مدیرکل منابع طبیعی و آب خیزداری استان یزد

کاشت تعدادی درخت در اطراف ساختمان سازمان نظام مهندسی معدن یزد

مدیرکل منابع طبیعی و آب خیزداری استان یزد گفت: جلسه ی مشترکی بین NGO های زیست محیطی با سازمان نظام مهندسی معدن برگزارگردد تا اختلاف نظرهای بین 2 طرف از بین رود.

کد خبر: 9824 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ اسفند ۹۵ - ۵:۲۱ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،مدیرکل منابع طبیعی و آب خیزداری استان یزد گفت: جلسه ی مشترکی بین NGO های زیست محیطی با سازمان نظام مهندسی معدن برگزارگردد تا اختلاف نظرهای بین ۲ طرف از بین رود.کاشت تعدادی درخت در اطراف ساختمان سازمان

کاشت تعدادی درخت در اطراف ساختمان سازمان

کاشت تعدادی درخت در اطراف ساختمان سازمان

کاشت تعدادی درخت در اطراف ساختمان سازمان

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان ادامه داد : معدن کاران دوست دار منابع طبیعی و محیط زیست میباشند.

بمناسبت هفته منابع طبیعی و روز بزرگ داشت شهدا تعدادی اصله نهال در اطراف سازمان نظام مهندسی معدن یزد کاشته شد.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن یزد کاشت تعدای اصله نهال توسط مدیرکل منابع طبیعی استان ، جانشین مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی و معدن داران باسابقه این استان را حرکتی نمادین و بنشانه دوستی معدن کاران با منابع طبیعی و محیط زیست بیان کرد و افزود:هم مواد معدنی برای رشدونمو گیاه ضروریند و فاکتورهای مهمی برای عکس العمل گیاه در برابر بیماری ها بحساب می آیند و هم بازسازی معادن بطریق گیاه کاری عملی و امکانپذیر است و همه اینها نشانه هم کاری شدید بخش معدن و کشاورزی است.
محمدرضا کارگران تصریح کرد: نباید فعالیتهای معدنی بخاطر حفاظت از محیط زیست تعطیل شود و می بایست در حالی که از محیط زیست حفاظت میشود، از معادن نیز بهره‌برداری انجام گیرد.
وی رفع چالش بین محیط‌زیستیها و معدن کاران را نیازمند برنامه‌ریزی و توجه مسئولین هر۲حوزه دانست و عنوان کرد تعریف قوانین زیست‌محیطی برای معدن کاران برای مشخص شدن وظایف و عمل کرد آن ها در حین فعالیتهای معدنی از ابتدا تا انتهای کار میتواند به بهبود شرایط معدن کاری یاری رساند.
رسیدن بتعامل سازنده بین متولیان زیست محیطی و بخش معدن نیازمند برنامه‌ریزی و از همه مهمتر سرمایه‌گذاری است تا با استفاده از روشهای نوین معدن کاری علاوه بر افزایش میزان تولید به بازسازی محیط فکر کرد. کارشناسان محیط‌زیستی نیز بیان میکنند که معدن کاری اگر بشکل مهندسی انجام شود؛ آسیبها و خسارتها کاهش می یابد. در این صورت محیط‌زیستیها، معدن کارانی که با رعایت ضوابط زیست‌محیطی فعالیت دارند بچشم همیاران محیط‌زیستی دیده و بطور قطع آنها را برای رسیدن به هدفهایشان برای توسعه معادن همراهی خواهند کرد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان هم با بیان فعالیتهای این اداره کل در بحث کاشت درختان در بیابانهای استان و تثبیت شنهای روان در استان که به جلوگیری طوفانهای شن و ریزگرد ها انجامید پرداخت و در ادامه با بیان مشکلاتی که بعضی از گروههای دوست دار محیط زیست و دام داران محلی از فعالیت معادن استان عنوان میکنند پیشنهاد داد تا در سال آینده جلسات همفکری بین این افراد و نظام مهندسی معدن برقرارگردد تا اختلاف نظرها در این زمینه برطرف گردد.


جانشین مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی هم بیان آیه هایی در مورد انفال گفت هم منابع طبیعی و هم معادن متعلق به امام زمان بوده و برای استفاده مردم خلق شده اند و میتوان با برنامه ریزی مناسب و استفاده از روشهای استخراج و فرآوری صحیح، از این منابع خدادادی بصورت بهینه بهره برد. هنگاهی که میتوان با صرف هزینه و زمان محیط را احیاء کرد تعطیلی معادن عاقلانه نیست.
حجت الاسلام و المسلمین نورالدینی در گفت: همانطور که بصرف بهره برداری معدنی نباید منابع طبیعی را از بین برد، بمنظور حفظ محیط نیز نباید کشور و مردم را از این نعمتهای خدادادی محروم کرد و با توجه بمدت زمان کوتاهی که میتوان با درخت کاری و ایجاد فضای سبز به بازسازی محیط زیست پرداخت، لازم است با تفکر بیشتری به این مساله توجه گردد. وضع قوانین در راستای احیاء سایت پس از برداشت و نظارت دقیق بر مراحل برداشت تا بازسازی کامل و هم چنین نگه دار از آنها میتواند در برطرف کردن مشکلات پیش آمده بسیار موثر با شد.

منبع: پایگاه خبرییزد

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ اسفند ۹۵
1282 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0