ممنوعیت اجرای نماهای رومی در قزوین ریاست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهر سازی قزوین

ممنوعیت اجرای نماهای رومی در قزوین

ریاست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهر سازی قزوین بیان کرد: اجرای نماهای رومی در ساختمانها طبق مصوبه کمیسیون ماده پنج در قزوین همچنان ممنوع بوده و در صورت مشاهده طبق قانون با سازندگان برخورد می گردد.
اجرای نماهای رومی همچنان در قزوین ممنوع است

کد خبر: 970614005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۴ شهریور ۹۷ - ۱۲:۰۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز_  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهر سازی قزوین بیان کرد: اجرای نماهای رومی در ساختمانها طبق مصوبه کمیسیون ماده پنج در قزوین همچنان ممنوع بوده و در صورت مشاهده طبق قانون با سازندگان برخورد می گردد.
اجرای نماهای رومی همچنان در قزوین ممنوع است

ممنوعیت اجرای نماهای رومی در قزوین

ممنوعیت اجرای نماهای رومی در قزوین

ممنوعیت اجرای نماهای  رومی در قزوین

حامد عبدالرزاقی گفت: اجرای نماهای رومی از سال گذشته در قزوین از طرف کمیته ارتقای سطح کیفی سیما و منظر شهری و کمیسیون ماده پنج ممنوع و شهرداریها نیز موظف شدند تا هنگام صدور پروانه های ساختمانی این موضوع را لحاظ کنند.
عبدالرزاقی با عنوان این که اجرای چنین نماهایی با دو ایراد اساسی مواجه بوده، ادامه داد: عدم کیفیت لازم در اجرا و متناسب نبودن اتصال آن به سازه ساختمان از جمله ایرادات وارد شده بوده که با وجود حجم و وزن زیاد آن، هنگام وقوع زمین لرزه نیز مستعد ریزش هستند.
وی تصریح کرد: مساله دوم آن است که از نظر سیما و منظر شهری نیز نماهای رومی با ارزشهای ایرانی و اسلامی ما مغایر بوده و به منظر شهری نیز آسیب میرساند و در عین حال نیز با طراحی نور پردازی های شدید در آن ها سبب ایجاد آشفتگی منظر شهرها هنگام شب شده و در روز نیز هیچ تناسبی با نماهای مجاور خود ندارند.
عبدالرزاقی با اشاره به این که قبل از این نیز اجرای این نوع نماها با قوانین مقررات ملی ساختمان مغایرت داشت، اظهار داشت: واحد نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی ضرورت عدم اجرای نماهای رومی را در دستور کار جدی خود قرار داده و با سازندگانی که اقدام به اجرای آن کنند، برخورد خواهد کرد.

ممنوعیت اجرای نماهای رومی در قزوین

این مسئول در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر شاهد اجرای نماهای رومی در برخی از ساختمانهای سطح شهر قزوین هستیم، تصریح کرد: ساختمانهای عنوان شده قبل از تصویب این قانون پروانه های خود را اخذ کرده اند.
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: با برگزاری سومین جشنواره ساختمانهای برتر استان قزوین در اسفند ماه جاری نیز بدنبال معرفی الگوهای مناسب در بخش نماهای ساختمانی هستیم زیرا با معرفی الگوهای جدید بهمراه تشویق سازندگان و مهندسان ساختمانی میتوانیم سبب ایجاد تغییرات مثبت در این حوزه، بخصوص مصالح بکار گرفته شده در آن ها باشیم.
عبدالرزاقی در خاتمه افزود: در دومین جشنواره ساختمانهای برتر استان در سال گذشته، ساختمانهایی توانستند رتبه ممتاز را کسب کنند که از مصالح آجری در نماهای خود استفاده کرده که هم با ارزشهای ایرانی و اسلامی تناسب داشت و هم این که از نظر اقلیمی و بومی دارای همخوانی بودند.
منبع : خبرگزاری اقتصادی ایران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ شهریور ۹۷
861 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0