انتصاب ریاست جدید هیات اجرایی انتخابات هشتمین دوره شورای مرکزی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خبر داد؛

جلوگیری از ورود مهندسین بدون دانش به جامعه/ توجه به اخلاق حرفه ‌ای

فرج الله رجبی بیان کرد: باید نظام پذیرش مهندس در دانشگاه‌ ها اصلاح گردد تا از ورود مهندسین بدون دانش به جامعه جلوگیری گردد.

کد خبر: 960928018 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ آذر ۹۶ - ۳:۲۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  فرج الله رجبی بیان کرد: باید نظام پذیرش مهندس در دانشگاه‌ ها اصلاح گردد تا از ورود مهندسین بدون دانش به جامعه جلوگیری گردد.جلوگیری از ورود مهندسین بدون دانش به جامعه

جلوگیری از ورود مهندسین بدون دانش به جامعه

جلوگیری از ورود مهندسین بدون دانش به جامعه

جلوگیری از ورود مهندسین بدون دانش به  جامعه/ توجه به اخلاق حرفه ‌ای

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در نخستین گردهمایی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان که قبل از ظهر ۳ ‌شنبه در مرکز فقهی ائمه اطهار(علیه السلام) قم برگزار گردید طی اظهاراتی با اشاره به این که جامعه از مبانی اخلاق فاصله گرفته است، عنوان کرد: برای حل این موضوع باید به مبانی ‌های اخلاقی و دینی برگشت کنیم.
رجبی در ادامه با اشاره به برخی از بی ‌اخلاقی ‌ها مانند برداشت‌ های میلیاردی از حساب ‌های بانکی، خاطر نشان کرد: این در حالیست که در برخی از شهرها مهندسان بسیاری برای ۳ میلیون تومان وام در نوبت هستند و می ‌توان گفت یک جا شتر با بارش گم می‌ شود در جایی دیگر از سر سوزنی نمی‌ توان گذشت و چگونه می ‌توان در این آشفتگی دم از اخلاق زد.
وی با اشاره به برخی از مشکلاتی که برای مهندسان مطرح می ‌شود، گفت: در کشور دویست هزار مهندس پروانه اشتغال دارند و یک درصد از این ها دو هزار نفر می ‌شود که همین نکته سبب شده که چنان چه فعالیت نادرستی صورت گیرد آمار بالا نشان دهد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بر ضرورت بازنگری در دانشگاه‌ ها در پذیرش مهندسین تأکید و تصریح کرد: باید ورود مهندس بدون دانش کافی محدود گردد.
مهندسان تاوان عدم برنامه ‌ریزی در دانشگاه‌ ها را می‌ دهند
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تاکد کرد: مهندسان تاوان عدم برنامه ‌ریزی در دانشگاه ‌ها را می ‌دهند که بصورت گسترده وارد رشته‌ های تحصیلی مهندسی می ‌شوند بعد هم انتظار دارند که وارد حرفه گردد.

جلوگیری از ورود مهندسین بدون دانش به جامعه


رجبی با اشاره به حملاتی که پس از زلزله سرپل ذهاب به مهندسان شد، یاد آور شد: ما مسئولیتمان را می ‌پذیریم ولی نکته مهم در اینست که دیگران هم نباید همه مسئولیت را متوجه این ارگان کنند و همه باید مسئولیتشان را بپذیرند.
وی با اشاره به این که ما در روش‌ ها دچار تعارض هستیم، اظهار کرد: این که کسی فکر کند می‌ تواند تشکیلات را به تنهایی به مقصد برساند اشتباه کرده و حل مشکلات در هر نهاد وسازمانی جز با هم افزایی و همراهی راه بجایی ندارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در خاتمه افزود: مهندسان باید اخلاق حرفه ‌ای را مد نظر داشته باشند و ایجاد اشتغال برای مهندسان هم باید مورد توجه قرار گیرد.
منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی چهارمحالوبختیاری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ آذر ۹۶
779 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0