در حال حاضر مردم در حال شهرسازی هستند ریاست نظام مهندسی ساختمان استان مازندران مطرح کرد:

در حال حاضر مردم در حال شهرسازی هستند

مهران فرصت عنوان داشت: سال پیش 5 میلیون متر مربع ساخت و ساز انجام شده است که تنها برای 3 میلیون هفتصد هزار متر مربع پروانه صادر گردیده است.

کد خبر: 960927010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ آذر ۹۶ - ۹:۳۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور  به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندارن، مهران فرصت عنوان داشت: سال پیش ۵ میلیون متر مربع ساخت و ساز انجام شده است که تنها برای ۳ میلیون هفتصد هزار متر مربع پروانه صادر گردیده است.در حال حاضر  مردم در حال شهرسازی هستند

در حال حاضر مردم در حال شهرسازی هستند

در حال حاضر مردم در حال شهرسازی هستند

در حال حاضر  مردم در حال  شهرسازی هستند

ریاست نظام مهندسی ساختمان استان مازندران در دهمین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی مازندران در دانشگاه مازندران بیان داشت: تربیت نیروی انسانی متخصص شهرسازی یکی از دغدغه‌ های جدی است.
فرصت با اشاره به این که اتفاق خوبی که در آئین روز شهرسازی رقم میخورد، حضور شهروندان در کنار شهرسازان در این آئین است، ادامه داد: امروز مردم ما شهر را می ‌سازند، متخصصین و مدیران و مسئولین شهری بدنبال مردم هستند و این در حالیست که نظارت و کنترل در نظام ساخت و ساز مساله خیلی مهمی بشمار می رود.
فرصت با بیان این که توسعه ناپایدار در شهرهای بزرگ شکل گرفت، گفت: با افزایش جمعیت، حاشیه نشینی در شهرها رواج پیدا کرده است.
رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران ادامه داد: حاشیه نشيني کالبد شهر را آشفته کرده و این افزایش جمعیت و تغییر نحوه زندگی شهرهای ما را از انسان محور به ماشین محور مبدل کرده است.
وی یاد آور شد: باید بپذیریم که مشکلات در حوزه شهری زیاد است اما باید چاره‌ اندیشی کنیم و واقعا آیا چیزی که در حال حاضر می ‌بینیم شایسته شهروندان ما است، آیا چیزی که می‌ سازیم با استانداردها و اصول و ضوابط مطابقت می کند؟

در حال حاضر  مردم در حال شهرسازی هستند

فرصت خاطر نشان کرد: کنترل و نظارت بر ساخت و سازها شهری جایگاهش در شهرسازی‌ های کجا قرار دارد.
فرصت با اشاره به این که سال گذشته ۵ میلیون هفتصد هزار متر مربع ساخت و ساز ثبت شده است، تصریح کرد: برای ۳ میلیون و هفتصد هزار مترمربع پروانه صادر شده است و در مابه التفاوت این ارقام توسط کمیسیون ماده صد تصمیم گیری شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با بیان این که جایگاه و نقش مردم و جایگاه کمیسیون ماده ۵، ماده صد در تحقق پذیری طرحهای جامع و تفضیلی کجاست؟
فرصت افزود: متاسفانه امروز تخلف شهرسازی به منبعی برای درامدزایی شهرداری ها تبدیل شده است. امیدوار هستیم با رعایت ضوابط شهرسازی در جهت رعایت حقوق شهروندی، به فرم کالبدی مناسب و سیمای مناسب شهری برسیم.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ آذر ۹۶
831 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0