دیدگاه‌ های سخنرانان پیش از دستور، در نشست دویست و سی و نهم شورای مرکزی نشست دویست و سی و نهم

دیدگاه‌ های سخنرانان پیش از دستور، در نشست دویست و سی و نهم شورای مرکزی

قناعت، اولین سخنران پیش از دستور بود که لزوم رعایت الزامات احکام صادره برای مسئولان برگزاری اجلاس هیئت عمومی را خاطر نشان کرد.

کد خبر: 980216026 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۸ - ۷:۱۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،قناعت، اولین سخنران پیش از دستور بود که لزوم رعایت الزامات احکام صادره برای مسئولان برگزاری اجلاس هیئت عمومی را خاطر نشان کرد.

دیدگاه‌ های سخنرانان پیش از دستور، در نشست دویست و سی و نهم شورای مرکزی

دیدگاه‌ های سخنرانان پیش از دستور، در نشست دویست و سی و نهم شورای مرکزی

دیدگاه‌ های سخنرانان پیش از دستور،  در نشست دویست و سی و نهم شورای مرکزی

قناعت با تاکید بر باقی ماندن نتیجه عملکردهای افراد و تشکل‌ها در تاریخ، خواستار نظرخواهی از اعضا در زمینه های مهمی چون اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان و مباحث محوری شورای مرکزی گردید.
به عقیده این عضو شورای مرکزی، حفظ حرمت افراد در هر رده و سمتی ضروری است.
نصر، دیگر سخنران پیش از دستور، از حسینی، معاونت وزیر راه و شهرسازی خواست که روند اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان به شکل کنونی در مجلس متوقف گردد.
ناطق علت این درخواست را عدم کسب مشاوره کافی از روسای سازمانها و هیئت مدیره ها و اعضای شورای مرکزی ذکر کرد و در تشریح دیدگاه خود در این مورد، بیان کرد: با توجه به سابقه ۲ دهه پیاده سازی و اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شاید به مصلحت باشد که این سازمان بعنوان یک ارگان مردم نهاد بصورت مستقل از هر دستگاه دولتی عمل کند و یا اینکه بعنوان یک پیشنهاد جدید، شهرداریها نیز از وزارت کشور منتزع و به وزارت راه و شهرسازی ملحق گردند و این دو ارگان تحت مدیریت یک وزارت‌خانه عمل کنند.
جی افرام دیگر سخنران پیش از دستور شورای مرکزی ۳ کلید واژه را در باره سیاست‌های کلان و راهبردی سازمان نظام مهندسی ساختمان در آینده مهم دانست که شامل آموزش، کنترل و نظارت و بالاخره رعایت حقوق مردم است، که به صراحت در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بر آن ها تاکید گردیده است.
این عضو شورای مرکزی در نتیجه گیری تصریح کرد: باید مردم بخوبی درک کنند که مهندسان برای آن ها خلق ارزش افزوده میکنند.
طاهری اصل نیز با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه صدور خدمات فنی و مهندسی اظهار داشت: ما با استانداردهای بین المللی برای کار حتی در کشورهایی مانند عراق، سوریه و افغانستان مشکل داریم و مقررات ملی ما با دنیا هم‌خوانی ندارد و جوابگو نیست.
رئیس کمیسیون انرژی شورای مرکزی، هم‌چنین با انتقاد از عملکرد هیئتهای چهار نفره در اغلب استانها خواستار تعیین چارچوب مشخص و مناسب فعالیت هیئت ۴ نفره استانها شد.
وی هم‌چنین از عدم توجه کافی و سرعت عمل وزارت راه و شهرسازی در قبال شیوه نامه های ارسالی از کمیسیون انرژی به این وزارتخانه گلایه کرد.
ناییج پور، دیگر عضو شورای مرکزی نیز در اظهارات خود با اشاره به این که موضوعات مربوط به کنترل ساختمان از جنس حاکمیتی است، افزود: با این وجود امور مهندسان باید به خود آنها واگذار گردد.
به عقیده ناییج پور، در قانون جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان، وظایف ذاتی وزارت‌خانه از آن سلب شده است که به مصلحت نیست و امیدوار هستیم در فضای گفتگو حل گردد.
سالاری، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یکی دیگر از سخنان پیش از دستور، از ابهامات فزاینده در فرآیندهای مدیریت سازمان‌ های استانی و تأخیر در تصمیم‌گیری و عدم پاسخگویی به نیازهای اعضا و بخصوص مردم یاد کرد و گفت: این وضعیت، عملکرد سازمان‌ها را در یک روند مستهلک شدن قرار داده است و به مرور ممکن است اعضا و مردم اعتماد و رضایت خود را از کارهای سازمان از دست بدهند. سالاری، هم‌چنین تفاوت سطح توسعه یافتگی استان‌ ها و مناطق کشور را خاطرنشان کرد و افزود: نمیتوان یک نسخه واحد برای همه استان‌ها پیچید و از آن انتظار پاسخ داشت.

دیدگاه‌ های سخنرانان پیش از دستور، در نشست دویست و سی و نهم شورای مرکزی

رمضانی، عضو شورای مرکزی نیز در مورد روند اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان در مجلس بیان کرد: این پیش‌نویس فاقد مقدمه، موخره و محتوا است و احتمالاً در فضایی عجولانه و فارغ از توجه به اهداف و برنامه ‌ها و جایگاه قانونی سازمان نظام مهندسی ساختمان تحریر یافته است.
رمضانی با استناد به ماده سوم قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که آن را سازمانی غیر دولتی، مستقل و غیرانتفاعی می‌ داند، اظهار داشت: باید آینده سازمان به سمت جلب اعتماد مردم، دولت و منافع عمومی حرکت کند و نباید این نهاد بصورت سازمان خصوصی مطرح گردد.
به عقیده وی ما یک سازمان مطالبه گر هستیم و نباید از حرفه مندی به طرف اداری مداری سوق داده شویم.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ اردیبهشت ۹۸
529 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0