دیدار نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با طوماری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان ‌شرقی خبر داد:

نگران بافت فرسوده ‌ی تبریز هستم/ مردم بدنبال ساخت‌ و ساز ارزان نباشند

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان ‌شرقی بیان کرد: معتقد هستم ساخت و ساز‌هایی که اخیراً در شهر انجام گرفته، در رویارویی با حوادث غیرمترقبه شاهد کم‌ ترین خسارت ‌ها و گاهی بدون خسارت خواهند بود؛ نگرانی من از بافت فرسوده‌ ی تبریز است.

کد خبر: 960825004 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۵ آبان ۹۶ - ۷:۱۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،  ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان ‌شرقی بیان کرد: معتقد هستم ساخت و ساز‌هایی که اخیراً در شهر انجام گرفته، در رویارویی با حوادث غیرمترقبه شاهد کم‌ ترین خسارت ‌ها و گاهی بدون خسارت خواهند بود؛ نگرانی من از بافت فرسوده‌ ی تبریز است.مردم بدنبال ساخت‌ و ساز ارزان نباشند

مردم بدنبال ساخت‌ و ساز ارزان نباشند

مردم بدنبال ساخت‌ و ساز ارزان نباشند

نگران بافت فرسوده ‌ی تبریز هستم/ مردم بدنبال ساخت‌ و ساز ارزان نباشند

علی طوماری در نشست با شهردار کلان شهر تبریز، ضمن عرض تبریک بمناسبت انتصاب شهین ‌باهر به سمت شهرداری کلان شهر تبریز، گفت: به حق که این انتخاب، یک انتخاب لایق و ویژه بود؛ چرا که مدیریت شهری در شهر به یک متخصص سپرده شده است؛ امید است با مدیریت دکتر شهین ‌باهر و همیاری شهروندان و هم چنین جامعه مهندسین که همواره پشتیبان حقوق شهروندی هستند، تغییرات اساسی و اصولی در شهر تبریز اعمال گردد.
طوماری افزود: واقف هستیم که در شهر مشکلاتی در باب مسایل شهری و سایر امورات شهری وجود دارد و لازمه‌ ی مرتفع کردن این مسایل، اینست که تمامی شهروندان و … دست به دست هم دهیم تا قدم مثبتی در این راستا برداشته شود.

مردم بدنبال ساخت‌ و ساز ارزان نباشند


طوماری ضمن ابراز همدردی با زلزله ‌زدگان غرب کشور، عنوان کرد: لازم است زلزله تلخ غرب کشور را که در نتیجه ‌ی آن عده‌ ای از هموطنان عزیز جان خود را از دست دادند، تسلیت بگویم؛ هر زمانیکه چنین اتفاق تلخ و ناگواری بوقوع می ‌پیوندد، جامعه ‌ی مهندسی به یاد افتاده و بیش تر از سایر دیگران جامعه مهندسی به فکر می ‌افتند و در کنار سایر کمک‌ ها و چاره‌ اندیشی ‌ها باید مردم و مسئولین از این حوادث، درس عبرت بگیرند.
وی عنوان داشت: مردم باید عبرت گرفته و صرفاً بدنبال ساخت و ساز ارزان نباشند و این گونه نشود که کیفیت فدای موارد دیگر شود، چرا که خدمات مهندسی که شامل ۸ مهندس و مجری است، ۱ درصد هزینه ساخت و ساز را نیز شامل نمی‌ شود، از اینرو هرگز نباید خدمات مهندسی را در ساخت و ساز نادیده گرفت.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یاد آور شد: ما هرگز به این شرایط اکتفا نکرده و امیدوار هستیم در استان دغدغه ‌ی وقوع زلزله ‌ی خفیف، متوسط و حتی بالا هم ما را نگران نکند و اگر نیز این گونه حوادث رخ داد، شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.
وی خاطر نشان کرد: جامعه مهندسین استان نیز در کنار سایر ارگان ‌ها در کنار شهردار کلان شهر تبریز بوده و امید است در پایان ۴ سال فعالیت، مقررات ملی و قوانین و اصول شهرسازی در شهر ما بطور شایسته پیاده شود.
طوماری در خاتمه با جمع ‌بندی مباحث، پیشنهاداتی ارائه داد و افزود: پیشنهاد می ‌دهم که اتاق فکر ویژه سازمان نظام مهندسی استان و شهرداری تشکیل گردد تا مسایل پی گیری گردد، هم چنین از مهندسین شایسته و با فکر در قالب مشاور شهرداری استفاده شده و برای نیل به اهداف مشترکی که میان ۲ مجموعه است نیاز داریم که تعاملات زیاد تر گردد.
منبع : هم نوا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان راهنمای مبحث ۱۳ نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ آبان ۹۶
1419 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0