توجه به ظرفیت مهندسان نقشه بردار در اجرای طرح شمیم در جلسه مشترک با مدیرکل ثبت اسناد عنوان گردید؛

توجه به ظرفیت مهندسان نقشه بردار در اجرای طرح شمیم

بمنظور توسعه همکاری میان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و اداره کل ثبت اسناد استان در زمینه بهره‌گیری از ظرفیت مهندسان نقشه‌بردار برای اجرای طرح شمیم جلسه مشترکی میان اعضای هیأت مدیره با مدیرکل این دستگاه در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار گردید.

کد خبر: 190802009 تاریخ انتشار: جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ - ۳:۵۲ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان اقزوین،بمنظور توسعه همکاری میان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و اداره کل ثبت اسناد استان در زمینه بهره‌گیری از ظرفیت مهندسان نقشه‌بردار برای اجرای طرح شمیم جلسه مشترکی میان اعضای هیأت مدیره با مدیرکل این دستگاه در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار گردید.

توجه به ظرفیت مهندسان نقشه بردار در اجرای طرح شمیم

توجه به ظرفیت مهندسان نقشه بردار در اجرای طرح شمیم

در اجرای طرح شمیم به ظرفیت مهندسان  نقشه‌بردار توجه گردد

در این جلسه، رییس سازمان استان، در سخنانی از آمادگی سازمان با اداره کل ثبت اسناد بمنظور پیشبرد امور سخن به میان آورد و ادامه داد: برای دست‌یابی به نتایج بهتر کارها باید در قالب تفاهم‌نامه دنبال گردد، در مورد اجرای طرح شمیم نیز سازمان آمادگی دارد برای انجام این طرح با اداره کل اسناد همکاری داشته باشد.

سیدکاظم مجابی با تاکید بر اینکه انجام هر کاری باید با تشکیل کمیته‌های کارشناسی دنبال گردد، تصریح کرد: این سازمان در زمینه ارایه آموزش ‌های تخصصی آماده همکاری با اداره کل ثبت اسناد هست تا کارها بصورت تخصصی انجام گردد.

وی با تاکید بر لزوم بازنگری تفاهم‌نامه نقشه‌های آپارتمانی اظهار داشت: چنان‌چه اداره کل ثبت اسناد در این باره مجوز ورود و رصد به سازمان بدهد، کارها آسان‌تر انجام می‌گردد.

سازمان نظام مهندسی ساختمان در زمینه نقشه‌برداری با ثبت اسناد همکاری کند.

در ادامه مدیرکل ثبت اسناد استان نیز در سخنانی با تاکید بر لزوم همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان با این اداره کل در زمینه نقشه برداری، بیان داشت: تا به حال با دستگاه ‌هایی هم چون: بنیاد مسکن، امور اراضی، منابع طبیعی، راه و شهرسازی و اوقاف جلساتی داشته‌ایم تا برای تهیه نقشه‌های املاک از طرف همان دستگاه و یا بصورت پیمانکاری ورود کنند.

کشاورز ادامه داد: از سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز انتظار داریم همانگونه که موضوع تفکیک آپارتمان را انجام می‌ دهد با استفاده از ظرفیت نقشه‌برداران و معرفی آن‌ ها به این اداره کل در اجرای طرح شمیم و کاداستر با ما همکاری داشته باشد تا بتوانیم پاسخگوی شهروندان باشیم و از مشکلات آینده جلوگیری گردد.

توجه به ظرفیت مهندسان نقشه بردار در اجرای طرح شمیم

نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز در این جلسه گفت: ارتباط با ثبت اسناد در پیشرفت امور مرتبط موثر بوده، اما نیازمند همکاری‌ های بیش تری هستیم تا با دستاوردهای بهتری مواجه شویم.

عباس وثیق‌نیا گفت: برای انجام تمامی کارهای مربوط به ساختمان ‌ها باید ضابطه و آیین‌نامه تعریف گردد، چرا که در اینصورت با چالش ‌های کمتری مواجه می ‌شویم.

وثیق نیا اظهار داشت: مهندسان در زمینه تعرفه حق الزحمه برای تفکیک آپارتمان ‌ها اعتراض‌هایی دارند در حالیکه این تعرفه در استان ‌های دیگر بیشتر است، از این رو انتظار می‌ رود در این مورد، بازنگری ‌هایی صورت گیرد.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه مقرر گردید، سازمان در اجرای طرح شمیم با اداره کل ثبت اسناد همکاری ویژه داشته باشد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ مرداد ۹۸
918 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0