برنامه ریزی برای برای بهینه ‌سازی مصرف انرژی در ساختمان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

برنامه ریزی برای برای بهینه ‌سازی مصرف انرژی در ساختمان

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد: باید برای بهینه ‌سازی مصرف انرژی در ساختمان با جدیت برنامه ‌ریزی کرد تا از اتلاف انرژی و از دست رفتن سرمایه های ملی جلوگیری گردد.

کد خبر: 970307002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ خرداد ۹۷ - ۹:۲۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد: باید برای بهینه ‌سازی مصرف انرژی در ساختمان با جدیت برنامه ‌ریزی کرد تا از اتلاف انرژی و از دست رفتن سرمایه های ملی جلوگیری گردد.

برنامه ریزی برای برای بهینه ‌سازی مصرف انرژی در ساختمان

برنامه ریزی برای برای بهینه ‌سازی مصرف انرژی در ساختمان

باید برای بهینه‌ سازی مصرف انرژی در ساختمان  برنامه ‌ریزی کرد

اردشیر آرش در دیدار با اعضای نظام مهندسی اردبیل گفت: بحث مهم رعایت مقررات ملی ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها با توجه به کمبود انرژی و حجم قابل توجه استفاده از سرمایه‌ های ملی برای تامین انرژی امری لازم و ضروری است.
آرش ادامه داد: ساختمانها یکی از منابع مهم مصرف انرژی هستند که باید برای بهینه ‌سازی مصرف انرژی در آن ها با جدیت برنامه ‌ریزی و عمل کرد تا از اتلاف انرژی و از دست رفتن سرمایه های ملی جلوگیری گردد.
وی افزود: منابع انرژی نعمتهای الهی است که به ما ارزانی شده و بعنوان امانتی برای آیندگان در اختیار ماست پس باید در مصرف بهینه آن تلاش کرد و برای اجرای کردن مباحث مقررات ملی تلاش جدی داشت تا به اقتصاد ملی نیز کمک شایانی گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی اردبیل با تاکید بر اینکه استفاده از مصالح نوین ساختمانی یکی از مهمترین راهکارهای اجرای مباحث سه، هجده و نوزده در ساختمان است گفت: استفاده از عایق‌ های حرارتی استاندارد و نوین در دیوارها، سقف و کف ساختمان و استفاده از عایق‌ های صوتی می ‌تواند آرامش و امنیت را برای بهره ‌برداران به ارمغان آورده و کاهش مصرف انرژی را به دنبال داشته باشد.

برنامه ریزی برای برای بهینه ‌سازی مصرف انرژی در ساختمان

آرش، از شرکت کنندگان در این گردهمایی خواستار ورود جدی اعضای نظام مهندسی به مباحث ساختمانهای سبز، استفاده از انرژی پاک در ساختمان ها و ساختمانهای هوشمند شد و اظهار داشت: استفاده از مصالح استاندارد، تنظیمات اتوماسیون ساختمان ‌ها و سیستمهای سرمایش و گرمایش و تهویه مطبوع باید بدرستی و با دقت لازم در ساختمانها اعمال گردد تا از اتلاف انرژی جلوگیری به ‌عمل آید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل تصریح کرد: بهینه سازی مصرف انرژی و بهره‌ وری در مصرف، عایق ‌های صوتی و اطفا حریق باید مورد توجه واقع گردد و در این زمینه رعایت نکات ویژه و تاثیرگذاری امری لازم و ضروری است.
وی به اهمیت بهره‌ وری در مصرف انرژی که در مباحث مقررات ملی ساختمان بر لزوم رعایت آن اشاره کرد و خواستار دقت نظر بیش تر عملی و علمی در اجرای این مقررات در ساختمان ها و عملیات عمرانی شد.
منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ خرداد ۹۷
933 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0