توقف احداث صد برج در تهران عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی

فقر دانشی و اطلاعاتی در آواربرداری پلاسکو مشهود بود/ حتی نقشه ساختمان در اختیار امدادگران نبود

یک عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی گفت: در بحث مدیریت بحران با چالشی به عنوان نبود تخصص های متعدد دست به گریبان هستیم که آواربرداری از ساختمان پلاسکو تحت تاثیر همین نقطه ضعف با مشکلاتی همراه بود.

کد خبر: 7311 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۴ بهمن ۹۵ - ۱:۴۳ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،یک عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی گفت: در بحث مدیریت بحران با چالشی به عنوان نبود تخصص های متعدد دست به گریبان هستیم که آواربرداری از ساختمان پلاسکو تحت تاثیر همین نقطه ضعف با مشکلاتی همراه بود.فقر دانشی و اطلاعاتی در آواربرداری پلاسکو مشهود بود

فقر دانشی و اطلاعاتی در آواربرداری پلاسکو مشهود بود

فقر دانشی و اطلاعاتی در آواربرداری پلاسکو مشهود بود

فقر دانشی و اطلاعاتی در آواربرداری پلاسکو مشهود بود

بیژن خطیبی با بیان این مطب اظهار کرد: در همه جای دنیا در بحث آواربرداری از روز اول که حوادث اتفاق می افتد متخصصان هر بخش وارد می شوند. در ایران هم شرکت هایی هستند که کارشان تخریب ساختمان و آواربرداری است اما حجمی که ساختمان پلاسکو ایجاد کرد از توان این شرکت ها خارج بود. به همین دلیل مجموعه دستگاه های مختلف این مسوولیت را بر عهده داشتند.


عضوهیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهرانادامه داد: از همان روز اول همه ارگانها به کمک آمدند، ولی یک روز بعد از وقوع حادثه هماهنگی شکل بهتری گرفت و تجهیزات خود از جمله بالابرها، دستگاه ها و قیچی های مکانیکی را در اختیار قرار دادند که سرعت آواربرداری بالا رفت و می توان گفت تلاش و همیت ملی در این زمینه صورت گرفت. بغیر از کندی در تصمیم گیری و هماهنگی که باید بین سازمان ها ایجاد می شد بقیه موارد به جد و به نحو احسن انجام گرفت.
این عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی با بیان این که لازم است آواربرداری به عنوان یک علم و تخصص انجام شود گفت: در زمان های قبل شاهد بودیم که یک مهندس عمران در همه زمینه ها از جمله ساخمان، راه، سد و غیره کار می کرد اما هم اکنون گرایش ها متعدد شده است. بنابراین بحث آواربرداری نیز باید به عنوان یک گرایش لحاظ شود؛ چرا که در این بخش با وجود حساسیت بالای آن در مدیریت بحران، با ضعف مواجهیم.

منبع: خبرگزاری آنا

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ بهمن ۹۵
883 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0