عملکرد ضعيف کشور در حوزه بهينه سازي مصرف انرژی  عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان تهران بیان داشت؛

عملکرد ضعيف کشور در حوزه بهينه سازي مصرف انرژی 

بیژن خطیبی بیان کرد: پایین بودن قیمت حاملهای انرژی سبب شده فرهنگ سازی در حوزه صرفه جویی مصرف انرژی صورت نگیرد.

کد خبر: 191013009 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸ - ۱:۲۸ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،بیژن خطیبی بیان کرد: پایین بودن قیمت حاملهای انرژی سبب شده فرهنگ سازی در حوزه صرفه جویی مصرف انرژی صورت نگیرد.

عملکرد ضعيف کشور در حوزه بهينه سازي مصرف انرژی 

عملکرد ضعيف کشور در حوزه بهينه سازي مصرف انرژی

عملکرد ضعيف کشور در حوزه  بهينه سازي مصرف انرژی 

وی تصریح کرد: ساخت و سازهای استاندارد در حوزه انرژی یکی از الزامات کشورهای دیگر است اما متاسفانه در کشور ما به علت عدم وجود قوانین بازدارنده، سازندگان هیچ رغبتی برای صرف هزینه بمنظور بهینه سازی و استاندارد سازی از خود نشان نمی‌دهند.

خطیبی تصریح کرد: برای دست‌یابی به استانداردهای لازم یک ساختمان می‌بایست از مواد اولیه و مصالح گران قیمت در روند ساختمان سازی بهره برد که این امر قیمت تمام شده را بالا می‌برد.

عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان تهران در مورد اقدامات نظام مهندسی ساختمان بمنظور ترویج بهینه سازی مصرف انرژی بیان کرد: یکی از معضلات ساخت و ساز در ایران ورود افراد متفرقه و غیر متخصص به حوزه ساختمان سازی است که بدون علم و آگاهی از مصالح غیر استاندارد استفاده می کنند که این امر سبب درگیری‌های فراوان بین سازندگان و مهندسان ناظر شده است.

خطیبی عنوان کرد: در کشورهای دیگر افرادی که ذیصلاح هستند موفق به کسب جواز ساخت می‌شوند و سرمایه گذاران نیز بدون نیاز به تخصص و صرفا” امور سرمایه گذاری را به عهده دارند که اگر این روند در کشور ما اتفاق بیفتد شاهد ساخت و ساز های استاندارد و با کیفیت خواهیم بود.

عملکرد ضعيف کشور در حوزه بهينه سازي مصرف انرژی 

وی در مورد این پرسش که آیا می‌بایست به سازندگانی که استاندارد را رعایت می کنند تسهیلاتی پرداخت گردد، ادامه داد: ساخت و ساز استاندارد یک مورد قانونی است که باید رعایت گردد، اما می‌توان برای ساختمانهایی که انرژی کم تری مصرف می کنند، از افزایش قیمت انرژی معاف کرد.

عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان تهران گفت: یکی از راه‌کارهای الزام آور بهینه سازی مصرف سوخت در ساختمانها افزایش پلکانی قیمتهای حامل انرژی است که افراد بمنظور صرفه جویی هزینه های جاری مجبور گردند ساختمانهای استاندارد و با گرید انرزی بالا خرید و یا اجاره کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازي

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ مهر ۹۸
542 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0