ممنوعیت ساخت و ساز در پایتخت در روزهای تعطیل در صورت تفاهم با نظام مهندسی انجام می ‌گیرد

ممنوعیت ساخت و ساز در پایتخت در روزهای تعطیل

ریاست کمیته سلامت شورای شهر تهران بیان داشت: در صورت جلب موافقت سازمان نظام مهندسی، در راستای کاهش آلودگی صوتی، ساخت و ساز و عملیات عمرانی در روزهای تعطیل متوقف می گردد.

کد خبر: 190914006 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ شهریور ۹۸ - ۲:۰۲ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست کمیته سلامت شورای شهر تهران بیان داشت: در صورت جلب موافقت سازمان نظام مهندسی، در راستای کاهش آلودگی صوتی، ساخت و ساز و عملیات عمرانی در روزهای تعطیل متوقف می گردد.

ممنوعیت ساخت و ساز در پایتخت در روزهای تعطیل

ممنوعیت ساخت و ساز در پایتخت در روزهای تعطیل

ممنوعیت ساخت و ساز در پایتخت  در روزهای تعطیل

ناهید خداکرمی، در باره آلودگی صوتی ناشی از اجرای طرحهای عمرانی و ساخت و ساز در تهران با عنوان این که بحث آلودگی صوت در تهران یک معضل پنهان است، افزود: با این که همه شهروندان در معرض آلودگی صوت قرار دارند ولی کم‌تر کسی به این مشکل واکنش نشان میدهد.

عضو شورای شهر تهران با عنوان این که متاسفانه رسیدگی به مشکلات ناشی از آلودگی صوت مغفول مانده است؛ گفت: کمیته سلامت شورای شهر تهران بررسی‌ های زیادی را در باره راه‌کارهای کاهش آلودگی صوت انجام داده است که طبق این اساس بررسی ‌ها در حوزه آلودگی صوت ناشی از عملیات عمرانی و ساخت و ساز نشان داد که افراد و مالکان کمتر مراعات لازم را دارند بگونه‌ای که حتی نیمه شب و روزهای تعطیل و جمعه اقدام به توقف ساخت و ساز نمی ‌کنند.

ممنوعیت ساخت و ساز در پایتخت در روزهای تعطیل

وی با  عنوان این که در برخی موارد سازندگان مجبورند که در ساعات پایانی روز و در نیمه شب برخی مصالح را جابجا کنند، تصریح کرد: ولی علتی ندارد که عملیات ساخت و ساز در روزهای جمعه و تعطیل که عمدتا خانواده‌ها در کنار یک دیگر قرار دارند، ادامه داشته باشد و موجبات مزاحمت و سر و صدا را ایجاد کند.

خداکرمی اظهار داشت: کمیسیون سلامت رایزنی‌ های اولیه با معاونت شهرسازی و فنی و عمرانی شهرداری را برای بررسی ابعاد مختلف توقف ساخت و ساز در روزهای تعطیل از جمله روز جمعه انجام داده است و در حال برنامه ریزی برای برگزاری نشست های مختلف با سازمان نظام مهندسی هستیم تا در صورت موافقت آن ها بتوانیم زمان عملیات‌ های ساخت و ساز را مدیریت کنیم.

منبع: ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ شهریور ۹۸
1051 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0