حمایت مجلس از «معماری اسلامی» و «سبک زندگی» در ساختمان سازی‌ ها ریاست مجلس شورای اسلامی

حمایت مجلس از «معماری اسلامی» و «سبک زندگی» در ساختمان سازی‌ ها

ریاست مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در زمینه موضوعات معماری اسلامی و هم‌چنین سبک زندگی در ساختمان سازی اگر نیاز به قانون باشد مجلس حمایت می ‌کند.

کد خبر: 190812002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ مرداد ۹۸ - ۱۲:۴۶ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در زمینه موضوعات معماری اسلامی و هم‌چنین سبک زندگی در ساختمان سازی اگر نیاز به قانون باشد مجلس حمایت می ‌کند.

حمایت مجلس از «معماری اسلامی» و «سبک زندگی» در ساختمان سازی‌ ها

حمایت مجلس از «معماری اسلامی» و «سبک زندگی» در ساختمان سازی‌ ها

حمایت مجلس از  «معماری اسلامی» و «سبک زندگی» در ساختمان سازی‌ ها

علی لاریجانی در دیدار اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با اشاره به موضوع اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بیان کرد: نظام مهندسی قم اشکالات و پیشنهادات خود را در مورد هر یک از بندهای اصلاحیه این قانون ارائه دهد.

لاریجانی در مورد موضوع مجریان ذی صلاح گفت: بنظر می ‌رسد حضور یک سازنده متخصص و صاحب صلاحیت‌ های لازم در ساخت و سازها منطقی باشد که می ‌بایست الزامی شدن این مسئله را در شورای عالی استان ‌ها و یا در وزارت کشور دنبال کنیم.

وی در مورد لایحه اصلاح ماده صد شهرداری نیز افزود: تصمیم حذف اصل جرائم ماده صد خوب است و ساخت و سازها باید طبق ضوابط باشد که در صورت اجرایی شدن این موضوع تخلفات ساختمانی هم کاهش خواهد یافت.

نماینده مردم قم در خانه ملت، هم‌چنین با اشاره به منطقی نبودن انتخاب ناظر توسط انبوه‌سازان در راستای حفظ منافع بهره‌برداران، ضمن صدور دستور پی‌گیری موضوع دستور موقت یکی از شعب دیوان عدالت اداری در مورد توقف ارجاع نظارت از طرف نظام مهندسی، از ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم خواست تا مستندات قانونی خود را طی نامه‌ای به ایشان نیز علاوه بر رئیس قوه قضاییه جهت انجام بررسی ‌ها و پی‌گیری‌های لازم ارائه کند.

حمایت مجلس از «معماری اسلامی» و «سبک زندگی» در ساختمان سازی‌ ها

وی با تأکید بر تلاش برای روان‌سازی کار مردم، تصریح کرد: باید برای افرادی که قصد دارند برای خودشان مسکنی بسازند تسهیلاتی در نظر گرفت.

لاریجانی ادامه داد: در زمینه موضوعات معماری اسلامی و هم‌چنین سبک زندگی، نظام مهندسی کار تخصصی در این زمینه‌ها می ‌تواند انجام دهد و اگر در جایی نیز نیاز به قانون بود مجلس شورای اسلامی از آن حمایت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: ساخت و سازها چه در معماری داخلی و چه خارج از ساختمان می‌ بایست بگونه‌ای باشد که آرامش خانواده در آن حفظ شود و اشراف‌ های دیگران به درون منازل باید به حداقل برسد.

رئیس قوه مقننه افزود: برقراری تناسب میان پذیرش دانشجویان در رشته‌های مختلف و نیازهای کشور همواره مورد بحث بوده است و جا دارد سازمان نظام مهندسی ساختمان کار کارشناسی جامعی در زمینه نیاز کشور به مهندسان داشته باشد و این مطالعات نیز در اختیار مجلس قرار گیرد تا در کمیسیون ‌های مختلف از جمله کمیسیون آموزش و عمران و هم‌چنین مرکز پژوهش ‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

در ابتدای این دیدار، امین مقومی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان قم به تشریح فعالیت‌ های این سازمان و ارائه گزارشی از آخرین وضعیت صنعت ساختمان در استان قم پرداخت.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازي

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ مرداد ۹۸
557 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0