برگزاری مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران مجمع عمومی سازمان

برگزاری مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

با تصویب بودجه پیشنهادی نود و هشت؛ مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران برگزار گردید

کد خبر: 971227003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ اسفند ۹۷ - ۷:۴۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران،با تصویب بودجه پیشنهادی نود و هشت؛ مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران برگزار گردید

برگزاری مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

برگزاری مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

برگزاری مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی  ساختمان استان مازندران

به استناد ماده نهم قانون نظام مهندسی ساختمان و مواد ۵۲ الی ۵۷ آئین‌‌نامه اجرائی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و شیوه نامه برگزاری مجمع عمومی، مجمع عمومی فوق العاده نوبت دوم سالانه تشکیل شد. مجمع فوق العاده که با دستور کارهای گزارش ریاست سازمان و بررسی و تصویب بودجه سال نود و هشت در تاریخ بیست و پنجم اسفند ماه نود و هفت، در سالن هلال احمر ساری برگزار شد، در آغاز با گزارش ریاست سازمان استان مازندران، براساس مفاد مندرج در شیوه نامه، تشکیل هیات رییسه سنی و سپس انتخاب هیئت رئیسه اصلی با انتخاب اعضا ادامه یافت. طبق این اساس، هیات رییسه اصلی مجمع شامل: فرشاد گوران رئیس مجمع، محمدجواد امینی و عبدالکریم پریش بعنوان ناظر مجمع و میلاد کاظم پور بعنوان منشی برگزیده شدند.
سپس فرشیدرضا حقیقی، رییس سازمان به بیان سخنانی حول اطلاع رسانی فعالیتهای سازمان اقدام کرد.
حقیقی، ضمن قدردانی از همه اعضای هیئت مدیره فعلی و هیئت مدیره های قبلی، انجام امور مربوط به تنسیق امور حرفه ای و برگزاری نشست های متعدد (هجده نشست) بیش از هشتاد دستور کار و بیش از هفتاد مصوبه در زمینه بهبود ارائه خدمات مهندسی و گرداوری برنامه های سازمان را در زمره مهم‌ترین فعالیتهای هیئت مدیره در چارچوب اختیارات و مسئولیتها دانست.
رییس سازمان استان، به تسریع در صدور پروانه و انجام فعالیتهای صدور آن در زمانی کم‌تر از بیست و چهار ساعت از طرف سازمان جهت امضای مدیرکل راه و شهرسازی، وضعیت املاک و مستغلات سازمان در بیست و یک دفتر سازمان در استان، ارائه خدمات موثر از طرف اداره رفاهی به بیش از سه هزار نفر از مهندسین از بازگشت مبلغ بیمه مسئولیت و حدود پنجاه و هشت میلیارد کمک هزینه درمان از طرف سازمان و یا سایر محلهای درآمد، دریافت تسهیلات از طرف منابع بانکی جهت ارائه خدمات بهتر به اعضای سازمان اشاره کرد.
وی، هم‌چنین در بخشهای ورزشی و رفاهی، برخی فعالیتها و برگزاری مسابقات و ایجاد شور و نشاط را برای ایجاد زمینه های همدلی موثر دانست. تعریف پروژه های پژوهشی و کاربردی و سامانه الکترونیکی ویژه پژوهشی در تارنمای سازمان و برگزاری حدود چهارصد و سی دوره ارتقای پایه و همکاری با برخی از واحدهای دانشگاهی در زمینه آموزشهای حرفه ای و بازآموزی نو و هدفمند و آموزش پیمانکاران تجربی در بخش گاز و ارتباط خوب با اداره گاز و دریافت مجوز اداره کل برای برون سپاری آن به کانونها و هم‌چنین افزایش کمی و کیفی برگزاری سمینارها و کارگاههای کاربردی در سال نود و هشت بخش دیگری از صحبتهای وی بود.
حقیقی تصریح کرد: ارائه گواهی نامه دیجیتال (الکترونیکی) برای کاهش بوروکراسی سازمان و بارگذاری آن در پروفایل مهندسین، ارائه خدمات ویژه در بخش کنترل نظارت به مهندسان جهت حفظ شأن سازمان و بوجود آمدن اداره کنترل نظارت در این زمینه و تدوین برنامه نه ساله برای آن، تشکیل کارگروه پیگیریهای پروژه های بدون ثبت از بابت ارائه خدمات مهندسی درست به مهندسان صورت میگیرد.” توجه جدی به بحث ایمنی و کاهش تلفات ناشی از تاسیسات و در ادامه مدیریت بر منابع انسانی ساختار داخلی سازمان نظام مهندسی و برگزاری دوره های آموزشی برای آنها برای ارائه خدمات بهتر به ارباب رجوع و هم‌چنین گزارش فعالیتهای آنها در سال نود و هشت، بخش دیگری از صحبتهای رییس سازمان بود.

