمان نظام مهندسی است و این کار را از کودکان و مدارس شروع کردیم.

ترویج مقررات ملی ساختمان در میان کودکان استان گلستان

ترویج مقررات ملی ساختمان در میان کودکان استان گلستان

ترویج مقررات ملی ساختمان  در میان کودکان استان گلستان

وی با اشاره به مسئله فرهنگ سازی در زمینه ساختمان داری، ادامه داد: مقررات ملی ساختمان به خودی خود متضمن کیفیت ساختمان ‌ها نیستند و لازم است تا در کنار گرداوری این مقررات، به موضوع ترویج و آموزش آن در جامعه مهندسی کشور بطور خاص و آحاد مردم بطور عام از یک سو و ایجاد نظامی کارآمد برای اعمال و کنترل این مقررات و سایر موارد مربوط به ساختمان از سوی دیگر توجه گردد.

ویزواری تصریح کرد:  یکی از مهم‌ترین وظیفه سازمان، اجرای کامل مقررات ملی ساختمان است که با انجام این کار شهرها و محیط شهری برای کودکان خسته کننده نخواهد بود.

ویزواری گفت: اگر کودکان زندگی خود را منطبق با افکار بزرگ‌ترها و برنامه ریزیهای آنها سپری کنند در آینده سبب خواهد شد، جامعه ای با کم‌ترین خلاقیت، اعتماد به نفس و پویایی را داشته باشیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان گلستان در ادامه به ذکر مهمترین اقدامات انجام شده برای ترویج مقررات ساختمان در کودکان، پرداخت و افزود: از جمله کارهای انجام شده در این زمینه میتوان به برگزاری چندین مرحله مسابقه نقاشی دیواری با موضوع مقررات ملی ساختمان، طراحی و چاپ پازل با طرح مقررات ملی ساختمان و توزیع در مدارس ابتدایی و مهد کودکهای استان، طراحی و چاپ برنامه هفتگی با موضوع مقررات ملی ساختمان و توزیع در مدارس استان، تکثیر هزار جلد دفتر نقاشی و مشق با طرح جلد مقررات ملی ساختمان برای کودکان اشاره کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان گلستان گفت: در مهرماه سال جاری نیز بمناسبت روز جهانی کودک جشن بزرگ شهر دوستدار کودک با شعار آینده را باید ساخت با همکاری کانون پرورش فکری کودکان استان و شهرداری گرگان برگزار گردید که تعداد  هزار عدد لوازم التحریر و ششصد جلد دفتر نقاشی با شعار «با رعایت مقررات ملی ساختمان آسایش و آرامش را به خانواده های خود هدیه کنید.» توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان آماده و بین کودکان شرکت کننده در جشن توزیع گردید.

ترویج مقررات ملی ساختمان در میان کودکان استان گلستان

وی در باره نتیایج و تاثیر گذاری این برنامه ها نیز افزود: دوران کودکی زمان نقش پذیری و تربیت است. اگر در کودکی تربیت به روش نیکو صورت نگیرد، اصلاح آن رفتارها و جبران آن در دوره بزرگسالی غیر ممکن یا دشوار خواهد بود.

ویزواری یاد آور شد: کودکان نقش مهمی در حفظ سلامت جامعه و نسل آینده دارند و توجه به مسائل و مشکلات آنها از الزامات مهم یک کشور است. باید مدیران، برنامه ریزان، طراحان فضای شهری و سازندگان را با جایگاه و حقوق کودک در شهر، آشنا کرد تا جامعه ای خلاق، پویا و با اعتماد به نفس داشته باشیم تا بتوانند در ساخت و سازهای آینده موثر باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی اجرا عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ آبان ۹۸
632 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0