برگزاری سمینار راهکار بهینه سازی انرژی توسط سازمان برگزاری سمینار توسط سازمان

برگزاری سمینار راهکار بهینه سازی انرژی توسط سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گيلان

سمينار «راهکارهاي بهينه سازي انرژي با رويکرد عايق کاري حرارتي در ساختمان» شنبه دوم تیر ماه نود و هفت در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان برگزار گردید.

کد خبر: 970404006 تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ تیر ۹۷ - ۱۱:۰۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان، سمينار «راهکارهاي بهينه سازي انرژي با رويکرد عايق کاري حرارتي در ساختمان» شنبه دوم تیر ماه نود و هفت در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان برگزار گردید.

برگزاری سمینار راهکار بهینه سازی انرژی توسط سازمان

برگزاری سمینار راهکار بهینه سازی انرژی توسط سازمان

سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گيلان،  سمينار راهکارهاي بهينه سازي انرژي را برگزار نمود.

در آغاز اين سمينار، مهرداد کاظمي آسيابر، عضو هيات مديره و ریاست کميسيون انرژي و محيط زيست سازمان، ضمن خير مقدم به اساتيد مدعو، از حضور گسترده مهندسان در سمينار تشکر و قدرداني کرد.
آسیابر ضمن اشاره به اهميت توجه به مبحث انرژي در کشور و مصرف بالاي آنکه سبب از میان رفتن سرمايه هاي ملي و مشکلات زيست محيطي مي گردد، از اقدامات سازمان در زمينه گرداوری ضوابط معماري بومي و الگوهاي مناسب و منطبق با شرايط اقليمي همسو با کاهش مصرف انرژي صحبت کرد.
در ادامه محمدرضا مظفريان مقدم، عضو هيات مديره انجمن علمي مديريت مصرف انرژي ايران، مباحثي در مورد شيوه ‎هاي مديريت راهبردي مصرف انرژي در ساختمان ارائه داد. مظفریان مقدم هم چنين در مورد درزبندي و عايقکاري تاسيسات ساختمان نکاتي عنوان کرد.

برگزاری سمینار راهکار بهینه سازی انرژی توسط سازمان

سپس محمد شجاع يامي، طريقه استفاده از ديتلهاي ساختماني در راستاي صرفه جويي در مصرف انرژي بمنظور دستيابي به توسعه پايدار را تشريح و در مورد الزامات زيست محيطي مبحث نوزدهم مقررات ملي ساختمان مواردي را عنوان کرد. هم چنين در حاشيه سمينار مذکور، کارگاه هاي آموزشي شناخت عايق هاي حرارتي و ديوارهاي عايق و سبک نيز توسط شرکت سانا عايق و شرکت ليکا برگزار گردید.
لازم به ذکر است سمينار فوق با همکاري انجمن علمي مديريت مصرف انرژي ايران و سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان برگزار گردید.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ تیر ۹۷
1147 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0