رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

برگزاری گردهمایی حقوق مهندسی در یزد

با هدف آشناسازی مهندسان ناظر با وظایف و مسائل حقوقی نظارت بر ساختمانها، گردهمایی حقوق مهندسی در یزد برگزار گردید.

کد خبر: 971125011 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۵ بهمن ۹۷ - ۶:۵۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان زنجان،با هدف آشناسازی مهندسان ناظر با وظایف و مسائل حقوقی نظارت بر ساختمانها، گردهمایی حقوق مهندسی در یزد برگزار گردید.

برگزاری گردهمایی حقوق مهندسی در یزد

برگزاری گردهمایی حقوق مهندسی در یزد

برگزاری گردهمایی حقوق مهندسی در یزد

در شروع این گردهمایی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، مهندسی ساختمان را کاری حرفه ای پیچیده و پرمسئولیت توصیف کرد و افزود: امروزه به موازات افزایش قیمت ساختمانها و گستردگی روز افزون این صنعت، شاهد بالا رفتن انتظارات سرمایه گذاران در این حوزه هستیم.
محمد سالاری با مهم خواندن حقوق مالکان و اهمیت آشنایی آنان با حقوقشان ادامه داد: سازمان در نظر دارد طرحی را بعنوان “پنج شنبه ها با مالکان” اجرا کند که نتیجه آن افزایش هردچه بیش تر آشنایی سرمایه‌گذاران بخش مسکن با پیچیدگی ‌های این حرفه است و ضرورت دارد مهندسان نیز با دقت بیش تر به این حرفه بپردازند.
رئیس سازمان استان، با استناد به تجربیات خود بعنوان کارشناس رسمی دادگستری، از ورود وکلای مبرز به پرونده های ساختمانی خبر داد و افزود: شما مهندسان و ناظران باید دقت کنید که هر کلمه و عبارت را که در گزارشهای خود بکار می ‌برید در قضاوتها و برداشتها تاثیر مستقیم دارد و بهمین علت، باید با حقوق مهندسی آشنا و بر نحوه گزارش نویسی کاملا مسلط باشید.
وی، هم‌چنین از فراخوان جدید برای استفاده از خدمات حرفه ای مهندسان در بخش ‌های طراحی، نظارت و اجرا از ابتدای سال نود و هشت خبر داد.
طبق این گزارش، کامیار میررضوی، ریاست انجمن حقوق مهندسی ایران در این همایش مهم ترین چالش امروزه ساخت و سازهای کشور را چگونگی نظارت مهندسان و ارائه گزارشهای آنها ذکر کرد و افزود: مهندس ناظر که نام وی در پروانه ساختمانی ثبت شده نسبت به تمام امور کیفی ساختمان از حیث نظارت دقیق و مستمر مسئولیت دارد و طبق گزارشات مرحله ای که در حین اجرای ساختمان ارائه می ‌کند پاسخگوی ذی نفعان، بهره‌برداران و مراجع مربوطه است.

برگزاری گردهمایی حقوق مهندسی در یزد

سالاری تصریح کرد: مهندسان ناظر در اکثر موارد وظایف خود را با دقت و صحت انجام میدهند، ولی چون با ادبیات و پیچیدگی‌ های گزارش نویسی آشنایی دقیق ندارند، در مراجع قضایی آنگونه که شایسته است نمیتوانند از خود دفاع کنند.
به گفته سالاری، مهندس ناظر در فعالیت خود از ۳ زاویه مورد بازخواست است که شامل مسئولیتهای حقوقی و مدنی، مسئولیت کیفری و جنایی و مسئولیت انتظامی است و باید در برابر تمام این مسئولیت ‌ها از توانمندی‌ های لازم برخوردار باشد.
میر رضوی با اشاره به تجارب خود در بازخوانی پرونده های محکومیتهای مهندسی، یاد آور شد: مهندس خوب کسی است که علاوه بر دانش فنی و مهندسی، از دانش حقوقی مرتبط نیز اطلاعات کافی داشته باشد.
این گردهمایی با پرسش در مورد ابهامات و پاسخ سخنران ادامه یافت.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ بهمن ۹۷
699 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0