برگزاری مراسم سوگند مهندسی در استان یزد ریاست سازمان استان

برگزاری مراسم سوگند مهندسی در استان یزد

عصر روز 3 شنبه بیست و یکم اسفند نود و هفت، آیین سوگند مهندسی برای نزدیک به 110 نفر از مهندسان جوان که به تازگی در آزمون ورود به حرفه پذیرفته شده‌اند، برگزار گردید.

کد خبر: 971222019 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ اسفند ۹۷ - ۴:۳۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد،عصر روز ۳ شنبه بیست و یکم اسفند نود و هفت، آیین سوگند مهندسی برای نزدیک به ۱۱۰ نفر از مهندسان جوان که به تازگی در آزمون ورود به حرفه پذیرفته شده‌اند، برگزار گردید.

برگزاری مراسم سوگند مهندسی در استان یزد

برگزاری مراسم سوگند مهندسی در استان یزد

برگزاری مراسم سوگند  مهندسی در استان یزد

در شروع این آیین، ریاست سازمان استان با اشاره به این که قیمت روز افزون ساختمان سبب شده جامعه نسبت به آن حساس تر باشد و رفتار حرفه ای تر را می‌ طلبد، افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان بزرگ‌ترین نهاد مردمی و فنی تخصصی باید بگونه‌ای عمل کند که مردم از خدمات مهندسین لذت ببرند و به ایشان اعتماد کنند و ساختمانهایی که به دست مهندسان احداث می گردد به لحاظ زمان بندی کار و کیفیت، بهتر از سایر ساختمان‌ها باشد.
سالاری ادامه داد: اقداماتی در دست انجام است که در سال نود و هشت سهم بیش تری از بازار ساخت و ساز در اختیار سازمان و مهندسان قرار گیرد.
وی افزود: رکود فعلی ساخت و ساز میتواند تبدیل به یک فرصت برای افزایش مهارت و توانمندیهای مهندسین گردد.
رئیس سازمان خطاب به مهندسین حاضر بیان کرد: انجام خدمات مهندسی باید بصورت حرفه ای و با رعایت اخلاق و وجدان صورت بگیرد.
وی اظهار داشت: ما باید حافظ منافع هم باشیم ضعفهای همدیگر را رفع و جبران کنیم. وی، ضمن بیان حساسیتهای کار مهندسینی که به تازگی وارد حرفه شده‌اند، از آنها خواست آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را بدقت مطالعه و نصب العین قرار دهند و بدانند که شغلی حساس، ظریف و دقیق را انتخاب کرده‌اند.
در ادامه آیین، نقصان محمدی، استاد دانشگاه و عضو کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد به ایراد سخن پرداخت و با طرح این پرسش که چرا با وجود این همه فارغ التحصیل، ما هم‌چنان دچار مشکلات ساخت و ساز هستیم، گفت: آن چه امروزه آموزش داده می‌ شود، منطق، قانون و علم است ولی روی دیگر سکه، حس و احساس و وجدان و اخلاق است که کم تر آموزش داده میشود.

برگزاری مراسم سوگند مهندسی در استان یزد

به گفته محمدی، آن چه سبب اعجاب جهانیان در ارتباط با استان یزد شده است، رابطه ی درست معماری و شهرسازی یزد با طبیعت است.
محمدی، ۳ برند برای استان یزد برشمرد که به ترتیب عبارتند از: صداقت در گفتار و رفتار، شفافیت و حساب و کتاب داشتن و بالاخره ساده زیستی و پرهیز از تجملات؛ که به گفته وی باید در ساخت و ساز نیست این موارد مشاهده گردد.
وی، خواستار توجه مهندسین به تعهد نسبت به منابع ملی و محیط زیست در مسائل ساخت و ساز شد و افزود: ما باید بجای ایجاد فضای اسکان برای مردم، فضای زیستی برای آنها ایجاد کنیم. باید بگونه ای عمل کنیم که با طراحی خانه ها، خانواده ها به تعالی برسند.
در ادامه آیین، محمد رضا شاه حسینی، عضو هیات مدیره سازمان، حاضرین را به رعایت اخلاق حرفه ای در همه شئون مهندسی توصیه کرد و حاضرین با قیام خود و همراه با سخنران، سوگند مهندسی را ادا کردند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ اسفند ۹۷
656 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0