یک مسوول بیان داشت:

سودآوری عامل تخریب زود هنگام ساختمان ‌ها

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان عنوان کرد: گاهی ساختمانی زودتر از موعد مقرر تخریب می گردد که یکی از علل آن تجاری بودن و سودآوری است.

کد خبر: 971201015 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ اسفند ۹۷ - ۶:۴۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان عنوان کرد: گاهی ساختمانی زودتر از موعد مقرر تخریب می گردد که یکی از علل آن تجاری بودن و سودآوری است.

سودآوری عامل تخریب زود هنگام ساختمان ‌ها

سودآوری عامل تخریب زود هنگام ساختمان ‌ها

سودآوری عامل تخریب زود   هنگام ساختمان ‌ها

غلام‌حسین عسکری قبل از ظهر امروز (۴شنبه) در گردهمایی تخصصی نقش سیمان در دوام و پایداری بتن با رویکرد استفاده بهینه از سیمان در سازه‌های بتنی، ادامه داد: با عنایا به وضعیت اقتصادی امروز، ساخت و ساز طی ۱ سال گذشته با رکود روبرو شده است، ولی امیدوا هستیم با برنامه جدید وزارت راه و شهرسازی ساخت و ساز مسکن افزایش و طرحهای عمرانی رونق پیدا کند.
عسکری با اشاره به برنامه جدید وزارت راه و شهرسازی، افزود: به موجب این طرح قرار چهارصد هزار واحد مسکونی در کشور احداث گردد که سهم اصفهان دوازده هزار مورد است.
وی در مورد راه‌کاری برای افزایش مقاومت و دوام ساختمانهای مسکونی، ادامه داد: در بازار امروز، ساختمان بعنوان یک کالا و بحث تجاری مطرح است و گاهی ساختمانی زودتر از موعد مقرر تخریب می گردد که یکی از علل آن تجاری بودن و سودآوری است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان افزود: هم اکنون، توجه به دوام بتن بیش تر شده و اگر بر دوام مصالح تمرکز کنیم، میتوانیم عمر ساختمانهای مسکونی را به بالای پنجاه سال افزایش دهیم.
وی، برگزاری گردهمایی های علمی در حوزه ساخت و ساز را عامل افزایش آگاهی به دست اندرکاران ساخت و ساز ذکر کرد و افزود: هم اکنون، توجه دوام سازه بیش تر از تمرکز بر افزایش مقاومت سازه است.
هم‌چنین، ریاست بنیاد بتن ایران نمایندگی استان اصفهان نیز در این برنامه برگزاری گردهمایی های علمی در این حوزه را راهی برای افزایش شناخت تکنولوژیهای روز در مورد بتن و روشهای جدید در تولید سازه های بتنی ذکر کرد و افزود: هرچه این شناخت بیش تر گردد، نقش مهمی در دوام و پایداری سازه های بتنی دارد.
امیرحسین غفاری با تاکید بر این که انجمن بتن ایران نقش علمی در این زمینه دارد، بیان کرد: نیازمند حمایت از سازمان نظام مهندسی هستیم تا بتوانیم با برگزاری گردهمایی های علمی تخصصی رویکرد بالایی در نیل به مقاومت بتن را افزایش دهیم.

سودآوری عامل تخریب زود هنگام ساختمان ‌ها

غفاری ادامه داد: به کمک گردهمایی های علمی آگاهی مهندسان به روز می گردد و هرچه این گردهمایی ها بیشتر گردد برای کشور و شهر رویکرد بهتری بدنبال خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: دوام سازه‌های بتنی در ایران نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی خیلی پایین است و در حال حاضر تنها به آزمایشهای ابتدایی بسنده کرده ایم که با توجه به تمرکز بر حفظ محیط زیست بهتر است با برگزاری گردهمایی های متوالی از جدیدترین دستاوردها آگاه شویم.

منبع: ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ اسفند ۹۷
554 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0