تقدیم برنامه احداث چهارصد هزار واحد مسكونی به ریاست جمهوری محمد اسلامی

تقدیم برنامه احداث چهارصد هزار واحد مسكونی به ریاست جمهوری

وزیر راه و شهرسازی در دیدار ریاست جمهوری، در ساختمان شهید دادمان، با ارائه جزئیات برنامه برای احداث چهارصد هزار واحد مسكونی تا سال ۱۴۰۰، متن مجلد این برنامه را با جزئیات تقدیم ریاست جمهوری كرد.

کد خبر: 970921002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ آذر ۹۷ - ۹:۵۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،وزیر راه و شهرسازی در دیدار ریاست جمهوری، در ساختمان شهید دادمان، با ارائه جزئیات برنامه برای احداث چهارصد هزار واحد مسكونی تا سال ۱۴۰۰، متن مجلد این برنامه را با جزئیات تقدیم ریاست جمهوری كرد.

تقدیم برنامه احداث چهارصد هزار واحد مسكونی به ریاست جمهوری

تقدیم برنامه احداث چهارصد هزار واحد مسكونی به ریاست جمهوری

برنامه احداث چهارصد هزار واحد مسكونی  تقدیم ریاست جمهوری گردید

محمد اسلامی دراین دیدار با اشاره به برنامه وزارت راه و شهرسازی برای احداث چهارصد هزار واحد مسكونی تا اتمام برنامه ششم ، گفت: در بخش مسكن از سیاست های انقباضی به سمت رویكردهای انبساطی تغییر رویه داده شده است و باید از جریان پایدار تولید مسكن در كشور با تخصیص زمین و تسهیلات ساخت اطمینان حاصل گردد.
محمد اسلامی ادامه داد: علاوه بر احداث چهارصد هزار واحد مسكونی، تكمیل و واگذاری پانصد هزار واحد مسكونی مهر مدنظر قرار دارد كه از این تعداد احداث دویست و سی هزار واحد مسكونی به اتمام رسیده و منتظر خدمات روبنایی و زیربنایی است.
اسلامی در مورد این كه حدود نود و هشت هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی وجود دارد، افزود: در ۲ هفته گذشته مشخصات شصت هزار واحد مسكن مهر فاقد متقاضی در اختیار كمیته امداد قرارگرفت تا متناسب با شرایط پنجاه هزار واحد برای واگذاری و تكمیل توسط معاونت مسكن کمیته امداد انتخاب شوند. هم چنین در نظر است تا سی هزار واحد از مجموع واحدهای بدون متقاضی در اختیار بهزیستی قرار گیرد که در این زمینه در حال مذاکره با این سازمان هستیم.
اسلامی تاکید کرد: در مورد واگذاری و اتمام واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر از طریق واگذاری به برخی نهادهای متقاضی و فراخوان مجدد برای واگذاری در آینده اقدام می گردد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قطعاً كار ساخت مسكن مهر امسال و نهایتاً سال آینده نهایی می گردد ولی برخی واحدها به خصوص شرکت های تعاونی مسكن پرونده های حقوقی دارند كه باید تعیین تكلیف شوند و تكمیل این واحدها منوط به احکام قضایی است.
وی تصریح کرد: بخشی از واحدهای مسكن مهر تحویل شده نیز با كمبودهایی در خدمات روبنایی ازجمله مراكز درمانی، مدرسه، فضاهای فرهنگی و ورزشی روبرو است كه باید با استفاده از ظرفیت های موجود برای تكمیل این خدمات اقدامات لازم صورت پذیرد.
اسلامی افزود: درگذشته به توان مدیریت های محلی برای شناسایی و حل مشكلات متناسب با شرایط و امكانات محلی کم توجهی شده است كه امیدوار هستیم با توجه جدی استانداران به مسكن مهر شاهد تكمیل و تأمین امكانات زیربنایی و روبنایی باشیم.
وی در بخش دیگری از این دیدار با تصریح اقدامات صورت گرفته در مورد بازآفرینی شهری و احداث صد هزار واحد مسكونی در این بخش تا سال ۱۴۰۰، خاطر نشان کرد: در ابلاغیه ای به استانداران سراسر کشور سیاست های وزارتخانه در مورد برنامه های بازآفرینی شهری با تأکید بر اجرای تکالیف برنامه ششم توسعه و ابلاغ دستور ریاست جمهوری در تحرک بخشیدن به برنامه های بازآفرینی اعلام شده است.
اسلامی یاد آور شد: برنامه بازآفرینی شهری اعم از احیای بافت های فرسوده و ساماندهی حاشیه شهرها از طریق بازآفرینی و نوسازی محلات و ساخت مسکن مناسب و در شأن مردم شریف ایران طبق تفاهم نامه مبادله شده بین سازمان برنامه وبودجه، وزارت راه و شهرسازی و صندوق توسعه ملی در چارچوب آئین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار، مقرر گردیده در دویست و هفتاد محله هدف سال ۹۷، صد هزار واحد مسکونی احداث گردد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در ابلاغ به استانداران درخواست شده استفاده حداکثری و اهرمی نمودن همه منابع بخش خصوصی و اعتبارات استانی و بودجه ای دستگاه های عضو ستاد بازآفرینی، شهرداری ها و اعتبارات تفاهم نامه همکاری مشترک سهم استان در برنامه بازآفرینی صورت گیرد. همچنین درخواست شده تا پیگیری اختصاص اراضی دولتی در اختیار دستگاه های اجرایی استان برای شتاب دهی تولید مسکن مطابق با آئین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار مصوب هیات محترم دولت صورت گیرد.

