تولید نقشه های یکپارچه املاک عاملی برای جلوگیری اتلاف سرمایه ها در کشور عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور

تولید نقشه های یکپارچه املاک عاملی برای جلوگیری اتلاف سرمایه ها در کشور

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد: تولید نقشه ‌های یکپارچه و استاندارد املاک از اتلاف بودجه و سرمایه‌ها در کشور جلوگیری به ‌عمل می ‌آورد.

کد خبر: 190817012 تاریخ انتشار: شنبه ۲۶ مرداد ۹۸ - ۶:۳۲ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد: تولید نقشه ‌های یکپارچه و استاندارد املاک از اتلاف بودجه و سرمایه‌ها در کشور جلوگیری به ‌عمل می ‌آورد.

تولید نقشه های یکپارچه املاک عاملی برای جلوگیری اتلاف سرمایه ها در کشور

تولید نقشه های یکپارچه املاک عاملی برای جلوگیری اتلاف سرمایه ها در کشور

تولید نقشه‌های یکپارچه املاک  از اتلاف سرمایه‌ها در کشور جلوگیری می ‌کند

سعید بدوی صبح امروز در جلسه ای با موضوع لزوم تهیه نقشه‌های استاندارد یک‌پارچه در مدیریت شهری تصریح کرد: تهیه نقشه‌های یک‌پارچه و استاندارد املاک توسط مهندسان عمران از اتلاف بودجه و سرمایه‌های موجود در کشور به نحو قابل توجه‌ای جلوگیری می ‌کند.

وی، لازمه بهبود فضای کسب و کار در کشور را تولید نقش ‌های استاندارد و یک پارچه‌ خواند و گفت: تولید نقشه‌ها به روش سنتی فرآیندی زمان‌بر و هزینه ‌بر محسوب می‌ گردد، بنابراین در دنیای کنونی باید برای اصلاح این روند قدیمی فکر و برنامه‌ریزی اساسی اجرا گردد.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور، اعتبارات هنگفتی که برای تهیه نقشه ‌های یک‌پارچه و استاندارد از املاک لازم است را در مورد اشاره قرار داد و افزود: تهیه این نقش‌ ها گرچه در دید عامه فرآیندی پرهزینه است ولی در عوض قادر است از دوباره کاری‌ ها در این حیطه جلوگیری کرده و در نهایت سبب کاهش هزینه‌های جانبی دستگاه‌های اجرایی گردد.

بدوی، تولید و تهیه نقشه‌های استاندارد املاک در سطح استان گیلان را توسط متخصصان این حوزه را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: یک‌پارچه ‌سازی نقشه‌ها به مدیریت شهری کمک شایانی می ‌کند و از بروز برخی چالش‌ ها و تداخل در نقشه‌ های تولید شده به نحو قابل ملاحظه‌ای جلوگیری بعمل می ‌آورد.

وی، افزایش سرعت فرآیندهای انجام کار را از جمله مزیت ‌ها و کارکرهای اثرگذار نقشه ‌های یک‌پارچه اعلام کرد و افزود: کمک به سرمایه‌گذاران در حوزه فعالیت‌ های ساخت و ساز کشور از دیگر مزایای مهم تهیه نقشه ‌های استاندارد الکترونیکی بشمار می‌ آید.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور، به هنگام‌سازی نقشه‌ها را از دیگر ویژگی ‌های مثبت تهیه نقشه‌های استاندار اعلام کرد و عنوان داشت: بهبود فضای کسب و کار با استفاده از الکترونیکی کردن فرآیندهای نقشه‌برداری برای فعالانی که این حوزه مشغول فعالیت هستند در حقیقت به توسعه بخش ساخت و ساز املاک و ساختمان‌ ها کمک شایانی می ‌کند.

تولید نقشه های یکپارچه املاک عاملی برای جلوگیری اتلاف سرمایه ها در کشور

رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان نیز در این نشست، گفت: در حال حاضر سازمان نظام مهندسی استان گیلان دارای بیست و دو هزار عضو دارای پروانه اشتغال بکار بوده که هفتصد نفر از آنان مهندسان نقشه‌بردار و سیصد و پنجاه نفر از آنها هم بصورت رسمی دارای پروانه اشتغال بکار هستند.

مهرداد کاظمی، کنترل نقشه‌های تهیه شده در سایر دستگاه‌ ها مربوط به حوزه‌های شهری و روستایی را از وظایف سازمان نظام مهندسی استان گیلان خواند و گفت: در حال حاضر تمام فرآیندها در این سازمان حتی امضاء مهندسان بصورت الکترونیکی انجام می‌ گردد و نقشه‌های کاغذی بطور کامل حذف شده است.

وی با عنوان این که سازمان نظام مهندسی استان گیلان برای پیشبرد اهداف عالیه خود بصورت کلان برنامه‌ریزی کرده است، بیان کرد: سازمان نظام مهندسی استان گیلان با هدف جلوگیری از دوباره‌کاری‌ها و صرفه‌ جویی در منابع و اعتبارات برای تهیه نقشه‌های یک‌پارچه سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ های اجرایی آمادگی کامل دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ مرداد ۹۸
883 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0