فعالیت دفاتر نظام مهندسی ساختمان در سیصد شهر ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خبر داد:

سازمان‌ ها نباید قربانی نبود برنامه آموزشی مطلوب در دانشگاه‌ ها گردند

فرج الله رجبی با اشاره به این که سازمان ‌ها نباید قربانی نبود برنامه آموزشی مطلوب در دانشگاه‌ ها گردند، بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان با وجود فراز و نشیب ‌های مختلف اکنون به جایگاه مشخصی رسیده است و باید بدنبال رفع چالش ‌ها و مشکلات باشیم.

کد خبر: 960928010 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ آذر ۹۶ - ۹:۱۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، فرج الله رجبی با اشاره به این که سازمان ‌ها نباید قربانی نبود برنامه آموزشی مطلوب در دانشگاه‌ ها گردند، بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان با وجود فراز و نشیب ‌های مختلف اکنون به جایگاه مشخصی رسیده است و باید بدنبال رفع چالش ‌ها و مشکلات باشیم.سازمان‌ ها نباید قربانی نبود برنامه آموزشی مطلوب در دانشگاه‌ ها گردند

سازمان‌ ها نباید قربانی نبود برنامه آموزشی مطلوب در دانشگاه‌ ها گردند

سازمان‌ ها نباید قربانی نبود برنامه آموزشی مطلوب در دانشگاه‌ ها گردند

سازمان‌ ها نباید قربانی نبود برنامه آموزشی مطلوب  در دانشگاه‌ ها گردند

وی صبح امروز در اولین گردهمایی ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان که در سالن همایش‌ های مرکز فقهی ائمه اطهار(علیه السلام) برگزار گردید، با بیان این که جایگاه اخلاق از منظر آسیب ‌شناسی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: اگر کار انسان برای رضای خداوند متعال باشد می‌ تواند به نتیجه برسد.
رجبی با تاکید بر این که در دورانی فقر در حوزه‌ های علمیه افتخار بود، ادامه داد: افرادی در دفاع مقدس برای به شهادت رسیدن از یک دیگر پیشی می ‌گرفتند ولی اکنون از مبانی و آموزه‌ها فاصله گرفته بهمین دلیل با مشکلاتی مواجه هستیم که رفع آن ها نیازمند بازگشت به مبانی دینی است.
وی افزود: در جامعه فعلی که در مؤسسات اعتباری هزاران میلیارد مشکل سوءبرداشت داریم و در بخش‌ های مختلف با همانند این مشکلات مواجه هستیم و در چنین شرایطی باید بدنبال بازگشت بدنبال آموزه های دینی قبل باشیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان این که برخی از مشکلات در جامعه نظام مهندسی وجود دارد، خاطر نشان ساخت: دویست هزار مهندس دارای پروانه اشتغال هستند که ۱ درصد آن ها ۲ هزار نفر می‌ شوند بهمین دلیل آمار فعالیت‌ های نادرست هم بالا می ‌رود و باید از روش‌ های مختلف برای کاهش این آمار همت کنیم.
وی با بیان این که سازمان ‌ها نباید قربانی نبود برنامه آموزشی مطلوب در دانشگاه‌ ها شوند، یاد آور شد: سازمان نظام مهندسی ساختمان با وجود فراز و نشیب‌ های مختلف اکنون به جایگاه مشخصی رسیده است و باید بدنبال رفع چالش ‌ها و مشکلات باشیم.

سازمان‌ ها نباید قربانی نبود برنامه آموزشی مطلوب در دانشگاه‌ ها گردند

رجبی افزود: در باره زلزله کرمانشاه به ریاست جمهوری نامه زده و گفته‌ ام که اگر مهندسی خلافی کرده است نظام مهندسی ساختمان کشور مسؤول است و باید برخورد لازم را دنبال کند ولی دیگران هم باید مسؤولیت کار خود را بپذیرند.
وی تاکید کرد: اخلاق حرفه‌ ای در مرحله اول با مسؤولیت ‌پذیری تعریف می‌ گردد و سازمان نظام مهندسی ساختمان هم رسالت خود را بدرستی دنبال می ‌کند تا بتواند به اخلاق حرفه‌ ای برسد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اعلام این که در تجهیز نظام مهندسی ساختمان مشکلاتی داشته ‌ایم، گفت:‌ تعارض ‌هایی وجود دارد که باید با تعامل و توافق در راستای رفع آن ها قدم برداریم؛ بدون تعامل و هم افزایی هیچ کاری به نتیجه نمیرسد ولی طرفین هم باید نسبت به وضعیت یک دیگر آگاه گردند.
رجبی با تاکید بر این که مهندسین باید متخلق به اخلاق حرفه ‌ای گردند، افزود: برای تحقق این امر باید آیین نامه ‌ها و دستورالعمل ‌های مرتبط تغییر کند و هم چنین در این مسیر نیز باید از تجربه ‌های گذشته استفاده کنیم.
منبع : قم نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی آذربایجانشرقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ آذر ۹۶
1091 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0