تقدیم برنامه احداث چهارصد هزار واحد مسكونی به ریاست جمهوری

اسلامی با اشاره به برنامه بنیاد مسكن برای احداث صد هزار واحد مسكن، افزود: برای تحقق تأمین مسکن خانوارهای کم درآمد در راستای اجرای اصول ۳۱،۳۰ و ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بمنظور دستیابی به اهداف کمی سند چشم انداز در افق ۱۴۰۴ و نیز قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، همچنین در اجرای جزء دو بند ب ماده پنجاه و نه قانون برنامه ششم برنامه ساخت صد هزار واحد مسکونی برای خانوارهای شهری کم درآمد با مشارکت گروه هدف مذکور به مدیریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارائه می گردد.
وی اضافه كرد: اجرای این طرح با مشارکت خانوارهای واجد شرایط و از طریق تأمین تسهیلات بانکی و سهم آورده متقاضیان انجام خواهد شد. خانوارهای کم درآمد مشمول این طرح از کمک حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) نیز برخوردار خواهند شد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: شناسایی گروه های هدف طبق اولویت دهی به خانه اولی ها، متقاضیان صندوق یکم، اقشار میان درآمد با تأکید بر نیازمندان واجد شرایط برای تأمین مسکن انجام می گیرد.
اسلامی ادامه داد: تسهیلات بانکی این طرح تا سقف مبلغ هفتصد و پنجاه میلیون ریال در ازای هر واحد مسکونی از طریق بانک های عامل معرفی شده از جانب بانک مرکزی، تأمین و با معرفی و نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان (سازندگان) واجد شرایط بصورت مرحله ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی پرداخت می گردد.
وی در این دیدار به برنامه آغاز تولید دویست هزار واحد مسکونی تا پایان برنامه ششم توسعه کشور در شهرهای جدید نیز اشاره كرد و افزود: شیوه های تولید مسکن در شهرهای جدید به روش مشارکت در ساخت و محله سازی خواهد بود.
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در این واحدهای مسكونی در شهرهای جدید توجه به اهداف آمایشی کشور در بارگذاری جمعیتی بطور خاص در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان، برنامه ریزی برای دهک های مختلف جمعیتی با تمرکز بر قشر متوسط اجتماعی و باهدف تنوع بخشی بر ساختار جمعیتی و اجتماعی و پرهیز از تصدیگری و ورود مستقیم بخش دولتی در امر ساخت مدنظر قرارگرفته است.
وی گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تأمین مالی پروژه ها از طریق مشارکت با این بخش و تأکید بر رویکرد محله محوری بمنظور تأمین همزمان خدمات و تسهیلات رفاهی ساکنان به تناسب ساخت واحدهای مسکونی در احداث دویست هزار واحد مسكونی شهرهای جدید مورد توجه است.
در این دیدار پیش از اظهارات ریاست جمهوری، جزئیات برنامه های تكمیل و واگذاری مسكن مهر توسط احمد اصغری مهرآبادی، برنامه بنیاد مسكن انقلاب اسلامی برای احداث صد هزار واحد مسكونی توسط علیرضا تابش، جزئیات اجرای طرح بازآفرینی شهری و احداث صد هزار واحد مسكونی در دویست و هفتاد محله مشخص شده توسط هوشنگ عشایری و برنامه احداث صد هزار واحد مسكونی در شهرهای جدید توسط حبیب الله طاهر خانی ارائه گردید.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ آذر ۹۷
677 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0