ممنوعیت صدور گواهی پایان کار برای ساختمانای دارای خلاف ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

ممنوعیت صدور گواهی پایان کار برای ساختمانای دارای خلاف

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز بیان داشت: از ابتدای امسال ارائه گواهی پایان کار برای ساختمانهای دارای تخلف ساخت در این استان ممنوع شده است.

کد خبر: 980305002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ خرداد ۹۸ - ۹:۲۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز بیان داشت: از ابتدای امسال ارائه گواهی پایان کار برای ساختمانهای دارای تخلف ساخت در این استان ممنوع شده است.

ممنوعیت صدور گواهی پایان کار برای ساختمانای دارای خلاف

ممنوعیت صدور گواهی پایان کار برای ساختمانای دارای خلاف

گواهی پایان کار برای ساختمانای دارای خلاف در البرز ممنوع گردید

کوروش غفاری گفت: ساختمانهایی که بدون حضور مهندس ناظر احداث گردد و دارای تخلف در ساخت باشند از دریافت گواهی پایان کار محروم خواهند شد.

غفاری با عنوان این که برای پیش‌گیری از تخلف در ساخت و سازهای غیر مجاز می بایست هزینه های کمیسیون ماده ۱۰۰ افزایش یابد، اظهار داشت: زمانی که هزینه های کمیسیون ماده صد پایین باشد زمینه تخلف افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: هزینه جرائم تخلفات ساختمان باید به گونه ای تعیین گردد که بازدارنده بوده و برای متخلفان مقرون به صرفه نباشد.

وی از انعقاد تفاهم نامه ۳ جانبه بین این سازمان و اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری کرج برای کنترل و نظارت بر تمام کارهای ساختمانی خبر داد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز افزود: تفاهم نامه ای با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای البرز منعقد گردیده که براساس آن کارگران دارای مهارت و آموزش دیده در کارهای ساختمانی بکار گرفته شوند.

غفاری بیان داشت: اگر این اقدامات انجام گردد مشکلاتی که در گذشته بود رخ نخواهد داد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز خاطر نشان ساخت: در کمیته نمای شهرداری کرج نیز همکاری متقابل بین شهرداری و نظام مهندسی برقرار است و در این زمینه نظارتهای لازم انجام خواهد شد.

وی یاد آور شد: یکی از مهم‌ترین راه‌کارها برای بهبود ساخت و سازها بحث مجری است که نظارت بیش تری توسط نظام مهندسی بر ساخت و سازها انجام می گردد.

محمدرضا ریاحی خواه، خزانه دار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز در این اظهار داشت: مردم باید در مورد کیفیت کار در ساختمان سازی مطالبه گری کنند.

ریاحی گفت: رتبه بندی ساختمانها بعنوان یک مطالبه باید در نگاه عمومی قرار گیرد.

وی افزود: اکنون نظارت بر ساخت و سازها خوب است ولی در بحث اجرا مشکل داریم.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي عمران-نظارت ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ خرداد ۹۸
583 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0