نظام مهندسی پیشگام ساختمان سازی ایمن در گلستان معاون استاندار بیان کرد:

نظام مهندسی پیشگام ساختمان سازی ایمن در گلستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان بیان داشت: نظام مهندسی ساختمان استان با رعایت موارد ایمنی و ترغیب سازندگان شخصی و پیمانکاری به رعایت کلیه قوانین، باید پیشگام سخت و ساز ایمن در گلستان باشد.

کد خبر: 190920002 تاریخ انتشار: جمعه ۲۹ شهریور ۹۸ - ۴:۳۲ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان بیان داشت: نظام مهندسی ساختمان استان با رعایت موارد ایمنی و ترغیب سازندگان شخصی و پیمانکاری به رعایت کلیه قوانین، باید پیشگام سخت و ساز ایمن در گلستان باشد.

نظام مهندسی پیشگام ساختمان سازی ایمن در گلستان

نظام مهندسی پیشگام ساختمان سازی ایمن در گلستان

نظام مهندسی پیشگام ساختمان  سازی ایمن در گلستان باشد

میرمحمد غراوی روز پنج‌شنبه در نشست با کمیته‌ های فنی نظام مهندسی ساختمان گلستان تصریح کرد: نظام مهندسی گلستان اقدامات موثری در رعایت مبحث نوزدهم ساختمان و الگوی رعایت مصرف انرژی داشته که از جمله آن ها میتوان به نظارت بیش تر بر استفاده از عایقهای پوششی مناسب، سیستمهای روشنایی در حوزه رعایت الگوی مصرف و صرفه جوئی اشاره کرد.

در مبحث نوزدهم مقررات ملی، ضوابط مرتبط با صرفه‌جویی در مصرف انرژی در ساختمان تعیین می‌گردد. برای این منظور، روش ‌های طرح، محاسبه و اصول کلی اجرای عایق کاری حرارتی پوسته خارجی، سیستم‌ های تاسیسات گرمایی، سرمایی، تهویه، تهویه مطبوع، تامین آب گرم مصرفی، و الزامات طراحی سیستم روشنایی الکتریکی در ساختمان‌ ها، برای بهینه‌سازی مصرف انرژی مشخص می‌گردد.

غراوی گفت: برای اجرایی شدن صرفه جویی در مصرف انرژی باید فرهنگ سازی گردد و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بعنوان یک سازمان مردم نهاد و همکار دولت میتواند در این راستا نقش زیادی داشته باشد.

وی با تاکید بر اجرای کامل طرح ساختمان پایدار در استان ادامه داد: برای پی‌گیری اجرای این نظام نامه ساختمان پایدار باید کمیته ای متشکل از اعضای کمیسیون نظارت شورای فنی استان و کارگروه مصالح و شورای مسکن استان تشکیل گردد.

ساختمان پایدار در حوزه پدافند غیرعامل برای ساختمانهای اداری و دولتی مطرح می گردد که بتوانند در برابر حوادث و بحرانها مقاومت و ایستادگی داشته باشند.

نظام مهندسی پیشگام ساختمان سازی ایمن در گلستان

این ساختمانها باید طوری طراحی گردند تا ضمن رعایت مکانیزمهای لازم، تفکر امنیتی بودن ساختمانها دولتی را از اذهان عمومی پاک کنند.

غراوی افزود: برای اجرای بهتر طرح ساختمان پایدار می‌‍ توان از مکانیزمهای تشویقی از جمله کاهش هزینه های مهندسی و نقشه برداری  و نقشه کشی و هزینه های مربوط به پروانه های ساخت و بهره برداری استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان، به بحث سیما و منظر شهری اشاره کرد و گفت: ساختمانها طوری طراحی و احداث گردند تا با موازین شهری و نمادها و المان ای شهری هم‌خوانی داشته باشند.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ شهریور ۹۸
527 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0