برگزاری مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

وی افزود: بیش از چهار میلیون متر مربع پروژه در سال گذشته از طرف واحد کنترل ظرفیت و صلاحیت در اداره خدمات مهندسی ثبت گردید. هم‌چنین ارائه گزارش مرحله ای از طرف مجریان و ناظران به جهت به روز شدن و واقعی تر شدن شناسنامه فنی و ملکی ساختمان و الکترونیکی کردن درج اطلاعات گزارشات از پروژه ها از طرف مهندسین و برنامه های کنترل نظارت در سال نود و هشت با جدیت بیشتری پی‌گیری می گردد.
وی در ادامه به همکاری با انجمن کارشناسان ماده بیست و هفت و کمیسیون سازمان، همکاری و ارائه خدمات کارشناسی به اداره کل نوسازی مدارس اشاره کرد و این همکاری را از جاهایی دانست که رضایت خوبی از عملکرد سازمان وجود دارد. بهینه تر شدن زیرساختهای انفورماتیک و رایانه ساختمان و نظم دهی دسترسی مهندسین به کارتابلها و به روز شدن اطلاعات و مستندات فیزیکی از طرف واحدهای مربوطه و سامانه های موجود در تارنمای سازمان بخش دیگری از صحبتهای وی بود.
رئیس سازمان استان، به عملکرد سایر واحدها و شورای انتظامی به تشکیل هفت کارگروه از طرف هیئت مدیره با مدیریت یک عضو از خود اعضای هیئت مدیره در جهت پی‌گیری موضوعی برخی از مسائل مرتبط با سازمان اشاره کرد.
حقیقی، ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت آغاز سال نود و هشت و آرزوی ارتقای شان و جایگاه مهندسین به اظهارات خود پایان داد.
سپس مجمع وارد دستورکار بررسی و تصویب برنامه و بودجه سال نود و هشت رفت که در این بخش خزانه دار سازمان، محمد فیروزیان به سخنرانی پرداخت.
فیروزیان در اظهارات خود، تاثیرپذیری از قانون و آئین نامه اجرایی، برنامه ریزی بودجه عملیاتی و شفاف سازی در تدوین برنامه های مالی و ذکر جزئیات هزینه کَرد و درآمدها را مهمترین ویژگیهای این برنامه دانست. بعد از اظهارات وی، با تصمیم هیئت رئیسه و طبق دستور کار مجمع فوق العاده، رای گیری بندهای مرتبط با درآمدها و هزینه های سازمان آغاز شد. بدین ترتیب با خوانش و توضیح هر کدام از فصول و بندهای موردنظر بودجه ای، اعضای حاضر در مجمع به بیان دیدگاههای موافق با مخالف خود پرداختند و در نهایت برنامه بودجه سال نود و هشت سازمان نظام مهندسی با تغییراتی جزئی، با بیش ترین رای مورد تصویب اعضای حاضر مجمع عمومی فوق العاده نوبت دوم سال نود و هفت قرار گرفت.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه نظام مهندسی برق pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ اسفند ۹۷
521 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0