اقدامات عملی مکمل مباحث نظری عنوان شده بین شهرداری و سازمان ریاست شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد:

اقدامات عملی مکمل مباحث نظری عنوان شده بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان

سفید - ریاست شورای اسلامی شهر یزد در جلسه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با تمجید از همکاریهای بین این سازمان و شورای اسلامی و شهرداری، خواستار اقدامات عملی در زمینه مباحث نظری و اجرایی طرح گردیده در این نشست شد.

کد خبر: 971114020 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ بهمن ۹۷ - ۴:۴۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد، سفید – ریاست شورای اسلامی شهر یزد در جلسه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با تمجید از همکاریهای بین این سازمان و شورای اسلامی و شهرداری، خواستار اقدامات عملی در زمینه مباحث نظری و اجرایی طرح گردیده در این نشست شد.

اقدامات عملی مکمل مباحث نظری عنوان شده بین شهرداری و سازمان

اقدامات عملی مکمل مباحث نظری عنوان شده بین شهرداری و سازمان

اقدامات عملی مکمل مباحث نظری عنوان شده  بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان

سفید، تهیه دستورالعمل کاری با زمانبندی مناسب بر مبنای اعلام آمادگی دستگاههای مرتبط با ساخت و سازها را خواستار شد.

در همین ارتباط، ریس سازمان استان با تشکر از مباحث بسیار خوب عنوان گردیده و تعاملاتی که در حوزه معاونت عمرانی استانداری با دستگاه های همسو بوجود آمده است به تشریح بخشهای درگیر در ساخت و ساز پرداخت و گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان متولی اجرای مباحث بیست و دو گانه مقررات ملی در حال ظرفیت سازی برای انجام هر چه بهتر و حرفه ای تر امور طراحی و نظارت و اجرا است.

به گفته سالاری، قانون، استفاده از مجری ذی صلاح را الزامی کرده و انتظار میرود که شهرداری مجری ذی صلاح انتخابی سازمان را به رسمیت بشناسد و نام وی را در پروانه ساختمانی عنوان کند. در بخش نظارت نیز این امیدواری وجود دارد که شهرداری به گزارش ‌های ناظرین توجه ویژه کند تا ناظران با انگیزه بهتر مأموریت خود را به انجام برسانند و گزارشهای اثربخشی ارائه دهند.
وی، چرخه معیوب ساخت و ساز را مانعی بر سر راه ایفای وظیفه صحیح شهرداری و سازمان نظام مهندسی خواند و گفت: این چرخه معیوب حاصل عملکرد دستگاهها در گذشته است و بایستی برای آن چاره اندیشی اساسی گردد.

اقدامات عملی مکمل مباحث نظری عنوان شده بین شهرداری و سازمان

سالاری بطور مشخص درخواست‌ های سازمان از شورای شهر، شهرداری و راه و شهرسازی را در ۳ محور ذکر کرد که بر مبنای آن ها اگر کمیسیون ماده صد رای به تخریب ساختمانی نداد و قرار بر ادامه کار بود، ادامه چرخه ساخت از طریق الزام مالک برای مراجعه به سازمان و اجرای مقررات صورت پذیرد. مورد دیگر مربوط به وجود دیتاها و اطلاعات مربوط به ساخت و ساز در شهرداری و راه و شهرسازی و شهرداری است که به اتفاق موافقت گردد این اطلاعات به اشتراک ۳ جانبه گذاشته شود و از این اطلاعات در یک سامانه مشخص استفاده درستی صورت پذیرد. در مورد سوم نیز با توجه به این که توافقات درسطح مسئولان ارشد دستگاههای ساخت و ساز صورت گرفته، لازم است کارشناسان فنی و گروه ‌های تخصصی هر حوزه با این موارد آشنا و همسو گردند و با یک‌دیگر تعامل کنند. تا همکاری و همفکری عوامل زیرمجموعه دستگاهها در فضای جدید در جهت عملیاتی شدن این توافقات کمک کند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي عمران-محاسبات ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ بهمن ۹۷
539 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0