تأکید ریاست جمهوری بر هماهنگی بین دستگاههای مسئول در بخش مسکن ریاست جمهوری

تأکید ریاست جمهوری بر هماهنگی بین دستگاههای مسئول در بخش مسکن

ریاست جمهوری با اشاره به لروم افزایش هماهنگی و تمرکز میان دستگاه‌های مسئول در بخش مسکن، بیان کرد: کمک به مردم در بخش مسکن سبب افزایش رفاه، آسایش و امنیت آنان شده و ضمن ایجاد سرمایه برای مردم، ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی به آنها را تسهیل خواهد کرد.

کد خبر: 190724006 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ مرداد ۹۸ - ۱۲:۳۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست جمهوری با اشاره به لروم افزایش هماهنگی و تمرکز میان دستگاه‌های مسئول در بخش مسکن، بیان کرد: کمک به مردم در بخش مسکن سبب افزایش رفاه، آسایش و امنیت آنان شده و ضمن ایجاد سرمایه برای مردم، ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی به آنها را تسهیل خواهد کرد.

تأکید ریاست جمهوری بر هماهنگی بین دستگاههای مسئول در بخش مسکن

تأکید ریاست جمهوری بر هماهنگی بین دستگاههای مسئول در بخش مسکن

ریاست جمهوری بر هماهنگی بین  دستگاههای مسئول در بخش مسکن تاکید کرد

حسن روحانی روز بیست و نهم تیرماه در نشست با مدیران ارشد بخش مسکن اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا در دو سال باقیمانده از دولت گامی مهم در بخش مسکن به انجام برسانیم که در این راستا دولت باید از سرمایه‌ هایی که در اختیار دارد، مانند ارایه خدمات ارزان‌قیمت، تسهیل در ارایه جواز، اعطای زمین و کمک بانک‌ ها برای سرمایه‌ گذاری در ساخت مسکن استفاده کند.
وی با تأکید بر لزوم اهتمام بیشتر مسئولان در احیاء بافت‌ های فرسوده، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا با تکمیل طرح‌ های گذشته در زمینه مسکن و ایجاد و بازسازی خانه‌ هایی که در مناطق مختلف کشور بواسطه بلایای طبیعی تخریب و یا دچار آسیب شده، مسکن مورد نیاز مردم را تأمین کنیم.
وی با اشاره به گزارشات ارایه شده در این نشست از طرف مسئولان دستگاه‌های ذی ربط در بخش مسکن، گفت: در این راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش مسکن روستایی دویست هزار مسکن در سال جاری و دویست هزار مسکن سال آینده ایجاد و وزارت راه و شهرسازی نیز امسال و سال آینده در مجموع چهارصد هزار مسکن را ایجاد و پانصد هزار مسکن نیز تکمیل خواهد کرد.
روحانی تصریح کرد: ایجاد این تعداد مسکن رقم قابل توجهی است که باید بر مبنای قولی که دستگاه‌ ها داده‌اند، تا پایان سال های نود و هشت و نود و نه تکمیل گردد.
رئیس جمهور، با اشاره به اجرای طرح تأمین مسکن کارمندان توسط وزارت راه و شهرسازی، ازود: اگر بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب ظرف مدت چند سال واحدهای مسکونی برای کارمندان ایجاد کرده و در اختیارشان قرار دهیم، اقدامی بسیار خوب برای جوانانی است که تازه مشغول به‌ کار شده و با این کار دغدغه آن‌ ها در زمینه تأمین مسکن کاهش خواهد یافت.
وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح احیاء بافت فرسوده در نقاط مختلف کشور، مطرح کرد: هر کجا زمین دولتی مناسب برای ساخت و ساز وجود دارد، ضروری است که برای ساخت مسکن در اختیار دستگاه مربوطه قرار گیرد.
رئیس دولت، با اشاره به تلاش‌ های بخش‌ های مختلف برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده از حوادث و بلایای طبیعی، به‌ ویژه سیل و زمین لرزه، خاطر نشان کرد: طبق وعده وزیر کشور و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا نیمه مردادماه امسال در مناطق سیل‌زده همه منازل مسکونی که نیاز به ترمیم داشته تحویل مالکان خواهد شد و این اقدامی ارزشمند است.
وی ادامه داد: هم چنین خانه‌ هایی که نیاز به بازسازی کامل داشته‌اند نیز با تلاش دستگاه‌ های مربوط تا پایان سال تکمیل و در اختیار مردم در این مناطق قرار خواهد گرفت.

تأکید ریاست جمهوری بر هماهنگی بین دستگاههای مسئول در بخش مسکن

روحانی با عنوان این که موضوع مسکن از نگرانی‌ های مردم به شمار می‌ رود، تصریح کرد: امروز آن‌ هایی که مستأجر بوده و در بافت‌ های فرسوده زندگی می‌کنند و مسکن مستقلی ندارند هر یک بگونه‌ای دچار مشکل هستند که دولت وظیفه دارد در این زمینه به آن‌ ها کمک کند.
وی یاد آور شد: اگر بتوانیم در منطقه‌ای که امکان ارایه خدمات گوناگون در آن وجود داشته باشد، یک شهر متوسط با معماری که یادی از معماری جمهوری اسلامی ایران را زنده کند، ایجاد کنیم، اقدامی حائز اهمیت خواهد بود.
روحانی گفت: این نشست ها از این پس به‌ صورت فصلی برای بررسی دقیق و ساماندهی بخش مسکن برگزار می‌ گردد، چرا که معتقد هستیم باید تمرکز و هماهنگی میان دستگاه‌ها در بخش مسکن بیش از پیش تقویت گردد.
در این نشست، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شماری از مدیران ارشد بخش مسکن گزارشات جداگانه‌ای از روند اقدامات انجام شده دردولت یازدهم و دوازدهم در زمینه ساخت مسکن در حوزه‌های مختلف شهری، روستایی، بافت فرسوده، حاشیه شهرها و تکمیل طرح‌ های مسکن به‌ جا مانده از دوره‌های گذشته، مانند مسکن مهر ارائه نمود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ مرداد ۹۸
538 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0